Strona 55 z 85
RE: Majorek Sławka.
: 12 gru 2014, 14:06
autor: Marian1231973
Będzie prawdziwym rodzynkiem, na naszych portalach ogłoszeniowych takich brak. Rozglądam się za zetorem 4718 też do takiej renowacji.
RE: Majorek Sławka.
: 12 gru 2014, 16:03
autor: chrapek3011
Godne polecenia maszyny,tylko żeby zachowały odpowiedni stan,o co niestety ciężko.Jak mechanicznie za granicą w porządku to estetycznie słabo.Jest to też uzależnione z jakiego kraju.
RE: Majorek Sławka.
: 12 gru 2014, 17:18
autor: damber
Ważne, żeby mechanicznie był OK, bo wygląd zewnętrzny zawsze można dopracować, ale jeśli jakiś tryb, czy przekładnia będzie uszkodzona, a część ciężko dostępna, to może nas taka naprawa sporo kosztować!
RE: Majorek Sławka.
: 12 gru 2014, 17:19
autor: Ursus c-325
RE: Majorek Sławka.
: 12 gru 2014, 17:47
autor: liqwidator
za granica ogólnie bardziej dbają o stan mechaniczny niż o estetyczny czyli stare powiedzenie to ma jeździć a nie wyglądać i jak widać to się sprawdza skoro trafił ci się rodzynek sprawny technicznie a wizualnie tak jak widać
RE: Majorek Sławka.
: 12 gru 2014, 20:04
autor: Marian1231973
Z zagranicy technicznie i wizualnie dobrego można dostać, ważne aby był jeszcze przed pseudo remontem lub domowym ulepszeniem. Przykładem dobrego stanu, jest omawiany tutaj zetor 3545.
RE: Majorek Sławka.
: 12 gru 2014, 20:24
autor: Grigs
Dobry spec zawsze wie jak wygląda od dawana upatrzona dla sb maszyna, stuningowana, pseudo stuningowana bądź wcale, którą chce mieć, tylko że diabeł tkwi w szczegółach.
RE: Majorek Sławka.
: 13 gru 2014, 0:52
autor: chrapek3011
Akurat w moim 3545 nikt łap od fabryki nie wtykał i bardzo dobrze...wiem jak chodzą maszyny z zachodu...i wiem też co kupiłem w kraju po 50-ciu latach tłuczenia...Złom i nic więcej...A z Zachodu...Przykładem dobrego użytkowania ze znajomością obsługi mogą być silniki 4701,które użytkuję w Majorkach...jak fabryka złożyła nikt nie zaglądał...to jest kunszt i obsługa...nasze oleje...???nie wiem jak tak można produkować...tymczasem w mechanizmach z zachodu...typu skrzynia biegów,przekładnia kierownicza,zwolnice...olej po przywiezieniu jest żółty...nie to co u nas...po gruntownym remoncie,gdzie wszystko było myte do białego,części nowe a po zalaniu olejem i przepracowaniu kilku godzin olej robi się jak nie czarny to maślany...i o co tu chodzi???
RE: Majorek Sławka.
: 13 gru 2014, 9:43
autor: Marian1231973
Różnice w jakości między naszym a z zachodu może być też już w produkcji? Tzw. wersje exportowe np; czerwone c-360 były dużo lepsze, mówią że taki silnik i mocy miał więcej.
RE: Majorek Sławka.
: 13 gru 2014, 10:00
autor: chrapek3011
Schodzimy z tematu...mi chodziło o taki sam model,który był sprowadzany w danym czasie do Polski i taki sam model wysyłany z Brna chociażby do Francji czy Danii...kultura techniczna różna,materiały eksploatacyjne różne...u nas gorsze,na zachodzie lepsze...mógłbym wymieniać...jestem właścicielem trzech Majorków popegerowskich to coś wiem w temacie.Tymczasem mój Zetor 2011 przywieziony z zachodu i teraz 3545...no jednak są różnice i to drastyczne w użytkowaniu i stanie zachowania.
RE: Majorek Sławka.
: 13 gru 2014, 11:27
autor: RRC
Schemat instalacji, który jest naklejony na masce, jest "uniwersalny" ? tzn pasowałby do c-4011? widzę tylko , że nie ma narysowanego szperacza. Jeden akumulator i brak podświetlenia tablicy rej.
Czy robiąc instalacje w swoich dotychczasowych majorkach, robiłeś kierunki awaryjne ?
RE: Majorek Sławka.
: 13 gru 2014, 12:14
autor: jacek0106
W Kudowie jest firma handlująca Zetorami z Czech. Totalna zaorka jest szykowana przez picowników tanim kosztem, a wychodzą z tego nówki sztuki nieśmigane dla rolników z całej Polski. Zasada jest jedna, że nawet nowe modele Zetora trzeba sobie wyszykować samemu i sporo włożyć lub kupić nowy wspomagając się dotacją unijną. Sławka Zetor biorąc pod uwagę rocznik to tzw. kąsacz na rynku wtórnym Zetorów.
RE: Majorek Sławka.
: 13 gru 2014, 12:15
autor: chrapek3011
Schemat jest do każdego modelu inny.
Światła awaryjne oczywiście w dwóch Majorkach mam.W 2011 mam wszystko według oryginału.W 3545 też będzie instalacja po moich usprawnieniach.
Wszystkie modele nie miały szperaczy,lampy lewe z podświetleniem tablicy wyszły później.
Wymiar naklejki jest we wszystkich modelach taki sam.A różnią się właśnie takimi szczegółami.
RE: Majorek Sławka.
: 13 gru 2014, 12:22
autor: RRC
Nie omieszkam zgłosić się do Ciebie jak już będę na etapie instalacji. Naklejkę też muszę sobie dorobić

RE: Majorek Sławka.
: 13 gru 2014, 22:46
autor: Marian1231973
Z zachodu mniej wykożystane jednak jak u nas. Zachód bogadszy zawsze był i gospodarstwo miało więcej ciągników niż w PRL. Na export zachodni też wysyłano lepszej jakości produkt, to tu pierwsza konkurencja za czasów komuny.
RE: Majorek Sławka.
: 16 gru 2014, 19:25
autor: Ursus c-325
RE: Majorek Sławka.
: 16 gru 2014, 19:31
autor: chrapek3011
Naklejki modelu oryginalne ale Zetormatic od modeli 47...49...67...69...Może kiedyś uda mi się zdobyć oryginalne.
Oprócz tego te czerwone kapselki na rurkę smarowania łożyska wyciskowego w pokrywce okienka rewizyjnego sprzęgła.
RE: Majorek Sławka.
: 17 gru 2014, 19:54
autor: Ursus c-325
RE: Majorek Sławka.
: 17 gru 2014, 20:05
autor: chrapek3011
Zawsze chwilkę poświęcę i coś do przodu.Maska przymierzona.Na razie musi być poskręcana na zwykłe śrubki w ocynku...ale w wersji ostatecznej będą oryginalne w chromie.
Wicher...Wardox Forte się sprawdza...Na razie myłem wszystko,co znajduje się pod maską,żeby móc ją w końcu założyć,bo traktor poważny a wygląda jak ogryzek.Najbardziej mi się podoba jak czyści aluminium.
Zacząłem też robić nowe podłogi...mocowania i same podłogi będą takie jak w Majorku sportowym.Czyli kątownik i gruba ryflowana blacha.Oryginalne są niestety zgnite.
RE: Majorek Sławka.
: 17 gru 2014, 20:15
autor: Wicher
Super że środek się sprawdził

Tylko musi być potem bardzo dobrze spłukany, żeby nie zostawił zacieków na aluminium bo i to się zdarza.