Jakosc dzisiejszych czesci

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 1032
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: widelec77 »

Witam
Przestrzegam wszystkich zeby nie kupowali plyt lancucha dzisiejszej produkcji!

https://sklep.mizar.com.pl/plyta-lancuc ... -1222.html

To jest zrobione z papieru.Wlasnie jade do handlarza czesciami po oryginalne plyty z prl.
Kierowca ciagnika co pol zycia w kolku rolniczym przejezdzil powiedzial mi ze nigdy takiego przypadku nie mieli,a te ciagniki przeciez byly tam eksploatowane do konca.

U mnie wiecej stoi niz jezdzi.Obydwie strony wykrzywione.Niekupujcie tego badziewia

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 1032
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: widelec77 »

Znalazlem jeszcze PRL-owski u siebie jeden ze starych zapasow.On jest ciezszy od tych dwoch razem wzietych dzisiejszej produkcji.Ale porazka.
Przydalby sie dzial na forum z wpisami od uzytkownikow: ktore czesci ze sklepu trzeba omijac z daleka.

Ten na dole to z epoki PRL masywna plyta dobrze wykonana.Ciezsza od tych wszystkich sklepowych razem wzietych.Rozni sie tez ksztaltem jest bardziej zaokraglona.

Obrazek
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: Ursus »

Dobrze, że piszesz :) Trzeba się wymieniać takimi informacjami. Proponuję w tym temacie umieszczać takie posty :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 1032
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: widelec77 »

Przypomnial mi sie nastepny bubel :)
PÓŁOŚ WYSUWNA OKRĄGŁA URSUS C-330 C-355 C-360
https://allegro.pl/oferta/polos-wysuwna ... 6725266271

To jest dopiero dziadostwo :D
Zamowilem takie dwie miesiac temu bodajze bo na zdjeciu wydawaly sie ok i mialy juz tulejki,a chcialem je przystosowac do belki srodkowej osi okraglej ursusa c4011.
Jak te wynalazki do mnie dotarly to rece zalamalem.Zrobione z cienkich materialow,niedbale pospawane przeciez to by sie zlamalo na pierwszym zakrecie :),to nawet nie lezalo kolo prawdziwej polosi z PRL.Regenerujcie uzywane od tych wynalazkow z daleka.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: Ursus »

To podobnie jak wałek z nakrętką do C-4011 do układu kierowniczego. Bardzo szybko się zużywa gwint wałek/nakrętka.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
basior-78
Posty: 22
Rejestracja: 05 lut 2017, 20:03

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: basior-78 »

Spróbujcie kupić nową pompę wtryskową do Wladymirca :roll: od razu trzeba z nią do regeneracji i wszelkich regulacji , katastrofa...
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2556
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: SEBRIGHT »

Tak samo jak najlepiej trzymać się za daleka od współczesnych kraników paliwa - nieważne czy do ciągnika, czy do małego dwusuwa wszystkie przepuszczają paliwa i w dodatku leją na zewnątrz. Jedyny wyjątek na jaki trafiłem to 'oryginał' do MF70 ze Skierniewic - z 3 szt jakie kupiłem 1 był całkowicie szczelny, 2 minimalnie przepuszczały w pozycji zamkniętej, ale ogólnie ok :)

W sklepie Mizar kupiłem 2 m-ce temu do Renówki lampy led:
https://sklep.mizar.com.pl/lampa-robocz ... 22185.html

Jedna rozszczelniła się po 2 tygodniach, druga po miesiącu tzn pierwszym ulewnym deszczu - na razie obydwie świecą, ale plastikowe szkiełka od środka zaparowane...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
kumarzysta
Posty: 430
Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: kumarzysta »

blachy prawda, słabizna jak nie wiem
te czesci ursus jeszcze jakoś trzymają poziom, reszta to mało co kiedy dostać można coś dobrego
polecam na razie pompki hamulcowe fragokow, cylinderki fragokov oraz szczęki hamulcowe do 360 z ursusa, czuć różnicę od tandety
Awatar użytkownika
Fragokov
Posty: 319
Rejestracja: 20 paź 2013, 12:18

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: Fragokov »

Zgodzę się, z założycielem tematu, że dzisiejsze części to porażka, robię remont C-360, kupiłem 2 kraniki do silnika i chłodnicy, to ten przy chłodnicy chwilę po zalaniu płynu zaczął przepuszczać jak kran w zlewie, Tragedia !!
misiu125cm
Posty: 2
Rejestracja: 09 lis 2019, 14:36

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: misiu125cm »

