białorus jumz
RE: białorus jumz
Panowie, kontynuuje przegląd techniczny oraz będę malował białorusa o którym mowa na początku postu. Kika pytań
Czy pedały hamulca i sprzęgła posiadały zewnętrzne sprężyny, które powodowały powrót do pozycji wyjściowej?
Jaki olej do wspomagania i czy występuje w tym układzie filtr oleju?
Przeglądnąłem z grubsza i filtra nie widzę a cały układ wspomagania zawalony "masłem".
Pozdrawiam Tomasz
Witam, temat jumza wraca jak bumerang
Po wyczyszczeniu układu oraz filtra wspomaganie nadal słabe. Chciałbym sprawdzić ciśnienie pompy wspomagania zanim się wezmę za resztę. Posiada ktoś informację jakie ta pompa powinna wytwarzać ciśnienie? Drugie pytanie do czego służy dźwignia znajdująca się pomiędzy pompą wspomagania a pompa zasilającą rozdzielacz?
Pozdrawiam Tomasz
Czy pedały hamulca i sprzęgła posiadały zewnętrzne sprężyny, które powodowały powrót do pozycji wyjściowej?
Jaki olej do wspomagania i czy występuje w tym układzie filtr oleju?
Przeglądnąłem z grubsza i filtra nie widzę a cały układ wspomagania zawalony "masłem".
Pozdrawiam Tomasz
Witam, temat jumza wraca jak bumerang
Po wyczyszczeniu układu oraz filtra wspomaganie nadal słabe. Chciałbym sprawdzić ciśnienie pompy wspomagania zanim się wezmę za resztę. Posiada ktoś informację jakie ta pompa powinna wytwarzać ciśnienie? Drugie pytanie do czego służy dźwignia znajdująca się pomiędzy pompą wspomagania a pompa zasilającą rozdzielacz?
Pozdrawiam Tomasz
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: białorus jumz
Nią załanczasz pompe z tego co wiem, od przedniego rozdzielacza.
Przynajmniej u mnie tak bylo.
Przynajmniej u mnie tak bylo.
RE: białorus jumz
tak, masz rację. Też tak uważam ale wolałem się upewnić.
Witam, Panowie nadal mam problem ze wspomaganiem w tej piekielnej maszynie. pompa sprawna. Czy ktoś rozbierał w takim jumzie serwo? Czy jest do nabycia zestaw naprawczy? Za wszelkie porady, opinie i sugestie będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam Tomasz
Witam, Panowie nadal mam problem ze wspomaganiem w tej piekielnej maszynie. pompa sprawna. Czy ktoś rozbierał w takim jumzie serwo? Czy jest do nabycia zestaw naprawczy? Za wszelkie porady, opinie i sugestie będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam Tomasz
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
RE: białorus jumz
Rozbrajałem wspomaganie w firmowej białoruśce, kupowałem też do niej części (wałek), a uszczelkę dorabiałem z arkusza.
W Kielcach był sklep specjalizujący się w ruskim sprzęcie, niedaleko izby skarbowej, ale nie pamiętam dokładnie ulicy.
W Kielcach był sklep specjalizujący się w ruskim sprzęcie, niedaleko izby skarbowej, ale nie pamiętam dokładnie ulicy.
RE: białorus jumz
Ale było wspomaganie typu serwo czy jak orbitrol?
Dzisiaj zacząłem demontować serwo i utknąłem- niby wszystko odkręcone a nie mogę ściągnąć. Jutro będę walczył dalej. Znalazłem też zestaw uszczelek, oringów i uszczelniaczy, muszę się tylko upewnić czy będzie pasować do "mojego" modelu.
Po zdemontowaniu drążka zauważyłem że nadal cholernie bardzo trudno kręcić kierownicą czyli problem musi leżeć w serwie lub przekładni. Dziwna sprawa, jak uda się zdemontować serwo będę informował w czym problem.
Pozdrawiam Tomasz
Witam wszystkich, dawno nie pisałem- cóż życie toczy się swoimi ścieżkami.
Serwo już dawno naprawione, a w związku z tym, że nie znalazłem w Internecie żadnej instrukcji lub informacji na ten temat postanowiłem podzielić się swoimi spostrzeżeniami dla potomnych, może komuś się te informacje przydadzą.
