Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
JDnB91
Posty: 274
Rejestracja: 13 maja 2019, 14:33

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: JDnB91 »

Ja pierwsze słyszę o czymś takim właśnie z tego linku. Jestem zaskoczony i również jestem ciekaw efektu :)
Awatar użytkownika
wisera
Posty: 250
Rejestracja: 13 sty 2013, 13:58

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: wisera »

C-4011 fabrycznie była szybsza od takiej C-360, jak tam dokładnie było w środku w skrzyni to nie wiem, natomiast różniły się napewno zwolnicami. Wujo ma 3p odrzuconą z exportu, na czarnym korpusie, skrzynia nigdy nie była robiona, nie wyje, i jak mierzyliśmy, to jest szybszy od 60. Natomiast kolega ma już krajowego i jedzie na równi z c360. Mój wniosek jest taki, że 40 fabrycznie szybsza była, a podczas remontu wkładali już bebechy z 60, dlatego już niewiele szybkich zostało, natomiast 60 a bynajmniej 3p exportowe montowali tylne bebechy na wzór 40.
Raczej nie nazwał bym tego przeróbką, a bardziej powrotem do oryginału :P
Natomiast nie wiem czy siła uciągu się zmniejszy, u wuja traktor z ciężarem idzie na 5 bez problemu.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: Ursus »

Też nie słyszałem, dopóki nie zacząłem szukać i orientować się w cenach zestawu atak+k.talerzowe - bo u mnie nadaje się tylko do wymiany :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: Ursus »

wisera pisze: 24 lut 2020, 11:31 C-4011 fabrycznie była szybsza od takiej C-360, jak tam dokładnie było w środku w skrzyni to nie wiem, natomiast różniły się napewno zwolnicami. Wujo ma 3p odrzuconą z exportu, na czarnym korpusie, skrzynia nigdy nie była robiona, nie wyje, i jak mierzyliśmy, to jest szybszy od 60. Natomiast kolega ma już krajowego i jedzie na równi z c360. Mój wniosek jest taki, że 40 fabrycznie szybsza była, a podczas remontu wkładali już bebechy z 60, dlatego już niewiele szybkich zostało, natomiast 60 a bynajmniej 3p exportowe montowali tylne bebechy na wzór 40.
Raczej nie nazwał bym tego przeróbką, a bardziej powrotem do oryginału :P
Natomiast nie wiem czy siła uciągu się zmniejszy, u wuja traktor z ciężarem idzie na 5 bez problemu.
To jest to co pisałem - oryginalnie C-4011 ma na zwolnicach inne przełożenie - w skrzyni i moście zawsze było to samo. Jak dobrze pamiętam to jest 12/55 zębów w C-4011 a w C-360 11/56 zębów.
3P z racji silnika jest też szybsze - nie wiem nic żeby tam zwolnice fabrycznie wkładali stary typ.

A odnośnie uciągu - to wiadomo, że zależy od warunków drogowych i obciążenia. Ale tak czy inaczej wraz ze zmianą przełożenia idzie zmiana uciągu. Tu nie ma wyjątków - albo jest silniejszy albo szybszy. Ale sam faktyczny uciąg zależny jest też od przyczepności. :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
wisera
Posty: 250
Rejestracja: 13 sty 2013, 13:58

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: wisera »

To że 3P jest szybszy to jest mit, fabryczny jedzie tyle samo co zwykła C-360, ścigaliśmy się kiedyś z kolegą, i szły na równi moja 60 i jego 3P. Mit to rozwinął się pewnie przez to, że je na pompie przestawiali po remontach ;) Natomiast co u wuja w exportówce siedzi, to nikt nie wie, bo nigdy zaglądanie nie było. Od 92 roku to praktycznie robił w kosiarce i transporcie.
JDnB91
Posty: 274
Rejestracja: 13 maja 2019, 14:33

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: JDnB91 »

Mnie zawsze zastanawiało, czemu wszyscy sądzą że 3P jest niby bardziej "wysokoobrotowy" skoro ma obrotomierz wyskalowany do 25, a C-360 do 28 ;)
Awatar użytkownika
wisera
Posty: 250
Rejestracja: 13 sty 2013, 13:58

