Strona 7 z 26
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 03 kwie 2008, 20:06
autor: Jacek ze Skansena
Pawł czemu Franek zdecydował się wyjąć tuleje. Czy planował je wymienć czy przeczyścić silnik? Bo jak wyjmniesz stare to raczej cieżko je wpasować spowrotem a przy wyciąganiu one bardzo często pekaja bo są poprostu wypracowane. Mają swoje lata. Ja prawdopodobnie będę potrzebował kompletu, wiec jak kolega coś tam załatwia to też bym chciał znać cenę to może bym i ja zamówił jak by to nie kłopot był.
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 03 kwie 2008, 20:15
autor: Ursus
No zdecydował się, bo podejrzane było po pierwsze to, że w oleju było tyle wody, dwa że miały za bardzo rant u góry zjechany i to troszke niepokoiło. A teraz już trzeba nowe i trudno

RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 03 kwie 2008, 20:20
autor: hubert
Tylko jest jedna wada tych pierścieni z tego co wiem - szybciej ścierają tuleję, czyli coś za coś;)
Najczęsciej stosuję się tak:
- pierwszy pierścień (chromowo-niklowy)
- następnę dwa (zwykłe uszczelniające)
- dwa ostatnie (odoliwiające)

:D:D:D
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 03 kwie 2008, 20:20
autor: Ursus
Czyli 350 zł za komplet na 1 cyl. z tymi pierścieniami chrominiklowymi ?? Hmmm do tego dojdzie przesyłka :uhoh:
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 03 kwie 2008, 20:30
autor: Ursus
Ciekawe o ile lepsze są te czeskie od polskich kompletów?
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 03 kwie 2008, 21:06
autor: Jacek ze Skansena
Niech nikt sie nie obrazi ale chyba kogoś porąbało żeby dopłacać 100 za jeden pierścień czy nawet dwa. To dorobią za 30 zł na zamówienie. Ostatnio mi dorabiali do silnika angielskiego i za wszystkie zapłaciłem 90 zł. I jeszcze tłok przefrezowali na rowkach. Ludzie co wy na cenach się nie znacie czy co? A po drugie to one nie sa potrzebne. Zanim te normalne się zjadą to życia nie stanie tym co będziemy jeździć.
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 03 kwie 2008, 21:09
autor: Szczepan-1990
Tym bardziej że Pawła Zetor nie będzie chyba pracował w polu

Emerytura
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 03 kwie 2008, 21:11
autor: Jacek ze Skansena
W tym roku 50-tka na karku jakby nie patrzeć. To emerytura się należy.
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 03 kwie 2008, 21:11
autor: Ursus
No właśnie dlatego zastanawiam się czy te czeskie są tak dobre i czy polskie tak złe ?
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 03 kwie 2008, 21:13
autor: Jacek ze Skansena
Ja tam myślę, że one są w jednej fabryce wykonywane. I nie zdziwiłbym sie jakby to nie w Polsce.
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 03 kwie 2008, 21:13
autor: Ursus
No jasne - przyczepka kiedyś pewnie do niego będzie taka "retro" ale bardziej jako dodatek na jakiś festyn niż do pracy

RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 18 kwie 2008, 0:27
autor: Ursus
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 18 kwie 2008, 7:23
autor: drandrzej
a po co rozbebeszyłeś skrzynię ??
jak wam wyłaziło prawe koło zębate - samo nie wyskoczyło , prawda
prawdę mówiąc jestem na tym samym etapie - czekam na "półosie napędzające zwolnice" - te na ostatnim zdjęciu po lewej od dyferencjału
przy okazji ja zmieniam łożyska 32212
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 18 kwie 2008, 9:40
autor: Ursus
Wałek atakujący lata sobie w każdą stronę - trzeba to sprawdzić, powymieniać wszystkie łożyska. Ma być jak prosto z Brna skrzynia

O koło zębate to chodzi Ci to od zwolnic ??
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 18 kwie 2008, 10:17
autor: drandrzej
tak , to , walczyłem z draństwem żeby je wyjąć chyba ze 2 godziny
a co do stanu skrzyni (i całego zetorka) - postępuję tak samo .
wybijaliście najpierw łożyska 32212 czy jakiś inny patent ??
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 18 kwie 2008, 20:06
autor: rafal
O to widzę ostro idzie robota:). To co masz Paweł na podwórku to już przypomina te resztki Zetorka u Mareckiego. Tam została prawie tylko obudowa skrzyni boczne pochwy mostów zostały też odjęte. Czy macie podkładki kasujące luz wałka atakującego?
Andrzej podeśli fotki swojego Zetorka na tym etapie.
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 18 kwie 2008, 20:10
autor: Ursus
Podkładek nie mamy bo nie mamy jeszcze go wyjętego - wtedy będziemy się martwić
Odnośnie tego jak to koło zeszło to nie wiem - mnie przy tym nie było. Niestety nie mam czasu wogóle na zajmowanie się Zetorkowymi sprawami ostatnio.
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 23 kwie 2008, 13:49
autor: drandrzej
moje fotki dołączyłem w moim wątku , skrzynia będzie w oryginale więc musze ją przywrócić do stanu fabrycznego - bez blokady dyfra - czyli inne "półosie dyferencjału" , i bębny hamulcowe starego typu namierzyłem już na południu Polski i ściągam
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 23 kwie 2008, 14:37
autor: Ursus
Komplety naprawcze już są w drodze
O i wykrakałem

Akurat jak napisałem posta to przyjechały komplety naprawcze
Komplety naprawcze są czeskiej firmy PREMOT
http://premot.cz/
RE: Zetor 25K - przebieg remontu
: 23 kwie 2008, 14:49
autor: hubert
Ładne:D:D To teraz będzie ostra jazda:D z silniczkiem;)