Strona 55 z 107
RE: c-308 lub Dzik-2
: 15 cze 2012, 14:11
autor: hazi
Za takie pieniądze to ten dziczek szybko zmieni właściciela*comfort* ale w sumie to pewnie dobra baza na odbudowę lub dawce części
a koledzy czy wie może ktoś czy były dziki z wciągarkami bo ostatnio natknąłem się na zdjęcia czegoś takiego i wyglądało to na to jakby fabryka robiła coś takiego
pozdrawiam
RE: c-308 lub Dzik-2
: 15 cze 2012, 14:37
autor: Ursus
Były, widziałem na zdjęciach.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 15 cze 2012, 22:34
autor: parys74
Zakupiłem dwa dziki jeden nie kompletny za okazyjną cenę więc z chęcią Go sprzedam jakiemuś hobbyście, który darzy sentymentem te sprzęty
RE: c-308 lub Dzik-2
: 16 cze 2012, 14:34
autor: Mariuszczs
Szukam dzika - napisz skąd jesteś.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 16 cze 2012, 20:40
autor: parys74
Oto zdjęcia ciągnika bez silnika, silnik jest osobno. Jeździłem na tym silniku, uszkodzeniu uległa dźwignia rozrusznika. Należy naprawić połączenie śrubowe od rozrusznika
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/465 ... a0841.html
http://images38.fotosik.pl/1640/874f4146d2d0725cm.jpg
RE: c-308 lub Dzik-2
: 18 cze 2012, 23:32
autor: zdzich67
Dziękuje serdecznie za odpowiedz ,sprawdziłem i działa blokada kół . Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam wszystkich miłośników starego dobrego DZIKA
RE: c-308 lub Dzik-2
: 19 cze 2012, 20:44
autor: Bronek19
Kurcze jak by ten dziczek był bliżej śląska to zaraz bym po niego był
RE: c-308 lub Dzik-2
: 22 cze 2012, 21:44
autor: bonzaj_pako
koledzy jakby ktoś był zainteresowany to zapraszam. cena oczywiście do dużej negocjacji.
http://otomoto.pl/ursus-dzik-dzik-2-A187473.html
RE: c-308 lub Dzik-2
: 02 lip 2012, 21:35
autor: roofmaniak
Witam wszystkich.
Ostatnio posiedziałem trochę nad moim dzikiem, zrobiłem zapłon akumulatorowy, ładowanie z alternatora, dałem moduł zapłonowy GL-100 oraz zewnętrzną cewkę 12V i mam taki problem, że gdy dzik jest zimny pali od kopa, natomiast wystarczy trochę pojeździć i potem na rozgrzanym silniku nie ma szans na odpalenie jego. Dodam, że kondensator został wyłączony z układu zapłonowego - jego funkcję pełni teraz moduł zapłonowy GL-100. Przy ciepłym silniku nie pali mimo tego, że iskra dalej jest bardzo dobra. Gaźnik jest nowy jikov (zamiennik stosowany w jawce, junakach itp.) skończyły mi się już pomysły co to takiego może być (czy cewka może mieć wpływ na palenie na ciepłym silniku - mimo tego, że iskra jest na świecy?). Jeśli komuś przychodzą pomysły do głowy co by mogło być odpowiedzialne za niepalenie na ciepłym silniku to proszę o wsparcie!
Pozdrawiam i czekam na pomysły.*hilarious*
RE: c-308 lub Dzik-2
: 02 lip 2012, 21:39
autor: RobFra
Jak iskra jest (i najlepiej jak jest niebieska) to trzeba szukać rozwiązania w gaźniku.
W benzyniaku, albo prąd (iskra), albo paliwo. A może źle dobrana świeca zapłonowa?
Jaki kolor ma świeca?
RE: c-308 lub Dzik-2
: 02 lip 2012, 21:42
autor: Wicher
A kompresję ma dobrą? Pracując w serwisie motocykli nauczyłem się że dwusuwy zimne zapalą nawet przy sporym zużyciu, będą chodzić ale po zagrzaniu i już tracą łatwość w rozruchu.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 03 lip 2012, 13:48
autor: roofmaniak
Dzięki za podpowiedzi.
