Majorek Sławka.

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Trzeba zacząć od tego,kiedy był produkowany 57 a kiedy 69,a po drodze był jeszcze 67.A przed 57,59 był produkowany model 5545 dokładnie z tym samym mostem tzw.lekkim.Modele 67,69 były już produkowane z mostami ciężkimi.
JDnB91
Posty: 274
Rejestracja: 13 maja 2019, 14:33

Re: Majorek Sławka.

Post autor: JDnB91 »

Co do mostu napędowego od Zetora, to do C-360 podejdzie bez problemu? Czy nie "zgra" się? Bo znajomy mechanik który zakłada mosty do C-360, mówił że do C-355/60 założy się napęd, a C-4011 już nie koniecznie. Rozchodzi się o tryb w skrzyni, coś takiego? Oczywiście on zakłada mosty od Robura, Gaza 66, nie od Zetora.
Awatar użytkownika
maly-agro
Posty: 368
Rejestracja: 25 lip 2008, 12:50

Re: Majorek Sławka.

Post autor: maly-agro »

Wszystko zależy od ilości zębów na przystawce.
rafi1999
Posty: 74
Rejestracja: 20 mar 2016, 21:16

Re: Majorek Sławka.

Post autor: rafi1999 »

Ok. Chodziło mi o równolegle modele czyli 57 i 67 bo jeden na ten delikatny a drugi juz ten masywny most.
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1693
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

Re: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

To było w czerwcu 2019.Jeszcze nie był skończony,bo nie ma kierunków i lamp tylnych ze szperaczem.Czas był nieubłagany...nie mam zdjęć z montażu kostki z kulką w układzie kierowniczym.Przy kolejnym projekcie postaram się to pokazać.Mój Hot-Rod na razie poszedł w odstawkę,robi się dużo wszystkiego i tej godziny dziennie nie ma czasem dla siebie...ale pewne rzeczy są nieuniknione.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus »

Sławku i jak Ci się sprawdzał ten układ na kulkach? Kupowałeś w Beno shop? Jak to jakościowo? Wszystko pasuje?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Pięknie się kręci...kierownica sama powraca...tylko dla mega zainteresowanych...u mnie na miejscu...bo wszyscy gadają,że nie pasuje...że nie można upchnąć...
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1693
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

Re: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Mały serwis Zetora 4011.Mam go od grudnia 2017,choć jest w zmienionej formie.Filtrów paliwowych nie wymieniałem,bo nic się nie działo.Po wymianie zbiornika paliwa zaczął przy maksymalnych obrotach przerywać.Na początku obstawiałem sprężyny płaskie w regulatorze obrotów,ale...pomyślałem filtry i też tak zrobiłem.Teraz idzie do końca bez przerywania.Olej w pompie i regulatorze zmieniałem na jesieni.Teraz pozostało wymienić olej we wszystkich Zetorach przed sezonem.
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1693
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

Re: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus »

Co to za wskaźniki?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Wygospodarowałem kilka godzin dla siebie.I wyremontowałem sobie dwa wskaźniki.Są to typowe obudowy zetorowskie...tak tak zetorowskie wersji drugiej,bo różnią się tymi głównymi cyferblatami.W oryginale są malowane szarym młotkowym a ja sobie zrobiłem niebieskim młotkowym.Wskaźnik ciśnienia powietrza jest też nowszej wersji,a wkład obrotomierza Made in France by Jaeger,o których wspominałem w Twoim temacie Paweł.Obudowy oczywiście również z demontażu wyglancowane do czystej blachy i pomalowane oryginalnym odcieniem.Wystarczy teraz uzbroić w temperatury i można montować.

Oczywiście w Ursusie C350 zamontuję taki standardowy jak był w C-4011 i Zetorach od początku produkcji.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12218
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus »

Myślałem, że to jakaś taka kolorystyczna eksportowa niespodzianka :) Ładnie się prezentuje :)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Muran001
Posty: 316
Rejestracja: 31 gru 2011, 12:23

Re: Majorek Sławka.

Post autor: Muran001 »

Byłbym ciekaw, jakby Ursus C-350 wyglądałby ze wskaźnikami, które mają cyferblat w kolorze niebieskim młotkowym i francuski obrotomierz.

EDIT
Ładne te zegary z niebieskim cyferblatem i francuskim obrotomierzem.
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1693
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

Re: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
c350
Posty: 231
Rejestracja: 11 cze 2018, 11:58

Re: Majorek Sławka.

Post autor: c350 »

Jaki jest numer RAL tego lakieru na korpusie?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4008
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Majorek Sławka.

Post autor: chrapek3011 »

Oryginału raczej nie ma na rynku.Ja zawsze dorabiałem według wzoru.Oryginał wygląda jakby posiadał w sobie cechy metaliku.

Gałki zmiany biegów pochodzą z Awii i pasują schematem do wajchy z Zetorów 50-77...Co też wykorzystam w projekcie Hot-Rod.

Zetor Grzesława dzielnie pokonał wiosenne prace polowe od włókowania do zasiewów.Na czas odpoczynku stanął u mnie,gdzie zrobiłem całą instalację elektryczną od podstaw.Kabina została zdjęta i teraz będzie to model 5545 lub 5745.Błotniki standardowe z C-360 odebrane z piaskowania i czekają na drobne naprawy blacharskie typu spawanie pęknięć i zbędnych otworów.Po tym zostaną rzucone w podkład i na traktor.Na razie będzie śmigał w tej formie.Na cukierkowy lakier przyjdzie czas.
Awatar użytkownika
Ursus c-325
Posty: 1693
Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17

Re: Majorek Sławka.

Post autor: Ursus c-325 »

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Marian1231973
Posty: 298
Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
Lokalizacja: pomorskie

Re: Majorek Sławka.

Post autor: Marian1231973 »

Ponad pół roku przerwy w temacie!?

Panowie! Nie dajmy tematowi odejść w zapomnienie, na pewno wiele się działo w tak bogatym miejscu.
Wiedzy dużo i oko można nacieszyć, przecież wielu z Was też tak uważa.
Liczę na aktywność autora ;)
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011

Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
ODPOWIEDZ