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: wisera »

Chodzi o to, że 3P jak robisz to najlepiej jak masz wysokie obroty, 60 natomiast możesz sobie robić nawet na niewielkich obrotach i jej nic nie będzie, natomiast 3p potrzebuje wyższych obrotów, bo inaczej wał pęka, kiedyś słyszałem że 3p ma za mało podpór wału, i przez to pęka.
gumiok
Posty: 94
Rejestracja: 04 wrz 2017, 22:59

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: gumiok »

pęka nie tylko z powodu budowy układu korbowego lecz również ze źle dobranych przełożeń w skrzyni przez zbytnie obciążenie, również jakość części inaczej te org spod mf a inaczej te na nasz rynek.
Cinelli
Posty: 111
Rejestracja: 26 sty 2020, 20:53

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: Cinelli »

Mam c355 na zwolnicach 4011,i poleciała 30km/h przy 2200obr. sprawdzane GPSem.Co ciekawe są dostępne koła zębate i wały o przełożeniach 13/54 i 14/53 z zetora.

-Wał w 3p ma 5mm cieńsze wykorbienia niż w zwykłej,w cztero garowcu dzięki masywnemu wykorbieniu składałem silniki bez osiowania nawet po 4 szlifie,mineło ponad 10 lat i wiem że w żadnym nic się nie stało.
michal3p
Posty: 37
Rejestracja: 20 kwie 2019, 12:06

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: michal3p »

Ja raz zmierzyłem prędkość podczas jazdy 40stką, to przy 2400obr pokazywało 33,1km/h
A jakby tak ogranicznik wykręcić? 40km/h przy ponad 3 tys obr? :D raz spróbowaliśmy, ale z racji zużytych łożysk w piastach przedniej osi nie szło utrzymać kierownicy :lol:
Alchemik
Posty: 328
Rejestracja: 15 sty 2019, 16:29

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: Alchemik »

Skoro temat zawędrował do tematu 3p, to ja słyszałem ( może ktoś potwierdzi, lub ma informacje, że tak nie jest), że główną przyczyną pękania wałów było drastyczne skrócenie w ursusie okresu sezonowania blokow po odlaniu przed dalszą obróbką. Z tego powodu blok zmieniał po obróbce jeszcze ksztalt, przez co podpory wału traciły osiowość. Dlatego czesto po pęknięciu wału i przeprowadzonym remoncie bez osiowania wał szybko pekał ponowne.
Co do nazywania silnika 3p wysoko obrotowym to chyba przez to, że trzyma sie go na wysokich obrotach, bo inaczej w ciezkiej pracy przy zwiekszeniu obciążenia szybko słabnie. Drugi powód to faktycznie da się go wysoko "zakręcić". Gdybym nie widział to bym nie uwierzył. W okolicznej spółdzielni kółek rolniczych (SKR) po rozkręceniu pompy dobijała do 0 na obrotomierzu z drugej strony. Mi nawet do głowy nie przyszedłby taki pomysł.
Awatar użytkownika
kumarzysta
Posty: 430
Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: kumarzysta »

proszę bardzo :D

obrotek też chiński to i takie cuda były
Obrazek
ogólnie perkins nie lubi trzymania poniżej 1500obr bo się dosłownie dławi, jak z przyczepami latam ( ładunku koło 9-11 ton) to jak na wzniesienia to czuje czasem z "kilometra", do tego szybko trzeba umieć redukować z 5 na 4, a jak gorzej to na 3, aby na niższym biegu nie spadł poniżej 1800 bo można zapomnieć o jeździe i zdycha. powyżej 2 tys to czuć że naprawdę ciągnie.
Adi96
Posty: 239
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:05

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: Adi96 »

Wał pęka głównie dla tego że praca cylindrów jest 1-2-3 siły są źle rozkładane na wał,czemu w Zetorach 3 cylindry nic się nie dzieje? Praca tam jest 1-3-2.Dwa konstrukcja silnika swoje robi.
Alchemik
Posty: 328
Rejestracja: 15 sty 2019, 16:29

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: Alchemik »