A więc tak:
- iskra jest niebieska
- świeca ładnie dopala mieszanke, po wykręceniu ma kolor jasno-siwy
- hmm co do świecy zapłonowej to mam głowicę przerobioną na gwint M14 i używam świecy z fiata 126p, aczkolwiek zmiana świec na inne nie powoduje polepszenia w odpalaniu na ciepło.
- co do kompresji to nie wiem bo nie mam jak zmierzyć, ale ostatnio zdjąłem głowicę i cylinder posiadał pionowe ryski - więc to może wpływać na straty kompresji.
Czy w dziku wał jest jakoś smarowany? bo nigdzie nie widzę wlewu oleju i zaczęło mnie to zastanawiać.
Jak są jeszcze jakieś pomysły to proszę śmiało.
Dzięki wielkie i pozdrowienia.

RE: c-308 lub Dzik-2
: 03 lip 2012, 14:04
autor: Wicher
Dzik ma silnik dwusuwowy i smarowanie zapewnia mu mieszanka paliwa z olejem w odpowiedniej proporcji.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 04 lip 2012, 13:58
autor: hazi
Witam!
Skoro kolega pyta o korek wlewowy przy Dziku to może być tak że silniczek w Dziku jest przytarty na wale, poza tym z tego co wiem to Dzik ma wał uszczelniony na pierścieniach ślizgowych (jeśli się pomyliłem proszę bardziej doświadczonych kolegów o poprawkę) to może być przyczyną tego że ma słabą kompresje na karterach jak się rozgrzeje i wtedy pojawia się problem. Wiem że kolega Santi2006 przeprowadzał ostatnio remont silniczka Dzika i ma duże doświadczenie w tym więc proponuje aby kolega ~roofmaniak zgłosił się do niego.
Pozdrawiam!
RE: c-308 lub Dzik-2
: 09 lip 2012, 13:07
autor: Ursus
A te pionowe ryski od czego? Od zamków pierścieni?
RE: c-308 lub Dzik-2
: 10 lip 2012, 12:05
autor: Piotr
Hazi - jest dokładnie tak jak piszesz
RE: c-308 lub Dzik-2
: 10 lip 2012, 22:58
autor: chudson
Witam, jak są uszczelnione półosie w dziku oraz tylny wałek mocy ? Kapie mi z tych trzech miejsc i nie wiem jak się do tego zabrać i czy jest sens to rozbierać w ogóle ????
RE: c-308 lub Dzik-2
: 10 lip 2012, 23:53
autor: Piotr
Chudson, zależy jak mocno kapie. Jeżeli się poci to bym się tym nie przejmował i nie ruszał. *pissed*
RE: c-308 lub Dzik-2
: 11 lip 2012, 8:30
autor: 0rex0
Przy półosiach i wałku odbioru mocy w Dziku są simeringi. Przy półosiach powinny być widoczne (przynajmniej u mnie są widoczne)
RE: c-308 lub Dzik-2
: 11 lip 2012, 11:01
autor: chudson
Raczej mocniej niż poci, jak stoi to luz ale wystarczy ,że przejade kawałek to zostawia plamki wielkości złotówki po obu stronach. Dzik wymalowany, wszystko działa jak należy i tylko to kapanie wkurza a w instrukcji i katalogu części kiepsko to rozrysowane i opisane jest.
Czy wystarczy odkręcić nakrętki widoczne z zewnątrz i i ten pierścień metalowy schodzi jakoś ? Bo próbowałem odkręcić ten od strony wałka mocy i pomimo odkręcenia nakrętek i centralnej nakrętki nie chciał wyjść ( jedynie się z trudem obkręcał ) .
I jeszcze drugie pytanie, Może ktoś mi zmierzyć jaki jest wymiar oryginalnego mocowania w narzędziach do dzika ( długość , średnica oraz w jakiej odległości od końca i jak głębokie jest wcięcie pod blokadę ) ???