c-308 lub Dzik-2
RE: c-308 lub Dzik-2
Rozumiem że moje części się sprawują*hilarious*. A takie objawy już są odpowiedzią na pytanie. Otóż jeśli przy zamkniętym dopływie powietrza silnik pracuje dobrze, to wtedy ma dobrą mieszankę paliwo-powietrze. Jeśli dopływ jest otwarty, to silnik gaśnie, przerywa. Świadczy to o tym, że gdzieś musi łapać lewe powietrze. Wtedy mieszanka jest za uboga w paliwo i pojawiają się problemy. Moim zdaniem właśnie w tym należy szukać odpowiedzi. Lewe powietrze w dziku może być łapane:
-pod głowicą- fabryczny brak uszczelki oraz zły stan krawędzi mogą powodować, że będzie mała kompresja i lewe powietrze
-między gaźnikiem- rzecz chyba oczywista
-pod odprężnikami, lub zły stan samych odprężników
-pod cylindrem, ale to się rzadko zdarza
-na dławicach wału korbowego
-pod głowicą- fabryczny brak uszczelki oraz zły stan krawędzi mogą powodować, że będzie mała kompresja i lewe powietrze
-między gaźnikiem- rzecz chyba oczywista
-pod odprężnikami, lub zły stan samych odprężników
-pod cylindrem, ale to się rzadko zdarza
-na dławicach wału korbowego
RE: c-308 lub Dzik-2
Może być za niski poziom paliwa w komorze pływakowej.
RE: c-308 lub Dzik-2
Zbyt niski stan paliwa objawia sie brakiem wysokich obrotów a tutaj nie ma wolnych obrotów.
RE: c-308 lub Dzik-2
Witam. Czy w dziku 2 jest możliwość podłączenia cewki zapłonowej iskrownika w obieg cewek świetlnych? Posiadam zapłon akumulatorowy i nie wykorzystuję tej cewki zapłonowej, natomiast cewki świetlne mam podłączone pod oświetlenie i ładowanie akumulatora. Cewka zapłonowa przydałaby mi się jako dodatkowe źródło prądu oświetlenia.
Przeczytałem temat
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=5047
i nurtuje mnie pytanie, jeśli jest taka możliwość to jak to zrobić. Gdzie na cewce zapłonowej jest + a gdzie -.
Przeczytałem temat
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=5047
i nurtuje mnie pytanie, jeśli jest taka możliwość to jak to zrobić. Gdzie na cewce zapłonowej jest + a gdzie -.
RE: c-308 lub Dzik-2
Moim zdaniem jedyną możliwością wykorzystania tej cewki jest usunięcie starego uzwojenia i nawinięcie nowego. Grubość drutu dobierz wg. grubości drutu na cewkach od świateł a ilość zwoi eksperymentalnie, tzn. nawiń 10 zwoi zamontuj cewkę i sprawdź ile to wolt. potem nawiń wielokrotność do potrzebnego napięcia. Co do + i - to tylko mostek prostowniczy.
RE: c-308 lub Dzik-2
Troche zabawy jest przy tym. Pewnie łatwiej będzie kupić trzecią cewkę świetlną. Cały mój problem opierał się na tym, że podłączając cewki świetlne równolegle miałem zbyt małe napięcie do ładowania akumulatora (6-10 zależne od obrotów). Przerobiłem na połączenie szeregowe otrzymując 12V z dwóch cewek. Teraz z kolei jest zbyt mało prądu na światła ( dzik przerobiony na 4-kołowca, 2 światła z przodu i 2 z tyłu). Myślę dokupić trzecią cewkę świetlną i połaczyć ją równolegle do tamtych dwóch (w deklu jest miejsce na mocowanie trzeciej cewki świetlnej). Otrzymałbym prąd wystarcząjący do ładowania akumulatora lub do zasilania świateł zależnie od pozycji przełącznika.
Dodatkowo zastanawiam się czy możliwe jest zamontowanie regulatora napięcia, żeby nie przepalało żarówek.
Nie jestem elektrykiem, moje pomysły opieram na zasadzie "prób i błędów", dlatego Wasze uwagi będą dla mnie cenne
Dodatkowo zastanawiam się czy możliwe jest zamontowanie regulatora napięcia, żeby nie przepalało żarówek.