Zasada działania serwomechanizmu jest prosta. Do przekładni przymocowany jest prymitywny rozdzielacz oraz krótki siłownik, który za pomocą listwy zębatej wspomaga ruch samej przekładni. Rozdzielacz uruchamia ruch kierownicy/ przekładni, ale uwaga gdy nie ma oporu np. drążka kierowniczego wtedy rozdzielacz nie przesteruje siłownika!
Poniżej kilka zdjęć i objaśnień.
zdjęcie wnętrza serwomechanizmu
siłownik wspomagania
listwa zębata która przekazuje siłę z siłownika
klapka oraz podkładki służące do regulacji luzu w przekładni
rozdzielacz oraz wystające końcówki "suwaków"
Pozdrawiam Tomasz
Dzisiaj zacząłem demontować serwo i utknąłem- niby wszystko odkręcone a nie mogę ściągnąć. Jutro będę walczył dalej. Znalazłem też zestaw uszczelek, oringów i uszczelniaczy, muszę się tylko upewnić czy będzie pasować do "mojego" modelu.
Po zdemontowaniu drążka zauważyłem że nadal cholernie bardzo trudno kręcić kierownicą czyli problem musi leżeć w serwie lub przekładni. Dziwna sprawa, jak uda się zdemontować serwo będę informował w czym problem.
Pozdrawiam Tomasz
Witam wszystkich, dawno nie pisałem- cóż życie toczy się swoimi ścieżkami.
Serwo już dawno naprawione, a w związku z tym, że nie znalazłem w Internecie żadnej instrukcji lub informacji na ten temat postanowiłem podzielić się swoimi spostrzeżeniami dla potomnych, może komuś się te informacje przydadzą.
Zasada działania serwomechanizmu jest prosta. Do przekładni przymocowany jest prymitywny rozdzielacz oraz krótki siłownik, który za pomocą listwy zębatej wspomaga ruch samej przekładni. Rozdzielacz uruchamia ruch kierownicy/ przekładni, ale uwaga gdy nie ma oporu np. drążka kierowniczego wtedy rozdzielacz nie przesteruje siłownika!
Poniżej kilka zdjęć i objaśnień.
zdjęcie wnętrza serwomechanizmu
siłownik wspomagania
listwa zębata która przekazuje siłę z siłownika
klapka oraz podkładki służące do regulacji luzu w przekładni
rozdzielacz oraz wystające końcówki "suwaków"
Pozdrawiam Tomasz
Zetor 25A, Ursus C- 385, Dniepr 650, Ładowacz UNHZ 500, Pług PZ1, Piła spalinowa Drużba, Snopowiązałka, Suzuki Intruder VLR 1800, Honda PC800
Re: białorus jumz
Panowie ile idzie oleju do hydrauliki koparka białoruś dzięki
Re: białorus jumz
Zbiornik ma jak 100 l
Nie wiem z wolnym miejscem które ma pozostać i ile wchodzi do siłowników.
Nie wiem z wolnym miejscem które ma pozostać i ile wchodzi do siłowników.
Re: białorus jumz
podepnę się pod temat ,ponieważ zastanawiam się nad kupnem jumza ,aktualnie posiadam 4011 i brakuje mu przyczepności w pługu 3 skibowym,jumz chyba sobie lepiej by radził,ale czy zmieniając opony w 4011 poprawił bym na ile przyczepność w stosunku do uciągu jumza,chodzi mi o dużo szersze opony np:420/70 r28,jest sens czy nie
- URSUS c 328
- Posty: 274
- Rejestracja: 06 sty 2008, 14:55
Re: białorus jumz
Lepiej już wymienić na Jumza lub Mtz 50 uciąg lepszy i pługa 3 skibowego nawet na górkach nie czuje. Sam mam Mtz 50 i c 360 polotu do niego nie ma ceny tych ciągników też niskie.
Re: białorus jumz
Jeśli chodzi o uciąg to c4011 nie ma nawet podejścia do JUMZa.
Taki 6km waży tonę więcej jak 4011.
