1CA90

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
miler
Posty: 9
Rejestracja: 04 lis 2015, 16:28

1CA90

Post autor: miler »

Witam

Kupiłem niedawno silnik Andori 1ca90. Pojechalem do goscia patrze zimny silnik podłaczył akumulator ładnie odpalił z kolby to samo. Przyjechałem do domu nic nie chce krece i krece. Załozyłem szajbe i połaczyłem silnik elektryczny 5kV i odpalił po paru chwilach. Jak jest ciepły pali odrazu jak postoi dłuzej nie idzie go odpalic poza silnikem elektrycznym. Co moze byc przyczyna ma ktos jakies pomysły kazdza uwaga sie przyda
dzik96
Posty: 173
Rejestracja: 08 sie 2012, 11:53

RE: 1CA90

Post autor: dzik96 »

Witam.
Powiem od razu, że nie miałem do czynienia z tymi silnikami, ale mam obawy, że gościu wykręcił Tobie stary numer handlarzy. On mógł tylko upozorować, że silnik odpalał po dłuższym postoju lub coś w tym stylu. Wiedząc, że przyjedziesz go zobaczyć mógł "podpicować" silnik tak, że odpalił na dotyk. A jeżeli odpala dobrze na ciepłym to może mieć słabe sprężanie, ale to tylko moje spekulacje, za które nic nie dałbym sobie uciąć. Niech się lepiej wypowiedzą bardziej obeznani w temecie.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: 1CA90

Post autor: AndrzejD21 »

Używasz do odpalania większej dawki paliwa, czy na "bez gazu" palisz?

Z tyłu silnika, no od strony wyjścia rozrządu, po prawej od dołu masz taki mały okrągły guziczek, przekręć go w prawo, tak ja byś próbował go dokręcić, ma przeskoczyć i się zawiesić.

Po tej operacji lekko gaz dajesz, tak 1/5 i nie ma cudów zęby nie zapalił.

Sprawdzałeś stan oleju w silniku, czy w baku nie ma wody.

Olej najlepiej wymień, bo raczej do sprzedaży nikt tego nie zrobił.

Jak u sprzedawcy zapalał, to jaki kolor miał dym?
miler
Posty: 9
Rejestracja: 04 lis 2015, 16:28

RE: 1CA90

Post autor: miler »

Tak uzywam tego guziczka najpierw gazu potem ten guziczek tak pstryknie. U goscia dym był czarny ale nie tak bardzo i nie kopciłA w tych silnikach jaki najlepiej olej kupic ?
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: 1CA90

Post autor: Adasiek123 »

Olej Superol,lub jakiś jego odpowiednik( nie jestem na bieżąco,ale są teraz jakieś Turdusy itd.).Sprężanie na pewno,skąd wiesz że ciepły ładnie odpala,zagrzałeś go u siebie,i potem sprawdzałeś,czy na podstawie tego co mówił sprzedawca?Przełącznik dawki paliwa musi po chwili po odpaleniu samoczynnie się wylączyć.



Olej Superol,lub jakiś jego odpowiednik( nie jestem na bieżąco,ale są teraz jakieś Turdusy itd.).Sprężanie na pewno,skąd wiesz że ciepły ładnie odpala,zagrzałeś go u siebie,i potem sprawdzałeś,czy na podstawie tego co mówił sprzedawca?Przełącznik dawki paliwa musi po chwili po odpaleniu samoczynnie się wylączyć.
miler
Posty: 9
Rejestracja: 04 lis 2015, 16:28

RE: 1CA90

Post autor: miler »

jak u mnie sie rozgrzał (po wielkim trudzie za nim odpalił)to potem ciepły ładnie pali z rozrusznika bez problemu a jak postoi dłuzej i ostygnie to nie idzie go wogóle odpalic rozrusznik az stajeA czy ktos posiada informacje jakie powinno byc cisnienie otwarcia wtryskiwacza w silniku 1ca90? bo ja teraz mierzyłem i miałem 190 atmosfer i wydaje mi sie ze jest zbyt duze
darek76
Posty: 30
Rejestracja: 06 maja 2012, 13:46

RE: 1CA90

Post autor: darek76 »

Ciśnienie wtryskiwacza ustaw sobie 210 atmosfer.Na pokrywie zaworów masz taki mały zasobnik,wyciągasz lejesz oleju do pełna to uszczelnia zawory, włączasz przyspieszacz to małe kółeczko pod wałkiem rozrządu to zwiększa dawkę paliwa i powinien zapalić jak zimny.Sprawdź początek tłoczenia paliwa było na forum i jest film instruktażowy na youtube.Przy wymianie oleju warto też wymienić filtr oleju,znajduje się po stronie gdzie jest rozrusznik.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: 1CA90

Post autor: AndrzejD21 »

Hehe, masz za małe ciśnienie otwarcia, dla 1ca90 wynosi ono 21,1+-0,5 MPa.
Czyli 211 atmosfer +- 5 atmosfer.
Dane z instrukcji obsługi.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: 1CA90

Post autor: oman7 »

Zapytam jak byłeś u gościa to jak uruchomił silnik to przez pierwszą sekundę może dwie sekundy dymu było bardzo dużo?
miler
Posty: 9
Rejestracja: 04 lis 2015, 16:28

RE: 1CA90

Post autor: miler »

Juz teraz nie pamietam ale zobacze jeszcze z tym olejem i moze ten wtryskiwacz ustawie na 210 atmosferKolego ~darek76 o jakim zasobniku mówisz ?
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: 1CA90

Post autor: Jacek ze Skansena »

Nie czytałem od początku. Mam pytanie: czy zalewałeś ten silnik benzyną przy odpalaniu pierwszym?
miler
Posty: 9
Rejestracja: 04 lis 2015, 16:28

RE: 1CA90

Post autor: miler »

Nie nie zalewałem benzyna caały czas jest ropa wlanaWitam panowie dzis rano sprawdziłem kat wtrysku i jest ok, Zostało tylko chyba podniesc cisnienie na wtrysku z 190atm tak jak teraz maiłem na katalogowe 211. A moze wina pompy ?



Czy ktos jest z mazowieckiego zeby mógł zajrzeć do mojego silnika. Bo ciagle nie mogę uporac sie z tym problemem. Pompa miała wymienioną sekcje, kat wtrsku ustawiony, olejem bym zalany z góry,nie mam pomysłu *no*
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: 1CA90

Post autor: AndrzejD21 »

Nie zapala? A kopci coś w ogóle? Posprawdzaj wszystko, potem dopiero próbuj zapalać, bo szkoda się męczyć.
Weź suszarkę do włosów i podgrzej solidnie wtryskiwacz oraz przewód tłoczący, u mnie po takim zabiegu zapala na tyk.
miler
Posty: 9
Rejestracja: 04 lis 2015, 16:28

RE: 1CA90

Post autor: miler »

A ktoś może mi powiedzieć jaki powinien byc stopien spreżania na cylindrze w tym silniku ?
ODPOWIEDZ