Nie jestem elektrykiem, moje pomysły opieram na zasadzie "prób i błędów", dlatego Wasze uwagi będą dla mnie cenne
RE: c-308 lub Dzik-2
Każda prądnica ma określoną maksymalną moc.Jest to zależne od liczby zwoi, grubości drutu, wielkości pola magnetycznego, odległości cewek od magnesów itp.I jak w tym powiedzeniu ,,jak byś się nie kręcił ,plecy z tyłu". Podniesiesz napięcie spadnie amperarz. Podniesiesz amperarz spadnie napięcie, bo bilans musi wyjść na zero 1Ax1V =1W.Dzik był wyposażony w jedno światło to przypuszczam że moc jego prądnicy jest ok 20W i więcej z niej nie wydusisz. Może po prostu załóż alternator tylko od razu taki z regulatorem i będziesz miał wszystko.Oczywiście jak to w fizyce czyli coś kosztem czegoś stracisz trochę na mocy silnika.Ale robiąc w polu nie musisz używać świateł i wtedy alternator nie będzie obciążał silnika.
RE: c-308 lub Dzik-2
W przyszłości trzeba będzie tak zrobić. A wracając do tej nieszczęsnej prądnicy to nawet jak podłącze w obieg trzecią cewkę równolegle czyli nie zwiększając już napięcia, to nie uzyskam większego prądu na żarówki niż ten z dwóch cewek?
RE: c-308 lub Dzik-2
Jedyną opcją pozwalającą na połączenie ze sobą trzech cewek o tych samych parametrach jest połączenie tylko szeregowe lub tylko równoległe. Piszesz że połączyłeś te dwie cewki szeregowo i mając dwa razy po 6V uzyskałeś 12V.Trzecia cewka mające jak dwie poprzednie 6V nie może być połączona równolegle do dwóch szeregowo połączonych cewek bo one razem mają 12V.Choć jak się dobrze zastanowić, gdyby ułożenie biegunów magnetycznych było odpowiednie. a cewki były połączone szeregowo, czyli początek jednej z końcem drugiej i tak wszystkie trzy to miał byś prądnice trójfazową połączoną w trójkąt. czyli zyskał byś na mocy.Chyba o 1/3 ale tej wielkości nie jestem pewien.Na schemacie wygląda to tak.[url=http://naforum.zapodaj.net/e56854a ... .jpg[/img][/url]Musisz dodać prostownik trójfazowy jak na schemacie.
RE: c-308 lub Dzik-2
Jeśli dobrze rozumię to łącząc trzy cewki szeregowo otrzymam 18V, a to zbyt dużo ;/ W sumie to trzeba się będzie zastanowic poważnie na tym alternatorem, bo z "igły" "wideł" nie zrobię.
RE: c-308 lub Dzik-2
Zakładając że masz z przodu dwie żarówki 12V 40W i z tyłu 2x5W to potrzebujesz ok 90W mocy.90Wpodzielić przez 12V oznacza że potrzebujesz ok.8A prądu.A tyle z tej prądnicy nie wydusisz. Nie doliczam prądu potrzebnego do instalacji zapłonu i doładowania akumulatora. Więc tylko zewnętrzne źródło prądu, czyli np. alternator napędzany np. z dmuchawy.
RE: c-308 lub Dzik-2
witam chciałem się spytać jaki jest koszt odremontowania ursusa c308 od podstaw?
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
Potrzebna cewka duża do Dzika 2. Proszę o kontakt na nr tel 728 981 960
RE: c-308 lub Dzik-2
Jacku mam tą cewkę. Przepraszam zapomniałem Tobie wcześniej napisać
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
Dziękuję, zgłoszę się niebawem. Dzięki.
RE: c-308 lub Dzik-2
Mam jedno pytanie. Nadarzyła mi się okazja kupna oryginalnego dzika 2 z liskiem, ale jest jeden problem. Chodzi o kierownicę, a w szczególności o mocowanie do skrzyni. Jest ono pospawane, a cała kierownica sobodnie chodzi w górę i w dół, tak jakby nie była przykręcona tymi podkładkami z rowkami do skrzyni. Czy to się da naprawić? Czy jest możliwe, że kliny tych bolców do mocowania chodzą w obudowie skrzyni? Jeśli tak, to jak to naprawić?
RE: c-308 lub Dzik-2
Rozebrać i zobaczyć. Wszystko da się naprawić.
RE: c-308 lub Dzik-2
Mam jeszcze jedno pytanie: czy dzik 2 oryginał z liskiem za 1000 zł to w miarę okazja czy dać sobie spokój. Silnik i skrzynia sprawne. Czekam na odpowiedź od znawców tematu. Pozdrawiam.
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: c-308 lub Dzik-2
Dobra cena. Brać.