Jednak mamy też wady:
-Brak regulacji siłowej i pozycyjnej ( był regulator, ale rzadko go spotkamy)
- jak ma ciągać przyczepy to ma wpis w dowodzie bodaj 8t bo mamy zaczep na listwach podnosnika( była wersja z zaczepem bliźniaczym do MTZ i mógł ciągnąć wtedy przyczepy o dmc 18t, ale to też rzadkość)
- potrzebuje więcej miejsca na zawracanie
- zbiornik od hydrauliki ( w MTZ też) ma chyba 16 litrów i to może być mało.
- WOM często ma drobny frez ( przejściówka, czy przeróbka to nie jest duży problem)
- rzadko mają pneumatykę i zawory do hamulców przyczepy.
Obecnie przez wojnę podobno dłużej czeka się na części do skrzyni itp
Często to ciągniki przerobione z koparek itp ( może brakować końcówki WOM)
Z zalet:
-Uciąg
- podnośnik który podnosi więcej
- w miarę oszczędny
- przeważnie ma nagrzewnicę
- wspomaganie kierownicy
W starszych mamy kabinę puszkę i kierownicę z boku. W nowszej duża kabina podobna do MTZ i kierownica na środku. Poprawione hamulce i parę rzeczy.
MTZ 50 ma często silnik na komorach w głowicy i jest bardziej dobity w podobnych pieniądzach jak Jumz. Tylko jest bardziej rozwojowy, da się przerobić dużo jak w MTZ 80 i może przeważnie legalnie ciągać większe przyczepy jak Jumz.
Taki 6km waży tonę więcej jak 4011.
Jednak mamy też wady:
-Brak regulacji siłowej i pozycyjnej ( był regulator, ale rzadko go spotkamy)
- jak ma ciągać przyczepy to ma wpis w dowodzie bodaj 8t bo mamy zaczep na listwach podnosnika( była wersja z zaczepem bliźniaczym do MTZ i mógł ciągnąć wtedy przyczepy o dmc 18t, ale to też rzadkość)
- potrzebuje więcej miejsca na zawracanie
- zbiornik od hydrauliki ( w MTZ też) ma chyba 16 litrów i to może być mało.
- WOM często ma drobny frez ( przejściówka, czy przeróbka to nie jest duży problem)
- rzadko mają pneumatykę i zawory do hamulców przyczepy.
Obecnie przez wojnę podobno dłużej czeka się na części do skrzyni itp
Często to ciągniki przerobione z koparek itp ( może brakować końcówki WOM)
Z zalet:
-Uciąg
- podnośnik który podnosi więcej
- w miarę oszczędny
- przeważnie ma nagrzewnicę
- wspomaganie kierownicy
W starszych mamy kabinę puszkę i kierownicę z boku. W nowszej duża kabina podobna do MTZ i kierownica na środku. Poprawione hamulce i parę rzeczy.
MTZ 50 ma często silnik na komorach w głowicy i jest bardziej dobity w podobnych pieniądzach jak Jumz. Tylko jest bardziej rozwojowy, da się przerobić dużo jak w MTZ 80 i może przeważnie legalnie ciągać większe przyczepy jak Jumz.
Re: białorus jumz
Wymiana 4011 na Jumza to glupota, jak juz to lepiej dolozyc i cos rozwojowego brac.Esiok pisze: ↑26 maja 2024, 12:06 podepnę się pod temat ,ponieważ zastanawiam się nad kupnem jumza ,aktualnie posiadam 4011 i brakuje mu przyczepności w pługu 3 skibowym,jumz chyba sobie lepiej by radził,ale czy zmieniając opony w 4011 poprawił bym na ile przyczepność w stosunku do uciągu jumza,chodzi mi o dużo szersze opony np:420/70 r28,jest sens czy nie
Poza tym juz kombinowales z plugami, wywal te redla i kup starego, malego Kvernelanda Hydrein i temat orki 4011 bedziesz mial z glowy.
Po trzecie primo 4011 z kompletem obciaznikow, kabina na dobrych oponach 14.9 i w razie klopotow blokada dosc dobrze sobie radzi w orce. Jak zalozysz nowe firmowe radialki 420/70 lub 420/85 albo 16.9 R30 to tez bedzie uciag, ale te opony kosztuja prawie tyle co caly Jumz.
