c-308 lub Dzik-2

Wszystkie małe ciągniczki takie jak Ursus C-308, Dzik, Mrówka
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Ciekawe jak pod obciążeniem będzie Ci chodził na tym gaźniku.
MMM69
Posty: 12
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:58

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MMM69 »

[quote]danny30 napisał/a:
Z tym że tam żadnych simeringów nie ma :D.....

Panowie mam gaźnik firmy Pegaz ale po jego założeniu strasznie zaczyna strzelać i nie wiem dlaczego. Są tam dwie regulacje ale nie sądze zeby rozregulowanie to był powód takiego zachowania,jak najlepiej go ustawic?? wkrecic na maksa te sruby czy wykrecic??,zastanawiam sie czy moze ten gaźnik jest niekompatybilny z silnikiem,,albo poprostu jest niedobry.Mam przy ursusie zalozony podobny ale ruski i dziala super a ten jakos mimo solidnej według mnie budowy dziala źle, Nie ma on żadnych luzów,,czyścilem go kilka krotnie ale to nie przyniosło efektu.. moze ktoś z was ma taki w swoim dziku lub ursusie???bądz ma orientacje co by trzeba bylo zrobic aby go zregenerowac ...
Zobaczcie poniższy link do fotek

http://slajdzik.pl/slajd/ursus-c-308-dzik-11541



W przepustnicy powietrza powinna być przepustnica ssania, na górze gażnika są dwie śruby regulacyjne, przednia do przepustnicy gazu i z tyłu do ssania. śsanie jest zamknięte kiedy przepustnica jest opuszczona. Bez włączonego ssania nie można odpalić zadnego silnika, jest za uboga mieszanka.
johan
Posty: 8
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:37

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: johan »

robson372 napisał/a:
MARIO83-Po prawej stronie znajduje się wyłącznik zapłonu.Wiem że są też kierunkowskazy.Chyba mam plan instalacji elektrycznej do dzika.Jak znajdę jutro czas to wkleję ten plan instalacji.
Także jestem zainteresowany tym tematem,bo właśnie jestem na etapie robienia inst.elektrycznej.Robie ją na podobieństwo instalacji motorowerowej,ale nie zabardzo sprawdza się ona.Brak w niej miejsca na akumulator, sygnał czy kierunkowskazy.Robson372 chyba nie wkleiłeś tego planu,bo nie mogę go znaleść.
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Witam, jestem zalogowany na retrotraktor od dłuższego czasu. Raczej oglądałem, nie brałem udziału w dyskusjach. Teraz postaram się coraz częściej zaglądać na tą stronę i dodać zdjęcia swojego sprzętu. Jestem posiadaczem dwóch Dzików 21 oraz ursusa c-308. W najbliższym czasie postaram się zrobić zdjęcia ciągniczków. Mój nowy nabytek, to przedni napęd do Dzika 2, 21. Jak dojdę do tego jak dodać zdjęcia to pokaże jak to wygląda.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Bolszewik »

Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Chyba mi się udało dodać zdjęcia przez fotosik.pl

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac3 ... 9afa8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e06 ... db8de.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d9 ... 53f28.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/005 ... 1900b.html

Wysłałem również zdjęcia na retrotraktor.pl, w razie jak by tych zdjęć nie można było otworzyć.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Ursus »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

johan-Masz rację,nie wkleiłem,za co przepraszam,ale nie wkleiłem dlatego że zdjęcia mam słabej jakości,a tylko tak mogę dać to w komputer bo nie mam kopiarki.A do tego musiał bym pisać długo opisy do tych schematów.Więc wkleję te schematy,ale racze dużo nie widać,jeśli ktoś będzie chciał te opisy to spróbuję jakoś czytelnie zrobić zdjęcia tego tekstu i wkleić.
Obrazek

Obrazek

Nie wiem czy ci to coś pomoże,jak coś z tego odczytasz to postaram ci się zrobić zdjęcia opisów tych schematów.



piootrek330 - Zacznij od sprawdzenia iskry,kompresji.Jeśli jest iskra i kompresja,to nalej trochę paliwa do cylindra i próbuj odpalić.Ja dzika po 10 latach stania w szopie to odpaliłem bez większych problemów.Więc jeśli stał w szopie pod dachem,to ma duże szanse że jest sprawny.Jak się sprawdza iskrę to opisywałem w innych postach w tym topiku.A jak nie ma iskry to również opisywałem co może być przyczyną braku iskry w dziku.Poczytaj ten dział,jak masz jakieś pytania,to pytaj śmiało.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1534
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: marek »

