rs 09
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 19 maja 2010, 14:30
RE: rs 09
Tak RS ma 18 koni .Kosiarka na pewno listwowa Właśnie szukam takiej ..To taki fajny traktorek .Pozdrawiam
Witajcie koledzy .Dzisiaj rozebrałem głowicę i faktycznie zawór ssący był nieszczelny .Jutro zawiozę głowicę do planowania ,ale nie mam pojecia co zrobić z zaworami .Gdzie ewentualnie moge dostać nowe
A jeszcze jedno pytanko .W jaki sposób są uszczelnione zawory w prowadnicach czy są tam jakieś oringi ,czy może jakieś uszczelniacze i ile ewentualnie może kosztować głowica
Witajcie koledzy .Dzisiaj rozebrałem głowicę i faktycznie zawór ssący był nieszczelny .Jutro zawiozę głowicę do planowania ,ale nie mam pojecia co zrobić z zaworami .Gdzie ewentualnie moge dostać nowe
A jeszcze jedno pytanko .W jaki sposób są uszczelnione zawory w prowadnicach czy są tam jakieś oringi ,czy może jakieś uszczelniacze i ile ewentualnie może kosztować głowica
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: rs 09
Witam. Zawory uszczelnione są na prowadnicach uszczelniaczami stozkowymi. Ja dobralem nowe w sklepie ale od czego to było-nie wiem. Chyba z multicara. Głowica około 200zł kosztuje po handlarach
RE: rs 09
Witam
Jak kolego 'czołgista' poradziłeś sobie z głowicą?Zamiast uszczelniaczy wystarczą oringi -kupiłem czerwone -podobno lepsze i żadnych przecieków.
Gorzej według mnie uszczelnic rurki popychaczy może macie pomysł czym te uszczelniacze zastąpic?
I jeszcze pytanko :do prądnicy zastosowałem regulator napięcia od malucha
tylko nie wiem czy dobrze rozumiem opis na prądnicy:D+ to ładowanie do akumulatora;D- to masa;DF to wzbudzenie?
Pomożecie?
Bo na wolnych kontrolka gaśnie a jak się doda gazu to się zaświeca.
Jak kolego 'czołgista' poradziłeś sobie z głowicą?Zamiast uszczelniaczy wystarczą oringi -kupiłem czerwone -podobno lepsze i żadnych przecieków.
Gorzej według mnie uszczelnic rurki popychaczy może macie pomysł czym te uszczelniacze zastąpic?
I jeszcze pytanko :do prądnicy zastosowałem regulator napięcia od malucha
tylko nie wiem czy dobrze rozumiem opis na prądnicy:D+ to ładowanie do akumulatora;D- to masa;DF to wzbudzenie?
Pomożecie?
Bo na wolnych kontrolka gaśnie a jak się doda gazu to się zaświeca.
RE: rs 09
Podłączenie samego reg:
https://picasaweb.google.com/Bolszewik3 ... 9218265378
Podłączenie reg. w instalacji (to co jest obrysowane przerywaną linią to reg. elektroniczny, ale to bez znaczenia możesz go traktować jako całość, końcówki wyprowadzone i oznaczone tak samo):
https://picasaweb.google.com/Bolszewik3 ... 6615973634
PS. Mam na zbyciu dwa reg. do prądnic chyba od żuka gdyby ktoś chciał. Cena symboliczna, czyli na flaszkę + koszt przesyłki.
https://picasaweb.google.com/Bolszewik3 ... 9218265378
Podłączenie reg. w instalacji (to co jest obrysowane przerywaną linią to reg. elektroniczny, ale to bez znaczenia możesz go traktować jako całość, końcówki wyprowadzone i oznaczone tak samo):
https://picasaweb.google.com/Bolszewik3 ... 6615973634
PS. Mam na zbyciu dwa reg. do prądnic chyba od żuka gdyby ktoś chciał. Cena symboliczna, czyli na flaszkę + koszt przesyłki.
RE: rs 09
Dzięki za schematy jutro sprawdzę połączenia,narazie się nie kopciło czyli "chyba" nic się nie uszkodziło.
Witam
kabelek od kontrolki był podłączony do nie właściwego styku ładowanie 13,7V jak na prądnice dobrze .
jeszcze raz dzięki.witam.
U mnie nadal problem z prawym cylindrem-nie pracuje prawidłowo
może ktoś podpowie coś
wcześniej już opisywałem po wymianie głowicy nieznaczna poprawa,
może ktoś miał przypadek z mikropęknięciami tłoka -cylindra?
Jak kolego czołgisto sobie poradziłeś czy jeszcze nie?
Witam
kabelek od kontrolki był podłączony do nie właściwego styku ładowanie 13,7V jak na prądnice dobrze .
jeszcze raz dzięki.witam.
