Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Witam wszystkich:D
Posiadam zetorka super, w którym od paru lat był przeprowadzany gruntowny remont(szlify, nowe tłoki, nowe zawory, nowe wtryski, pompa po regeneracji, odblokowanie biegów, wyczyszczenie wszystkiego, ustawienie luzu zaworowego, i pewnie wiele rzeczy o których zapomniałem teraz)
problem w tym, że zetor od 2 lat stoi w szopie nie ruszany przykryty plandeką(magik , który go robił zmarł i nie dokończył dzieła) Pora uruchomić potwora i tu mam prośbę do Was.
Zetor stoi w takim stanie :
aby powiększyć należy wcisnąć po prawej stronie od zdjęcia lupkę z plusikiem.
http://picasaweb.google.com/pawcio4444/ ... LqS9dmfHQ#
1.Jak sie za niego zabrać? czy w silniku mogło coś zamieszkać?(papier który był powtykany w kanaly dolotowe i wydechowe oraz wtryskowe sa postrzępione co widać na zdjęciach)Oraz jak to wysprzątać?(nie ma tam opiłków stalowych jedynie papier)
2.Czy pompę wtryskową trzeba ustawiać czy została ustawiona przy regeneracji?
3. czego mu jeszcze brakuje oprócz olejów, ssaka, pokrywy zaworów, miski olejowej, przewodów wtryskowych, pokryw nad skrzynią, sprzęgła itdp pokryw?
A... pompka ręczna z odstojnikiem bedzie wymieniona na nową.
4.Czy z pompą wtryskową coś mogło się stac przez ten czas?(cały czas jest bez oleju) i jaki olej do niej wlać?10w40 jak i do silnika?
Posiadam zetorka super, w którym od paru lat był przeprowadzany gruntowny remont(szlify, nowe tłoki, nowe zawory, nowe wtryski, pompa po regeneracji, odblokowanie biegów, wyczyszczenie wszystkiego, ustawienie luzu zaworowego, i pewnie wiele rzeczy o których zapomniałem teraz)
problem w tym, że zetor od 2 lat stoi w szopie nie ruszany przykryty plandeką(magik , który go robił zmarł i nie dokończył dzieła) Pora uruchomić potwora i tu mam prośbę do Was.
Zetor stoi w takim stanie :
aby powiększyć należy wcisnąć po prawej stronie od zdjęcia lupkę z plusikiem.
http://picasaweb.google.com/pawcio4444/ ... LqS9dmfHQ#
1.Jak sie za niego zabrać? czy w silniku mogło coś zamieszkać?(papier który był powtykany w kanaly dolotowe i wydechowe oraz wtryskowe sa postrzępione co widać na zdjęciach)Oraz jak to wysprzątać?(nie ma tam opiłków stalowych jedynie papier)
2.Czy pompę wtryskową trzeba ustawiać czy została ustawiona przy regeneracji?
3. czego mu jeszcze brakuje oprócz olejów, ssaka, pokrywy zaworów, miski olejowej, przewodów wtryskowych, pokryw nad skrzynią, sprzęgła itdp pokryw?
A... pompka ręczna z odstojnikiem bedzie wymieniona na nową.
4.Czy z pompą wtryskową coś mogło się stac przez ten czas?(cały czas jest bez oleju) i jaki olej do niej wlać?10w40 jak i do silnika?
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Jeśli masz wątpliwości, czy nie "siedzi" coś w cylindrach, to możesz za pomocą odkurzacza wyssać to zwierzątko i wszystkie jego pozostałości.
A co do uruchamiania silnika po tak długim postoju, to lepiej wstrzyknij minimalną ilość oleju do cylindrów i na panewki. Zrób kilka obrotów wałem, żeby się olej rozprowadził po ściankach.
A co do uruchamiania silnika po tak długim postoju, to lepiej wstrzyknij minimalną ilość oleju do cylindrów i na panewki. Zrób kilka obrotów wałem, żeby się olej rozprowadził po ściankach.
