Silnik 1ca90

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silnik 1ca90

Post autor: oman7 »

Sekcja tłocząca do wymiany,ta sekcja którą teraz masz jest przytarta żadne próby ratowania nie pomogą.
Jeżeli po wyjęciu pompy na listwie zębatej oraz kołnierzu zębatym zauważysz wyraźne znaki korozji to sekcja też jest skorodowana,dlatego tak długo schodzi z wysokich obrotów.
darek76
Posty: 30
Rejestracja: 06 maja 2012, 13:46

RE: Silnik 1ca90

Post autor: darek76 »

Dzięki za odpowiedź muszę pompę dać do warsztatu do sprawdzenia i najlepiej zamówić nowe części w Andori do pompy.:)Już wszystko ok pompa jest dobra przy montowaniu pompy bolec nie trafił w widełki i oto cała przyczyna tych wysokich obrotów.Teraz tylko zostało zamontować silnik w ramę przy małych przeróbkach,wcześniej był S-301d.Chciałem zapytać czy pod stopy dawać jakieś poduszki gumowe do lepszej amortyzacji?Widziałem takie u kolegi oman7 na filmiku właśnie przy silniku 1ca90 jak by kolega mógł powiedzieć czy je robił czy gotowe kupił :D
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silnik 1ca90

Post autor: oman7 »

Czyli to nie był problem ze sekcją.*hilarious*

Załóż sobie takie podkładki gumowe tym bardziej że 1CA90 jest tak samo "skaczący" jak S301D.Ja te podkładki kupiłem ze żuka i to były podkładki amortyzujące kabinę o ile dobrze pamiętam.
darek76
Posty: 30
Rejestracja: 06 maja 2012, 13:46

RE: Silnik 1ca90

Post autor: darek76 »

Dzięki za szybką odpowiedź poszukam takich choć już coraz mniej mamy produkowanych tych części do poczciwego żuka w moim regionie jest jeszcze jeden sklep z częściami co można jeszcze coś kupić
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silnik 1ca90

Post autor: oman7 »

Właśnie ja też mam jeszcze dostęp do takiego sklepu z częściami do żuka i tam się zaopatruje ,jak długo jeszcze nie wiem.
wiechuch
Posty: 68
Rejestracja: 05 lip 2009, 11:10

RE: Silnik 1ca90

Post autor: wiechuch »

Witam. Korzystając z tematu o 1CA90 mam pytanie czy ktoś z Was wie z czego pasuje wieniec zębaty do tego silnika. Pytam, gdyż Andoria już nie wyprodukuje ani jednej sztuki tej części ( wiadomość z rozmowy w dniu dzisiejszym ) a w znanych hurtowniach zapasy się już skończyły. Może ktoś już to przerabiał w swoim silniku. Proszę o poradę.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 584
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Silnik 1ca90

Post autor: baro »

Jeżeli ten silnik ma oryginalny rozrusznik od malucha może warto pomierzyć? Na pewno kolego będzie to wieniec od jakiegoś kultowego pojazdu z prlu? a obrócić tego co masz się już nie da?
tmdawid
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2012, 17:56

RE: Silnik 1ca90

Post autor: tmdawid »

Witam Posiadam 2 silniki 1ca90/p3, wziąłem się za ich remont, wymieniłem sekcję tłoczącą i teraz podaje mi paliwo 1/4 obrotu przed martwym punktem. Proszę powiedzcie czy coś źle złożyłem?
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silnik 1ca90

Post autor: oman7 »

Jak dobrze poskładałeś pompę to masz przestawiony zapłon (czyli początek tłoczenia paliwa).
Musisz ustawić kąt tłoczenia paliwa robi się to w ten sposób odkręcasz na pompie przewód tłoczący montujesz sobie jakiś przezroczysty wężyk i patrzysz kiedy drgnie paliwo.Drgnięcie paliwa powinno nastąpić 28 stopni przed GMP i ten punkt jest zaznaczony na kole zamachowym jako PT.
Kąt wtrysku regulujesz oddalając lub przybliżając pompę za pomocą specjalnych podkładek które dodajesz lub ujmujesz między korpusem silnika a pompą.*tup*
tmdawid
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2012, 17:56

RE: Silnik 1ca90

Post autor: tmdawid »

Hmm na moim kole zamachowym są tylko 2 kreski około 7cm od siebie, na korpusie jest 1 kreska. Paliwo zaczyna tłoczyć około 1/4 obrotu przed zrównaniem się kresek(pierwsza kreska koła zamachowego a kreska na korpusie). Co może być tego przyczyną?
Próbowałem ustawić tymi podkładkami lecz i tak za wcześnie podaje.*no*
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silnik 1ca90

