Strona 54 z 61
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 22 paź 2017, 13:52
autor: Majo
Mówisz o płaskownikach wychodzących na tył traktora? Podeślij fotkę, będzie łatwiej

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 24 paź 2017, 20:04
autor: winko
Tylko jak tu dodać fotki, bo z tego to za bystry nie jestem *yes*
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 24 paź 2017, 20:37
autor: Majo
Najprościej wyślij na maila
ursus@retrotraktor.pl, a kolega Ursus się wszystkim zajmie.
Wybacz Paweł za reklamę

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 24 paź 2017, 21:45
autor: Zytrix
Górne podłużne boczne belki od zaczepu i od prawej strony do złącza pneumatyki a dolne podłużne do listwy polowej również może służyć do zaczepu oraz mają regulacje na ceownikach góra-dół.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 25 paź 2017, 9:16
autor: Ursus
Tylko, że te do zaczepu i belki polowej to są kątowniki, a nie płaskowniki. Więc nie mam pojęcia o co może chodzić?
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 25 paź 2017, 19:53
autor: Majo
No właśnie! Przez to napisałem, żeby dał fotki

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 01 lis 2017, 8:18
autor: winko
Ze zdjeciami mam mały problem, bo na tych co mam w tel to kiepsko te płaskowniki widac. Może jutro zrobie lepsze. PozdrawiamZdjęcia płaskownikow o które pytałem
https://www.fotosik.pl/zdjecie/9d5db09294ff6efb
https://www.fotosik.pl/zdjecie/19a9927abab31ec1
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 01 lis 2017, 8:26
autor: Majo
Tak raczej nie wygląda rama zaczepowa. Przynajmniej takiej nie widziałem jeszcze. A do czego to może być to nie wiem...
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 01 lis 2017, 10:21
autor: wojtek12321
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 01 lis 2017, 11:39
autor: Ursus
Nie, tu powinny być kątowniki
Ale kombinowane tu było, bo np. pedały są najstarszego typu.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 02 lis 2017, 19:23
autor: Wiesiek
Zakupiłem uszczelki pod głowicę. Otwory na tuleje mają średnicę 116mm. Wydaje mi się to lekko za mało. Na starej miedzianej uszczelce otwór jest 118mm i to wg mnie jest optymalny wymiar.Obawiam się , że nowa uszczelka nieprawidłowo się osadzi i podczas ściskania wciśnie się na górną część tuleji. Jeśli tak się stanie to nie ma mowy o dobrym uszczelnieniu. Co Wy na to?
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 02 lis 2017, 20:17
autor: Ursus
Nie mierzyłem nigdy - ale po prostu przyłóż do tulei i będziesz widział czy jest ok

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 02 lis 2017, 21:29
autor: winko
Znalazłem kiedyś informacje ze w zetorze można regulować ciśnienie oleju w silniku, ale teraz gdy mam swojego zetora to nie moge opisu znależć ? Może mi ktos to jasno opisać?
Ursus napisał/a:
Nie, tu powinny być kątowniki
Ale kombinowane tu było, bo np. pedały są najstarszego typu.
Traktor jest z 1950 roku, typ T25, ale skrzynia jest od K25, bo liczyłem zęby na trybach. A czy w tym roku wychodziły jeszcze przodki z tą niską osią przednią i wspornikiem w kształcie litery V, bo taki akurat mam?
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 04 lis 2017, 9:04
autor: SEBRIGHT
Z płaskownikami odpowiedź może jest najprostsza z możliwych - komuś walały się po garażu, a chciał żeby błotniki poszły nieznacznie do zewnątrz więc je wykorzystał...
U mnie był podobny patent pod lewym błotnikiem, bo poprzedni właściciel był niskiego wzrostu, źle mu się wsiadało od boku, więc ułatwił sobie wsiadanie tyłem