Facebook. old URSUS tractor
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
silnik przed poskładaniem zostanie cały odkurzony wyczyszczony ropą albo naftą.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
A ja bym to rozebrał wszystko jeszcze raz, sprawdził stan gładzi cylindrów czy przez ten czas nie skorodowała, stan czopów wału i wszytskich miejsc gdzie występuje łożyskowanie pozbawił je korozji w jakiś sposób( zalezy od stopnia i elemnentu który uległ korozji) i przywrócił do świetnosci.Rdza powierzchniowa nie usunięta może zrobić wielkie "ziaziu"
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
W takim razie jak sie pozbyć tego nalotu na popychaczach?
coli:D:D?
Najbezpieczniej będzie wykrecić glowice... I czym dalej?
coli:D:D?
Najbezpieczniej będzie wykrecić glowice... I czym dalej?
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
poogladalem i moim zdaniem sprezarka , zdjąć kolektor ,wtryski , pistolet do przedmuchiwania i wszystkie kanały przedmuchać żeby wydmuchnąć śmieci , założyc ssak , miskę ,podłączyc manometr , olej powstrzykiwać do dolotu zeby gdy otowrzy się zawór - zassał z powietrzem , zalać olejem ,zalać filtry oleju i pompe i recznie poobracać silnikiem , jeśli przy solidniejszym obracaniu wałem manometr choć drgnie - i nic niepokojącego nie będzie czuć/słychać - montaż wtrysków + odpowietrzanie pompy , gdy paliwo będzie leciało OK montaż do końca i próba uruchomienia
wygląda że ktoś porobił co trzeba - przynajmniej ze zdjęć
powodzenia
wygląda że ktoś porobił co trzeba - przynajmniej ze zdjęć
powodzenia
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Z tego co widać na zdjęciach, to tak jak pisał "drandrzej". Jakieś ślady oliwy widać, tak że chyba nic nie stanęło na sztywno. Bardziej obawiałbym się o pompę wtryskową. Przez dwa lata nieruszana, jeśli dostała choć trochę wilgoci to może być kłopot. Piszesz, że po regeneracji, to powinna być ustawiona, no i jak była szczelnie zaślepiona to może nic jej się ni stało. Olej do pompy i regulatora idzie ten sam co do silnika.
Powodzenia.
Powodzenia.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Zalać pompę olejem i modlić się żeby jej nic nie było?
Do czego jest otwór w bloku pod pompą?
Jaki olej do dolotu i ile? chodzi o smarowanie?
Czy w agromie dostane przewody wtryskowe? może opłaca się bardziej kupić te:http://moto.allegro.pl/przewod-wtryskiw ... 95288.html
Do czego jest otwór w bloku pod pompą?
Jaki olej do dolotu i ile? chodzi o smarowanie?
Czy w agromie dostane przewody wtryskowe? może opłaca się bardziej kupić te:http://moto.allegro.pl/przewod-wtryskiw ... 95288.html
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
W pompie powinien być olej, chociaż przy ustawianiu pompy na stole probierczym, pompiarze spuszczają go, żeby nie chlapało podczas kręcenia, bo pompkę zasilającą się wtedy odkręca. Więc najpierw sprawdź, czy jest zalana. Masz do tego miarkę. W regulatorze obrotów są dwie śrubki w deklu. Dolna do spuszczania oleju, a ta wyżej kontrolna. Wlew u góry.Olej do dolotu tak, jak proponował "drandrzej", silnikowy, a ile? Niewiele, mały kieliszek. Chodzi o to, żeby jak pokręcisz korbą, tłok rozprowadził go po gładzi cylindra. W sumie silnik stał dłuższy okres nie ruszany.
Otwór pod pompą to korek od magistrali olejowej przy wałku rozrządu. Możesz tam wkręcić czujnik ciśnienia oleju. To jest gwint M14X1,5. Takich korków jest 4.
Pisałem gdzieś już wcześniej, że ja kupuję przewody od jelcza, ale jak Ci się trafiają oryginalne to bierz, te od jelcza są droższe.
Otwór pod pompą to korek od magistrali olejowej przy wałku rozrządu. Możesz tam wkręcić czujnik ciśnienia oleju. To jest gwint M14X1,5. Takich korków jest 4.