Pewnie po tak długim postoju zapiekły się pierścienie .Wykręć świecę podnieś tłok do góry i wlej np ropy i odczekaj z dobę .Może puszczą.Jeżeli nic się nie zmieni to musisz ściągnąć cylinder.Przed pierwszym odpaleniem powinieneś wlać do cylindra trochę oleju i wolno go rozprowadzić a najlepiej do gaźnika [bezpośrednio w otwartą przepustnicę] wlać i jednocześnie kręcić wałem benzynę z olejem w stosunku 1x1.Wtedy dobrze przesmarujesz cały układ korbowo tłokowy.
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Witam, możne pomogę. silnik Dzika posiada dwa odprężniki (odpowietrznik, kranik) jeden w głowicy a drugi odprężnik jest skrzyni korbowej. Jeżeli są otwarte mogą być takie efekty. Wówczas słychać takie sykanie powietrza, ale nie zawsze. Zobacz może to będzie przyczyną. Albo pierścienie się zapiekły jak pisze Marek. Jeżeli takie płukanki nie pomogą to tylko zostanie ściągnięcie cylindra, dużo roboty przy tym nie ma.Wg instrukcji obsługi takie efekty mogą być przyczyną:
-zużyta gładź cylindra'
- zużyte pierścienie,
- zapieczone pierścienie,
- nieszczelność między głowicą a cylindrem.
- otwarty odpowietrznik.
Roman1313
Posty: 570
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:39

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Roman1313 »

radi420 zaglądnij kiedy na złom na ulicy Towarowej (biegnie tamtendy sieć wysokiego napięcia) w Tarnowskich Górach. Może tam coś znajdziesz bo to duża firma i skupują złom z dojazdem do klijenta także może coś znajdziesz.;)
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

~piootrek330 -Jeśli chodzi o gaźnik,to musiał byś powiedzieć co to za gaźnik.Jeśli to gaźnik Jikov 30 POH to mogę ci pomóc,bo trochę znam ten gaźnik.
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Jacek ze Skansena »

Piotrek a masz założony filtr powietrza?
robson372
Posty: 171
Rejestracja: 07 kwie 2009, 22:12

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: robson372 »

~piootrek330 -Gaźnik ten,ma taką wajchę,gdzie pisze "rozruch" i "praca".Więc jak jest zimny to przełącz go na "rozruch".Jeśli to nic nie pomoże,to zakładając że dobrze wyczyściłeś gaźnik,to być może masz źle wyregulowany poziom pływaka.Musiał być opisać czy dzik wchodzi na wysokie obroty,po czym gaśnie czy też po prostu traci obroty i gaśnie,tak jak by się dusił.Być może że go zwyczajnie zalewa,bo dostaje za dużo paliwa,wtedy obniż poziom pływaka,sprawdź też stan pływaka,czy aby nie jest dziurawy.Opisz dokładniej,jak się dzik zachowuje.Być może że też zawór pływaka ci się zacina.Po prostu sprawdź czy paliwo dochodzi,od kranika do gaźnika a potem do cylindra.Jeśli to nie pomoże,to być może że masz złe uszczelnienie,pomiędzy gaźnikiem a cylindrem(fałszywe powietrze).
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Ja natomiast mam załóżony gaźnik Pegaz WSK175/Junak z tym że dysza musi być od Junaka, ponieważ Junak ma podobną pojemność co Dzik. Pali idealnie nie ma żadnych problemów z odpaleniem czy pracą. Posiadam również orginalny gaźnik, ale z nim jest co jakiś czas problem. Gaźnik Jikov musi być dobrze wyregulowany , na dole gaźnika pręcik do regulatora w komorze wentylatora, oś przepustnicy najlepiej bez luzu, itp itd. Przy tym gaźniku trzeba spędzić sporo czasu, by chodził prawidłowo.
johan
Posty: 8
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:37

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: johan »

Robson - Dzięki.Fotki dla mnie na tę jakość-super czytelne.Schemat przerysowany.Domyśle pozostają jedynie cyfry ?.
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Ja proponuję odkręcić sprzegło wraz z silnikiem i obejrzeć dokładnie sprzęgło i docisk, który wychodzi przez wałek sprzęgłowy ze skrzyni biegów.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1534
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: marek »

Po długim staniu pojazdu często ,,skleja" się tarcza z dociskiem i nie można rozłączyć napędu.
MARIO83
Posty: 180
Rejestracja: 10 paź 2008, 21:43

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: MARIO83 »

Jak myślicie czy warto jest kupić orginalną kosiarkę listwową do dzika za 600 złotych?
Awatar użytkownika
Santi2006
Posty: 302
Rejestracja: 17 maja 2009, 12:17

RE: c-308 lub Dzik-2

Post autor: Santi2006 »

Praktycznie to nie warto dać za kosiarkę 600zł, ale teoretycznie ze względów kolekcjonerskich to tak. Jest ich bardzo mało. Bardzo ciężko znaleźć takie "perełki". W tej chwili na Allegro wystawiony jest Ursus C-308 z maską odkrytą (znaczy się z przodu siatka) i w kpl. z nim jest pług na którym się siedzi, to jest dopiero fajna sprawa. Już nie mówiąc o c-308 z maską otwartą. Dla jednych te wszystkie "klamoty", to jeden wielki złom, dla innych nie tyle przedmioty użytkowe, co rzeczy wartościowe ze względów historii. A samo posiadanie jeszcze do tego przedmiotu rzadkiego człowieka cieszy. Owszem zdarzają się przypadki kupienia unikatu za przysłowiową złotówkę. Wszystko zależy od ciebie, jaka wartość ma dla ciebie nasza KRAJOWA historia.
ODPOWIEDZ