Post autor: oman7 »

Zadam takie pytanie?
Czy koło zamachowe było ruszane jeżeli tak to czy po montażu założyłeś je tak samo jak było w oryginale:?
tmdawid
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2012, 17:56

RE: Silnik 1ca90

Post autor: tmdawid »

Ja tylko ściągałem obudowy do malowania i go myłem więc koła nie ruszałem. Chyba że poprzedni właściciel coś robił.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silnik 1ca90

Post autor: oman7 »

Znaki na kole masz w dobrej odległości.
Nie możliwe jest że jak dodałeś podkładek pod pompę to nie przyspieszyłeś kąta wtrysku.Czyżby była siednięta krzywaka na wałku rozrządu coś musiało się zmienić.:?
RobFra
Posty: 157
Rejestracja: 13 wrz 2011, 19:27

RE: Silnik 1ca90

Post autor: RobFra »

oman7 napisał/a:
Czyżby była siednięta krzywaka na wałku rozrządu coś musiało się zmienić.:?
A możesz to rozwinąć? Tak ogólnie (nie tylko dla 1ca90).
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silnik 1ca90

Post autor: oman7 »

RobFra
Każdy silnik spalinowy nie zależnie ile ma cylindrów ma zabudowany wałek rozrządu który w odpowiednim momencie otwiera zawory.
Każdy wałek się ściera co powoduje krótszy czas otwierania się zaworu co wpływa na jego pracę jak i ekonomikę.

W przypadku silnika 1CA90,2CA90,S301D,S231,S320 zużycie trzeciej krzywki popychacza pompy wtryskowej czyli jego starcie lub jakie kol wiek zużycie powoduje przestawienie kąta wtrysku jak i zbyt małe ciśnie paliwa podawane wtrysk.

W tym przypadku wysunąłem taką możliwość bo jak pisze tmdawid mimo że próbował ustawić początek tłoczenia paliwa w dalszym ciągu paliwo drgało przed punktem PT.
Zakładając że pompa w jego silniku jest poprawnie złożona (jedynie co można źle złożyć to obrócić sekcję tłoczącą o 180 stopni ale wtedy silnik przy próbie dodania gazu gaśnie).
Napisałem że krzywka pompy może być "padnięta" z różnych przyczyn od choćby zatarcie się rolki popychacza pompy który wyżłobił sobie rowek w krzywce popychacza i to też dawało by efekt braku możliwości ustawienia kąta wtrysku.
tmdawid
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2012, 17:56

RE: Silnik 1ca90

Post autor: tmdawid »

Dopowiem jeszcze, że przed myciem silnika przełożyłem pompę paliwa z drugiego właśnie do tego i silnik na początku tak jak by nie miał wcale kompresji. Wziąłem go podłączyłem pod silnik elektryczny paskami klinowymi i po którymś tam obrocie odpalił i później już odpalałem go na korbę, trochę ciężko palił lecz wtedy jeszcze nie wiedziałem jak ustawić kąt wtrysku i go nie ustawiałem dlatego teraz nie wiem czy to kolo zamachowe jest źle ustawione. Jutro postaram się może sprawdzić ta pompę na drugim silniku.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Silnik 1ca90

Post autor: oman7 »

Jeżeli kombinowałeś z przekładkami pomp z silnika do silnika to nie dziw się że mają problemy z odpaleniem różnica 0.7 mm na odległości pompy od krzywki to jest jakieś 25 do 35 stopni różnicy w początku tłoczenia paliwa i to jest przyczyną twoich problemów z tym silnikiem.

Druga sprawa przed próbą ustawienia PT musisz mieć całkowicie odpowietrzony układ zasilania,powietrze w układzie bardzo fałszuje początek tłoczenia.*argue*
tmdawid
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2012, 17:56

RE: Silnik 1ca90

Post autor: tmdawid »

Układ był odpowietrzony, ale pomimo to nie dało się opóźnić kąt wtrysku. Nałożyłem tyle tych podkładek ze aż pompa przestała tłoczyć paliwo i nic:o
chodkii
Posty: 148
Rejestracja: 22 sty 2008, 23:51

RE: Silnik 1ca90

Post autor: chodkii »

chłopie cos sciemniasz przestala tloczyc a kat sie nie zmianił nie mozliwe:D
tmdawid
Posty: 6
Rejestracja: 18 cze 2012, 17:56

RE: Silnik 1ca90

Post autor: tmdawid »

choddkii przeczytaj wszystko to co napisałem wtedy dowiesz się że wymieniałem sekcję tłocząca i od tej pory jest lipa.
ODPOWIEDZ