Pisałem gdzieś już wcześniej, że ja kupuję przewody od jelcza, ale jak Ci się trafiają oryginalne to bierz, te od jelcza są droższe.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Próbowałem zakręcić wałem kręcąc(starając się przynajmniej) kołem pasowym - ani drgnie. Może nalać na tłoki troche oleju i poczekać parę dni?
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
na poczatku wymaga trochę siły , może przez rurkę za sprzegło ?
jeśli przy rozsądnym użyciu siły nie ruszy to
1)odepnij korbowody i ponownie rusz rurką , będzie wiadomo więcej , jeśli ruszy -
zrzuć głowicę i zobacz co z gładziami ,może tam rdza wlazłą - wówczas zalej naftą , postukaj lekko i trzeba będzie dać trochę czasu na reakcję
jeśli przy rozsądnym użyciu siły nie ruszy to
1)odepnij korbowody i ponownie rusz rurką , będzie wiadomo więcej , jeśli ruszy -
zrzuć głowicę i zobacz co z gładziami ,może tam rdza wlazłą - wówczas zalej naftą , postukaj lekko i trzeba będzie dać trochę czasu na reakcję
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
w co mam stukać? jak dużo tej nafty lać?
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Jak zrzucisz głowicę to w tłoki musisz stukać. Przez kawałek drewna.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Za koło pasowe nie bardzo pokręcisz. Weź jakąś brechę i spróbuj przez okienko do regulacji sprzęgła pokręcić kołem zamachowym. Jeżeli będzie ciężko, to chyba nie obejdzie się bez rozbierania silnika. Do tego mogły stanąć pierścienie. Na panewkach raczej nie,, widać że zaoliwione. Tryby w skrzyni też wyglądają dobrze. Jak coś trzyma to raczej tłok-tuleja.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Mogę przepchnąć zetorka na suchej skrzyni ok 10-15m(z szopy do garażu)?
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Możesz. Nic jej nie będzie.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Witam ponownie po przerwie.
Zaczęło się...
Chcieliśmy zetorka wyciągnąć z szopy koła załozyliśmy chcemy pchać a tu blokada...
Nie można go ruszyć zachowuje się jakby był na biegu.
Mam następujące pytania:
Jak odblokować skrzynię?
Jak ustawić biegi?
Zaczęło się...
Chcieliśmy zetorka wyciągnąć z szopy koła załozyliśmy chcemy pchać a tu blokada...
Nie można go ruszyć zachowuje się jakby był na biegu.
Mam następujące pytania:
Jak odblokować skrzynię?
Jak ustawić biegi?
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Trzeba go na luz. A jak na luzie nie idzie to pewnie sprzęgło sklejone. Jak nie puści podczas przeciągania, to czeka Cię rozpołowienie silnika.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
po wciśnięciu sprzęgła nic się nie dzieje dalej to samo.
Jak go na luz wsadzić?
Muszę go do garażu przepchnąć inaczej nie mogę nic z nim zadziałać.
Jak go na luz wsadzić?
Muszę go do garażu przepchnąć inaczej nie mogę nic z nim zadziałać.
RE: Dokończenie remontu Zetor 50 Super
Przyszło mi na myśl co innego. Nawet przy zlepionym sprzęgle, na luzie dałby się przepchnąć. Musisz mieć włączone 2 biegi. Jak nie możesz go wyłączyć dźwignią, to odkręć górną pokrywę skrzyni lub wieżyczkę i wtedy łyżką odblokuj je.W suprze nie ma bolców zabezpieczających przed włączeniem dwóch biegów naraz. Do tego jest taka prowadnica końca dźwigni zmiany biegów nad wodzikami. U mnie, między wycięciami wstecznego i drugiego biegu była wyłamana blacha i czasami jak włączyłem wsteczny to go nie mogłem wyłączyć, ale inny bieg mogłem wsadzić i wtedy skrzynia zablokowana. Dopiero jak dorobiłem nową prowadnicę jest teraz dobrze.