A najtaniej to odkrec jedna skibe w swoim redle i pojdzie. Nie wiem ile masz hektarow do zaorania ale na 2 skiby idzie spkojnie zaorac te 15ha
Re: białorus jumz
Tamten pług już sprzedałem już kiedyś o tym pisałem okazało się że miał krzywą ramę 2 skiba ryła za głęboko,natomiast teraz kupiłem kolejny w okazyjnej cenie od starej babki jej mąż kiedyś ciągał go fergusonem więc jest prosty no i się skusiłem dorobiłem tylko ścinacze,wczoraj nim orałem to nawet nieźle idzie i co ciekawe z tym sobie 4011 radzi.Zresztą zobacz na filmie co kupiłem:Martek pisze: ↑26 maja 2024, 21:42Wymiana 4011 na Jumza to glupota, jak juz to lepiej dolozyc i cos rozwojowego brac.Esiok pisze: ↑26 maja 2024, 12:06 podepnę się pod temat ,ponieważ zastanawiam się nad kupnem jumza ,aktualnie posiadam 4011 i brakuje mu przyczepności w pługu 3 skibowym,jumz chyba sobie lepiej by radził,ale czy zmieniając opony w 4011 poprawił bym na ile przyczepność w stosunku do uciągu jumza,chodzi mi o dużo szersze opony np:420/70 r28,jest sens czy nie
Poza tym juz kombinowales z plugami, wywal te redla i kup starego, malego Kvernelanda Hydrein i temat orki 4011 bedziesz mial z glowy.
Po trzecie primo 4011 z kompletem obciaznikow, kabina na dobrych oponach 14.9 i w razie klopotow blokada dosc dobrze sobie radzi w orce. Jak zalozysz nowe firmowe radialki 420/70 lub 420/85 albo 16.9 R30 to tez bedzie uciag, ale te opony kosztuja prawie tyle co caly Jumz.
A najtaniej to odkrec jedna skibe w swoim redle i pojdzie. Nie wiem ile masz hektarow do zaorania ale na 2 skiby idzie spkojnie zaorac te 15ha
https://www.youtube.com/watch?v=cbQpjuYARDQ
Re: białorus jumz
RE: białoruś jumz
Post 02 sie 2014, 23:29
Na 99% są rożne.
Sprzedaj go do huty i kup ursusa lub zetora.
Wspierasz putina.
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Witam w ramach sprostowania dla Mariusza - ( nie w celach podsycania do polemiki politycznej)
Jumz był produkowany na terenie obecnej Ukrainy w fabryce zbrojeniowej rakiet. Moskali nie mają takich dobrych traktorów. A Mtz - jest produkowany na Białorusi w M iński T raktor Z awod .
Pozdrawiam serdecznie jak narazie właściciel Zetora 2011
Post 02 sie 2014, 23:29
Na 99% są rożne.
Sprzedaj go do huty i kup ursusa lub zetora.
Wspierasz putina.
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Witam w ramach sprostowania dla Mariusza - ( nie w celach podsycania do polemiki politycznej)
Jumz był produkowany na terenie obecnej Ukrainy w fabryce zbrojeniowej rakiet. Moskali nie mają takich dobrych traktorów. A Mtz - jest produkowany na Białorusi w M iński T raktor Z awod .
Pozdrawiam serdecznie jak narazie właściciel Zetora 2011
Re: białorus jumz
Normalna unia 3. Kiedys tylko takimi orali i bylo dobrze od piachu po glinę.Esiok pisze: ↑30 maja 2024, 19:15
Tamten pług już sprzedałem już kiedyś o tym pisałem okazało się że miał krzywą ramę 2 skiba ryła za głęboko,natomiast teraz kupiłem kolejny w okazyjnej cenie od starej babki jej mąż kiedyś ciągał go fergusonem więc jest prosty no i się skusiłem dorobiłem tylko ścinacze,wczoraj nim orałem to nawet nieźle idzie i co ciekawe z tym sobie 4011 radzi.Zresztą zobacz na filmie co kupiłem:
https://www.youtube.com/watch?v=cbQpjuYARDQ
Oryginalnie ścinacza są niżej