Witam w kwestii wspólczesnych części odrazam do c 330:
-Wspólczesne koła pasowe na wał korbowy nawet te oryginał ursus mają bicie
-dźwigienki zaworowe - mają zbyt luźną tulejkę
-obudowy termostatów- kiepskie odlewy ciekną przepuszczają płyn
-rurki magistrali olejowej - nie pasują a przy probie gięcia potrafią pęknąć
-wkłady filtra powietrza stary typ-oferowane siano to jakiś żart
-oblachowania- da się zauważyć że są sporo cieńsze napewno będą drgać i blacha rdzewieje w oczach
-zestawy naprawcze - obecnie moim zdaniem jedyne w miarę sensowne to tłok gorzycki tuleja mahle pierścienie prima
-podróbki sekcji oraz rozpylaczy
Jestem ciekawy czy oferowane wały korbowe w Polsce są odkuwane w Polsce czy odkuwka jest także z turcji. Kiedyś wały korbowe były kute w Kuźni ursus która upadła a niektóre zNMR kupowały od nich odkuwki do produkcji. Skoro tej kuźni już nie ma skąd biorą?
bergman31
Posty: 1235
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: bergman31 »

Wały korbowe pewnie pochodzą z Indii.
JDnB91
Posty: 274
Rejestracja: 13 maja 2019, 14:33

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: JDnB91 »

To już trzeba podziękować braciom z poludnia, że sprzedali im licencję.
pioter
Posty: 56
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:39

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: pioter »

Jakis czas temu wymienialem ramie przekladni kierowniczej w c 330 i nowe ramie :!: (ursusa) nie pasowalo na frezy na wycinek kola talezowego
misiu125cm
Posty: 2
Rejestracja: 09 lis 2019, 14:36

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: misiu125cm »

W obecnej chwili jest 3 krajowych producentów wałów korbowych Andoria TYCZYN i OSTRÓDA. Skąd biorą odkuwki tego nie wiem.
Zbynek1983
Posty: 13
Rejestracja: 17 lis 2019, 1:45

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: Zbynek1983 »

To jest właśnie to że dzisiaj nikt za nic nieodpowiada ciagnal dziadostwo gdzis z Tajwanu itd. Itp .ja ostatnimi czasy nadziane się na pseudo regenaratorow pompy wtryskowej D o c360 wywalilem już parę stowek i jak chodził nierówno tak chodzi czy ktoś może zna w lubelskim gdzieś niedaleko Ryk jakiegoś porządnego człowieka który regeneruje te pompy rzetelnie
Awatar użytkownika
Borekk17
Posty: 387
Rejestracja: 09 gru 2018, 22:30
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: Borekk17 »

to ja chyba jeszcze musiałem trafić na lepsze wykonanie kilka lat temu jak kupowałem półosie wysuwne do miękkiego przodu
Ursus C-4011 Zetor 3011 major x4 Fortschritt E512
Awatar użytkownika
PEELOO2485
Posty: 162
Rejestracja: 20 sty 2018, 18:11

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: PEELOO2485 »

Zeszłej zimy kupiłem drążek kierowniczy przedni do c330, ale jakoś plany się zmieniły i w końcu go nie założyłem leżał w garażu. Jakoś w sierpniu znalazłem go to gumy na końcówkach były tak sparciałe że się rozpadły. Nie polecam kupować drążków kierowniczych razem z końcówkami.
Ostatnio oddałem oryginalne końcówki od zetorka do regeneracji bo tego szmelcu nie będę zakładał. ;)
Zetor K25 1951r.
Massey-Hariss-Ferguson tea-20 19??r.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: Ursus »

Z tymi wyrobami gumowymi to podobnie podkładki gumowe np. pod chłodnicę czy zbiornik. Robią się twarde jak plastik i pękają/kruszą. Tak samo osłony gumowe dźwigni zmiany biegów - w Ursusiku który jeździ od chyba 3-4 lat po zlotach już jest 2 albo 3 założona...
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
widelec77
Posty: 1032
Rejestracja: 24 wrz 2016, 23:42

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: widelec77 »

Przyciski klaksonu to jednorazowki.Potrafia wyszczelic w gore bez ostrzezenia.Mnie trafil w czolo :D :D
Alchemik
Posty: 328
Rejestracja: 15 sty 2019, 16:29

Re: Jakosc dzisiejszych czesci

Post autor: Alchemik »

Czujniki ciśnienia oleju to też "ciekawy" temat. Stare działały latami, a nowe padają po kilku godzinach pracy. A to nie pokazują zaniku, czasami pokazują mimo wysokiego ciśnienia, a jak już pokazują dobrze to po czasie zaczyna się przez nie lać olej.... Mojego ojca doprowadziło to do montażu manometru, a czujnik został na trójniku gdzie w miejsce "orginału" ze sklepu trafił w końcu czujnik z osobowki na minimalnie wyższe ciśnienie i działa juz tak od kilku lat.

Co do oryginalności części:
Już minimum 10 lat temu znajomy pracujacy w Ursusie Chełmno pomagał przy naprawie c360 w troche innym rejonie. Zaciekawiła go część ( nie pamietam juz co to było) z "jego firmy". Ciekawa była dlatego, że nigdy w Chełmnie tego nie produkowano, opakowanie zrobione praktycznie jak trzeba....
ODPOWIEDZ