T-25 Władimirec - różne problemy

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Nowsze wersje z dwoma wajchami maną na pierwszym przełożeniu 1,3,5 na drugim 2,4,6.
Zwróć uwagę że prędkość na 2 i 3 jest prawie taka sama (7 - 7,8 km/h). Tak czy inaczej w praktyce 5 jest nie do użytku ....
Na forum jest opis przeróbki na trzy wajchy. Pomysł fajny i prosty w realizacji. Podejrzewam że po nabraniu wprawy w operowaniu biegami również bardzo praktyczny. Oczywiście to zależy kto do czego używa ciągnika.
Ja normalnie mam na II przełożeniu więc 3,4,6 - transport lekkie prace. Do orki 1,2,5 czyli w praktyce 1,2.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
basior-78
Posty: 22
Rejestracja: 05 lut 2017, 20:03

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: basior-78 »

Witam
Miałem dać znać jak odpowietrzę i odpalę traktor , mój problem jest kilka stron wcześniej.
Jeszcze raz wyjąłem pompę wtryskową i zamontowałem następnego dnia jak umysł się trochę przewietrzył na prawidło ustawione znaki i wszystko gra nic się nie dzieje , wychodzi na to że musiałem minimalnie pomylić się przy montażu przez to nie wyraźnie gadał.
Mam pytanie , jest gdzieś na forum temat o olejach ? Mój t-25 był przede mną użytkowany na Superolu jak zrzuciłem pokrywy zaworów do regulacji to się za głowę złapałem , tyle nagaru po tym że szok.
Teraz odkąd go mam ( 10 lat ) to leje Turdus 15W40 kilka dni temu zrzuciłem pokrywy zaworów , bąka olejowego też odkręciłem rozebrałem i banan na twarzy 😁 w środku czysciutko 👍.
Mam jeszcze sama na Andorii 1HC102 i chcę go zalać olejem Lotos Specjal 20W40 zimą go nie używam ma ktoś jakieś doświadczenia z tym produktem ?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Ja leję Lotos 15W40.

W tym roku na wiosnę nie wymieniałem, Poprzedni 2018 rok to chyb 25 mth, traktor stoi w ciepłym i suchym garażu. W tym roku nawet 20 mth nie zrobił. Zostało mi jeszcze sprzątanie liści i może pojadę do lasu. Wymienię na 2020.

Przy każdej wymianie oleju odkręcam i czyszczę wirówkę.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
basior-78
Posty: 22
Rejestracja: 05 lut 2017, 20:03

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: basior-78 »

Ja zrobiłem 200 mth.przez 10 lat odkąd go mam :roll: a przy okazji bo mi się przypomniało sworzeń w przedniej osi ten główny na środku jest jakoś smarowany ? Bo nie widzę tam kalamitki i dało mi to do myślenia a siły działające na ten sworzeń duże.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

No nie ma nic. Ja zapsikałem szczeliny sworznia suchym smarem w spraju.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
igllo
Posty: 6
Rejestracja: 24 lis 2018, 16:59

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: igllo »

Witam,
https://zapodaj.net/279f73c2e60df.png.html
Mam dwa pytania do zdjęcia powyżej
1. Co to za element oznaczony niebieską strzałką jak on się nazywa za co odpowiada co może powodować jego uszkodzenie czy da się go wymienić

2. Zielona strzałka co to jest za dźwignia za co odpowiada jaka powinna być jej pozycja

Pytam bo kompletnie nie wiem jak te części mogą się nazywać a więc ciężko coś na forum wyszukać

Z góry dziękuję za pomoc
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

1. Pokrywka wałka rewersu. Jego przedłużenie (właśnie pod ową pokrywką) stanowi miejsce mocowania koła pasowego do napędu maszyn stacjonarnych.
Zależy jakie uszkodzenie ?
Wymiana łatwa prosta i przyjemna - rozebrać skrzynię biegów, gdzieś w 1/4. :lol:

2. Wyłącznik napędu pompy hydraulicznej. Pozycja bliżej ciągnika włączone, na zewnątrz wyłączone. Bolec trzeba unieść i pociągnąć lub pchnąć. Nie wolno przełączać gdy obroty silnika są wysokie. Bardzo dobre rozwiązanie gdy jedzie się daleko np. z przyczepą bo po co mielić olej.

PS.
https://retrotraktor.pl/forum/viewtopic ... owe#p21314
W instrukcji wszystko pisze.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
igllo
Posty: 6
Rejestracja: 24 lis 2018, 16:59

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: igllo »

Dzięki wielkie.
Awatar użytkownika
rycho711
Posty: 83
Rejestracja: 06 paź 2013, 23:38

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: rycho711 »

Witam
Planuję remont przedniej osi w moim T25. Mam pytanie, na zwrotnicy są mosiężne tulejki. Ile ich jest , dwie czy jedna na zwrotnicę. Na rysunku w katalogu części narysowana jest jedna sztuka . Ale myślę że powinny być dwie. Pozdrawiam .
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Nie wiem jaki ty masz katalog, może niewyraźnie skserowany.
U mnie są w każdym razie po dwie tulejki: 14.31,161A
Na rysunku złożeniowym jedna jest pod wąsem zwrotnicy, a nad osią (ta morze być słabo widoczna). Druga jest pod osią.
Średnica nominalna 38 mm, średnica dopuszczalna 37,8mm
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
rycho711
Posty: 83
Rejestracja: 06 paź 2013, 23:38