A dlaczego w tych samych silnikach wyprodukowanych przez perkinsa, czy tam MF wał wytrzymuje bez problemów? Były też wersje turbodoładowane tego silnika mające bodaj 65koni w chyba mf253 i nic się tam nie działo.
PolskieUrsusyTeam
Posty: 20
Rejestracja: 07 kwie 2017, 9:02

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: PolskieUrsusyTeam »

Nie w każdym 3p wał pęka po prostu zdarzają się takie przypadki, możliwe, że nasi konstruktorzy w Ursusie robili gorsze wały niż Anglicy przez co były słabsze i podatne na pękanie. Ja odkąd użytkowałem 3p nie pękł od nowości z własnej winy.
bergman31
Posty: 1235
Rejestracja: 29 wrz 2011, 20:49

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: bergman31 »

Może wały pękają z powodu niewłaściwej eksploatacji? Zamiast niskich obrotów i wysokiego biegu, stosować wysokie obroty i niższy bieg. Silnik będzie miał lżej, nie będzie takich dużych momentów skręcających na wale korbowym.
Rodzaj materiału z którego zrobiony jest wał też ma znaczenie.

W C360 też potrafi pęknąć wał korbowy i to najczęściej w tym samym miejscu.
Adi96
Posty: 239
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:05

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: Adi96 »

Potrafi pęknąć ale w c-360 jest to bardzo rzadko,prędzej wada odlewu niż jeżeli użytkowania konstrukcja jest idiotoodporna.Biorąc pod uwagę jakość i wykonanie że było coraz gorzej,oryginalne angielskie silniki chodziły.Jak się nasi dotknęli to wszystko potrafili spiepszyć taka jest prawda.
Grigs
Posty: 634
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: Grigs »

To przez ekonomie i narzuty w ów czasie wytwarzali taką technologią jaką pozwalali tak jak pod zakłady produkujące.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: Ursus »

Dziś dotarła pierwsza partia części - generalnie na skrzynię mamy już chyba wszystko. Łożyska SKF i PBF, wałki nowego typu komplet.
Niebawem trzeba się zabrać za montaż.
Z racji niesprzyjającej pogody tylny most czeka na piaskowanie jeszcze.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Ursus C-4011 - nowinka w kolekcji

Post autor: Ursus »

No i lipton ;) Mamy zdemontowane zwolnice i policzone zęby. Na dużej zębatce 56 zębów zatem nowy typ - wolniejszy. Powinno być 12/55.
Półosie mam z 12 zębami nowe z PRL - brakowałoby teraz tylko dużych kół zwolnicy. Czy ktoś z Was posiada takie nowe? Mogę ewentualnie pozamieniać się za swoje - bo stan jest bdb, no ale wolniejsze. Mi na sile uciągu nie zależy. Atak i koło talerzowe mam obiecane, że będzie u mnie to szybkie kurierem do końca tygodnia. Więc już miałbym nieco szybsze przełożenie, ale w połączeniu ze zwolnicami wolniejszymi to praktycznie uzyskam to samo co standardowa C-360.

W między czasie parę fotek - od dziś zaczynamy składać skrzynię, ale most itd mamy już w podkładzie po piaskowaniu. Teraz rozbiórka ponowna, korpusy doczyścić do sucha, gwinty poprawić jak będzie potrzeba i możemy składać. Kosz, satelity i osie satelit nowe Skropol, łożyska wszystkie nowe to o tym nawet nie piszę :)

Przy okazji pytanie - dostaliśmy od Pana Romana szperacz, wcześniej już też taki miałem, ale w nieco gorszym stanie - od którego roku katalogowo montowane były w C-4011? Orientujecie się? Wiem, że były na początku prostokątne Autopal, ale nie mam takiego szperacza na tą chwilę, a z kolei mój tato pamięta, że były w większości potem takie jak na jednej z poniższych fotek.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


W kartonie widać atak i talerzowe standardowe - ale to pomyłkowo wysłane było - i poszło już do zwrotu. Taki zestaw mam nowy z PRL.

Felgi tylne w dwóch miejscach trzeba będzie "cyknąć" na rancie ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
ODPOWIEDZ