Regulator obrotów S301D

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
ProskateR
Posty: 14
Rejestracja: 18 sty 2018, 15:04

RE: Regulator obrotów S301D

Post autor: ProskateR »

1.Blachy będą tylko teraz nie pozakładane są bo kombinuje co gdzie i jak.
Wiem, że chłodzenie musi byc i nie mam zamiaru wogóle w to ingerować.

2.Długa jest takie to było, nie chce mis się wszystkiego przerabiać bo dojdzie do tego że całe ramo wyspawam.

3.A np. jakiś reduktor nie duży z jakigoś tarpana czy tam innego autka nie był by lepszym rozwiązaniem ? Jak nic nie wykąbinuje to spróbuje uspawac podobna przekładnie.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Regulator obrotów S301D

Post autor: Bolszewik »

Od tarpana to masz taką samą skrzynię jak od żuka z tym że wał był na trzy śruby (inna nasadka na wałku zdawczym). Nie sądzę byś znalazł w jakimkolwiek powszechnie użytkowanym typowym aucie reduktor jaki potrzebujesz. Podejrzewam że masz właśnie skrzynię od żuka (z pewnością takie masz sprzęgło). Widziałem takie konstrukcje skrzynia za skrzynią. Ma to taką zaletę że jeśli dasz skrzynię "3" to masz rewers w samie.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: Regulator obrotów S301D

Post autor: Adasiek123 »

Jak dla mnie dziwnie rozwiązana kwestia przeniesienia napędu i zastanawiam się,czy w ogóle jest potrzebny ten reduktor (nie wiadomo od czego jest tam skrzynia biegów), ale pewnie samochodowa?Skoro chcesz zmieniać/przerabiać reduktor,to coś z nim nie tak,nieprawdaż.Ogólnie to jakaś archaiczna budowa tego sprzętu,typowe "UFO":p Nie cierpię terminów typu "uspawam,wyspawam",ale może jestem przewrażliwiony?Tak czy owak przeróbka ramy pewnie by się przydała,ale zdjęcie całego traktorka rozwiałoby wątpliwości.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Regulator obrotów S301D

Post autor: Bolszewik »

Reduktor jest niezbędny z dwóch powodów:
1. Kierunek obrotów silnika S-301D od strony koła zamachowego.
2. Prędkość obrotowa na kole zamachowym to około 2000 obr/min przy skrzyniach pochodzenia samochodowego daje to za duże obroty na kołach.

Można co prawda brać napę od strony rozrządu, ale może komplikować się wówczas rozruch z korby (zależnie od tego jak to jest zrealizowane). Poza tym z tego co pamiętam to od strony rozrządu można silnik obciążyć mniejszym momentem.

Chyba najprościej zrobić ten manewr na paskach klinowych + dobry napinacz, niestety to rozwiązanie też nie jest pozbawione wad ....

Zrób fotografię całości ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Adasiek123
Posty: 438
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

RE: Regulator obrotów S301D

Post autor: Adasiek123 »

Oczywiście znana mi jest sama idea stosowania reduktora,chodzi o ten konkretny przypadek.Też mnie się wydaje,że przeniesienie napędu za pomocą pasków jest najlepszym rozwiązaniem.Właśnie odbiór napędu od strony rozrządu nie jest zbytnio zalecany,ewentualnie niewielkie obciążenie.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Regulator obrotów S301D

Post autor: Bolszewik »

Problem z zastosowaniem tego typu silnika w którym nie ma możliwości stworzenia spójnej całości silnik - sprzęgło - skrzynia biegów, polega na tym że nie da się tego zrobić dobrze.
Niestety z definicji to nie może być zgodne ze sztuką ....
Zawsze tego typu konstrukcje to jakiś kompromis ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ProskateR
Posty: 14
Rejestracja: 18 sty 2018, 15:04

RE: Regulator obrotów S301D

Post autor: ProskateR »

Ogólnie wygląda to tak:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jest to zrobione na podzespołach żuka. Skrzynia też z żuka jest.
Dla mnie jest to dobrze zrobione, tylko trzeba to lepiej dopasować, aby dobrze to wszystko ze sobą współgrało.
ODPOWIEDZ