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: rycho711 »

Dziękuję za odpowiedź , katalog kupiłem na Allegro rysunki w nim to kompletna porażka. Tej drugiej tulejki kompletnie nie widać symbol pasuje
14.31.161A. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Ja mam książkę oryginał oraz ksero (obie wersje troszkę inne). Warto poszukać prawdziwej książki gdyż kserówki mogą być słabej jakości i zwykle nie zawierają wszystkich stron. Nawet wersja bez języka polskiego warta jest uwagi ze względu na rysunki. Problem z jakością rysunków występował już na etapie radzieckim. Niektóre strony drukowanej w ZSRR książki są "mdłe".

Dobra cena:
https://www.olx.pl/oferta/katalog-wladi ... f78266d083


Ja mam taki:
https://www.olx.pl/oferta/katalog-czesc ... f78266d083
Tylko kupiony za normalną kwotę.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
rycho711
Posty: 83
Rejestracja: 06 paź 2013, 23:38

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: rycho711 »

Witam , dziękuję za poradę. Kupiłem ten katalog z OLX w "dobrej cenie" rysunki są bardzo dobre. Nie przeszkadzają mi opisy w cyrylicy. Chodziłem do szkoły w tym okresie kiedy język rosyjski był obowiązkowy i radzę sobie z nim nieźle. Pozdrawiam
kojak98
Posty: 15
Rejestracja: 11 sie 2013, 12:00

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: kojak98 »

Witam. Czy u Państwa w ciągniku t 25 na zaciągniętym hamulcu postojowym jest tak niewielki luz ze można ruszyć kołem tylnym?
Jak podłączyć pływak w zbiorniku paliwa.
Czy mogę do skrzyni biegów wlać hipol 6 i czy lepiej nalać stan czy lepiej trochę więcej żeby panewki rewersu miały dobre smarowanie.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

1.
Na zaciągniętym ręcznym nie ma luzów na kołach ale ....
Hamulec działa praw koło bezpośrednio, a na lewe koło poprzez zblokowanie pedałów. Zatem na pewno lewe koło trzyma słabiej ze względu na luzy między pedałami. Istnieje też możliwość luzu pomiędzy kołem hamulca, a półosią (na klinie). Wówczas całkowicie zablokowany hamulec nie trzyma koła w 100% luz ok 1 mm na klinie pozwoli ruszyć kołem o jakieś centymetry. Poza tym dochodzi jeszcze luz na zwolnicy też może być kolejnych kilka centymetrów.

2.
Jeśli masz w zbiorniku otwór na pływak to będzie napisane jeden przewód do masy drugi do wskaźnika. We wskaźniku będą dwie końcówki z czego jedna do pływaka druga do zasilania.

3.
Może być Hipol 6, wlej ile trzeba tj. 10 litrów. Albo ustaw ciągnik w poziomie odkręć wlew oleju z boku i lej do oporu. Jak zacznie się przelewać znaczy dość. Smarowanie w skrzyni biegów jest rozbryzgowe więc jeśli jest przepisowa ilość oleju to go wystarcza.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Grigs
Posty: 634
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Grigs »

Hipol to do zwolnic a do skrzyni bym radził przekładniowo-hydrauliczny coś jak agrol-u.
kojak98
Posty: 15
Rejestracja: 11 sie 2013, 12:00

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: kojak98 »

Witam. Zdiagnozowałem luz, jest miedzy kołem a dużym kołem zębatym zwolnicy czyżby na wieloklinie? Gdy ciągnik stoi to da się przez jeden z korków śrubokrętem przekręcić koło zębate o jakieś 2 mm.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Po co olej hydrauliczno-przekładniowy w T25 ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
probiez
Posty: 20
Rejestracja: 26 gru 2019, 21:44

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: probiez »

Panowie, potrzebuję odpowiedzi na pytania; podczas prac polowych często wyskakują mi biegi- czy to normalne, co jest grane? I drugie moje pytanie- ile pali t-25 na mtg? W literaturze pisze że 2 litry mi znacznie więcej ( około 4-5)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4843
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Re: T-25 Władimirec - różne problemy

Post autor: Bolszewik »

Wyskakiwanie biegów jest bardzo nienormalne groźne dla ludzi i sprzętu.

Pytanie pierwsze kiedy wyskakuje ?
Pytanie drugie który bieg ?

Szczerze powiedziawszy to nie wiem ile pali mój traktor - ile mu wleję ....
Poważnie to bardzo zależy od tego jaką wykonuje pracę. Ja nigdy nie mierzyłem, ale ponad dwukrotnie większe zużycie niż podane w instrukcji to chyba coś nie tak. Silnik do remontu, regulacja wymiana podzespołów paliwowych lub bardzo przeciążasz sprzęt.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