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 04 lis 2017, 14:44
autor: Zytrix
Winko cisnienie reguluje sie za pomocą:
http://www.fotoszok.pl/upload/80e96723.jpg
Na tym zdjeciu pierwsze odkręcą tą kapturkową nakrętke a drugą zwykłą kontrującą, kręcą śrubą w lewo(od tej perespektywy) zmniejszasz ciśnienie a kręcąc w prawo zwiększasz zakres dla temp. oleju min 60 stopni na wolnych obrotach nie mniej niż 1.5 bara i nie wiecej niż 4 bary na pełnych.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 07 lis 2017, 16:25
autor: winko
Dzieki Zytrix. Dzieki tobie juz wszystko wiem *rofl* A z tą przednia osią podpowie mi ktoś? PozdrawiamCoś tu cicho na tym forum. A ja mam problem z utrzymaniem zetora na wolnych obrotach. Albo powolutku schodzi z obrotów, albo wchodzi na wyzsze. Czy winny bedzie luz na tych widełkach regulatora obrotów? Bo przy wymianie uszczelki pod pokrywą regultora widziałem ze tam jest dużawy lu. Pozdrawiam
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 07 lis 2017, 18:17
autor: Zytrix
Oś to jeszcze twój rocznik miesiace dzielily juz je od wprowadzenia kolejnej wersji.
Wszelakie luzy w regulatorze i co od niego w pompie z wtryskami, również w swoim to mam, pompe zrobiłem sam szukam dobrego regulatora nie wyświechtanego bo nawet punktowanie nic nie daje przy tzw. januszowj robie kasowaniu luzów.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 10 lis 2017, 16:42
autor: winko
Dzieki Zetrix. Wychodzi na to ze tylko na ciebie mozna liczyc na forum*rofl*. Troche poczytałem różne wątki na retrotraktor o regulatorach i jutro sprubuje cos zdziałać. A poza tym to mam juz oryginalny filtr powietrza, brakuje mi tylko przekładni kierowniczej. Skrzynke pod zbiornik paliwa mam niby orginał, ale bez tych przetłoczeń na klapie. Na różnych zdjęciach jakie widziałem wszystkie miały te przetłoczenia. Czy takie tez były fabryczne?Co tu tak cicho? Zaraziliscie mnie chorobą zetorkową ktorej objaw stoi w garazu a teraz nikt nie chce pomóc? *yes*
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 10 lis 2017, 19:36
autor: Jacek ze Skansena
Ja mam gdziesi taka skrzynka bez przetłoczeń
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 10 lis 2017, 20:16
autor: Ursus
winko napisał/a:
Dzieki Zetrix. Wychodzi na to ze tylko na ciebie mozna liczyc na forum*rofl*. Troche poczytałem różne wątki na retrotraktor o regulatorach i jutro sprubuje cos zdziałać. A poza tym to mam juz oryginalny filtr powietrza, brakuje mi tylko przekładni kierowniczej. Skrzynke pod zbiornik paliwa mam niby orginał, ale bez tych przetłoczeń na klapie. Na różnych zdjęciach jakie widziałem wszystkie miały te przetłoczenia. Czy takie tez były fabryczne?<br><br><br><br>Co tu tak cicho? Zaraziliscie mnie chorobą zetorkową ktorej objaw stoi w garazu a teraz nikt nie chce pomóc? *yes*
Szczerze jakoś w tej chwili sobie nie przypominam skrzynki bez przetłoczeń, ale być może były. Większość jakie widziałem bez - miały po prostu dorobione klapki.
Zbiorniki paliwa i maski środkowe natomiast były w wersjach z i bez przetłoczeń.
Co do osi - 1950 rok jeszcze były takie ze starym przodem - ale już nieco uproszczone, bez tych dodatkowych ramion i płaskowników.
Z regulatorem jest kiepsko, ale zwróć uwagę czy widełki jak masz od regulatora - to tam przechodzi śruba M6/sworzeń - jak jest wyrobione w tym miejscu to powstaje luz który opóźnia reakcje regulatora - stąd takie miarowe pływanie obrotów często bywa. Ja u siebie zastosowałem w jednym szpilkę z gwintem na M7 i się uspokoiło. Generalnie trzeba dążyć do kasowania luzów, które opóźniają reakcję wodzidła pompy wtryskowej - ale z głową. Tam nie może się nic zacinać. Lepiej ciut za luźno niż trochę za ciasno, bo potem może się zaciąć i silnik może osiągnąć wysokie obroty.
Ciężarków regulatora nie powinno się regulować za bardzo na oko, a jeśli już to trzeba zwrócić uwagę by po obu stronach ustawienie było jednakowe. Bo później kończy się to nawet urwaniem końcówki wałka rozrządu - widziałem już rozerwane obudowy regulatora.
Skrzynki narzędziowej wrzuć fotki - to ocenię czy to oryginał klapki. Na pewno były takie z dodatkowym zameczkiem (dźwigienką) i bez - z samym zaczepem na kłódkę.