U mnie nadal problem z prawym cylindrem-nie pracuje prawidłowo
może ktoś podpowie coś
wcześniej już opisywałem po wymianie głowicy nieznaczna poprawa,
może ktoś miał przypadek z mikropęknięciami tłoka -cylindra?
Jak kolego czołgisto sobie poradziłeś czy jeszcze nie?
RE: rs 09
masz oryginalny regulator czy coś zastępczego?
mam schemat z książki ale jest bardzo uproszczony, ja korzystałem-podłączając swoją-ze schematów podanych powyżej,oraz z książki napraw 126p. i też od malucha zamontowałem regulator i "chodzi"
mam schemat z książki ale jest bardzo uproszczony, ja korzystałem-podłączając swoją-ze schematów podanych powyżej,oraz z książki napraw 126p. i też od malucha zamontowałem regulator i "chodzi"
RE: rs 09
Witam
Dziś dołożyłem do maszyny alternator 40 A jakiś francuz. Podłączyłem poprzez kontrolkę wzbudzenia i dodatkowy wyłącznik. Na fabrycznej stacyjce nie ma położenia kluczyka które powoduje załączenie kontrolek bo takowych brak w RS. Dołożyłem wiec ręczny włącznik którym będę załączał wzbudzenie na alternator. Prądnica regulator okablowanie i całą reszta to oryginał. Nic nie brakuje. Z tym że odłączyłem prądnice i nie wiem jak ją ponownie załączyć. Ładowanie ma odbywać się z obu źródeł ( prądnica raczej dla zachowania oryginalności). Nie wiem czy się czasem nie uszkodziła prądnicy podczas przeglądu zimowego. W każdym razie regulator jest z 4 odczepami które nie są oznaczone. Pozdrawiam Krakerss
Dziś dołożyłem do maszyny alternator 40 A jakiś francuz. Podłączyłem poprzez kontrolkę wzbudzenia i dodatkowy wyłącznik. Na fabrycznej stacyjce nie ma położenia kluczyka które powoduje załączenie kontrolek bo takowych brak w RS. Dołożyłem wiec ręczny włącznik którym będę załączał wzbudzenie na alternator. Prądnica regulator okablowanie i całą reszta to oryginał. Nic nie brakuje. Z tym że odłączyłem prądnice i nie wiem jak ją ponownie załączyć. Ładowanie ma odbywać się z obu źródeł ( prądnica raczej dla zachowania oryginalności). Nie wiem czy się czasem nie uszkodziła prądnicy podczas przeglądu zimowego. W każdym razie regulator jest z 4 odczepami które nie są oznaczone. Pozdrawiam Krakerss
RE: rs 09
Witam, poszło.
Właśnie rzecz dotyczy tego że ja nie chcę za dużo ingerować w maszynę. Jest naprawdę w bardzo dobrym stanie i zależy mi na jej oryginalności pod względem kolekcjonerskim. Do dziś nie spotkałem rs 09 w taki stanie a widziałem naprawdę wiele ( nie tylko w kraju). Pozdrawiam i z góry dziękuje.
Właśnie rzecz dotyczy tego że ja nie chcę za dużo ingerować w maszynę. Jest naprawdę w bardzo dobrym stanie i zależy mi na jej oryginalności pod względem kolekcjonerskim. Do dziś nie spotkałem rs 09 w taki stanie a widziałem naprawdę wiele ( nie tylko w kraju). Pozdrawiam i z góry dziękuje.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 19 maja 2010, 14:30
RE: rs 09
No witam wszystkich po długiej nieobecności .Głowicę do rs-a mam juz po regeneracji.Kosztowało mnie to 100 zł .Jednak dalej du...pa. Nie zajara na jeden cylinder za skarby. Sprawdziłem ciśnienie na tym niepalącymi, wynosi 21 atm.Gdy zapalę go na jeden, to z tego niepalącego aż sie leje ropa z wydechu, czyli paliwo dostaje .Odzywa sie jak mu naleję ropy przez kolektor ssący .Niepokoi mnie tylko to że jak odkręcę korek wlewu oleju to dość mocno dmucha z niego .Już nie mam pojecia co mu dolego .Może ktoś ma jakiś pomysł i pomoże .Zastanawiam sie nad wymiana cylindra ,ale gdzie takie coś można dostać ,i ije kosztuje???Pomocy .
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 19 maja 2010, 14:30
RE: rs 09
wtryskiwasze dałem do naprawy są ustawione i je zamieniałem ,czyli ten który w jednym cylindrxe palił w drugim nie.No chybaże POMPA
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 19 maja 2010, 14:30
RE: rs 09
No Ale cóżby tam sie miało zepsuć .Podłaczałem wtryskiwacze na zewnątrz i dobrze pyliły .
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: rs 09
W pompie może być wypracowana sekcja, będzie podawać niższe ciśnienie. To wystarczyczolgista 55 napisał/a:
No Ale cóżby tam sie miało zepsuć .Podłaczałem wtryskiwacze na zewnątrz i dobrze pyliły .