Strona 66 z 107
RE: c-308 lub Dzik-2
: 10 kwie 2013, 22:18
autor: dzik96
Dziś rozebrałem 1 silnik z dzika w celu generalnego remontu i jedna rzecz szczególnie mnie zaciekawiła. Otóż zwróciłem uwagę na zamki na tłoku i są one w dwóch moich tłokach różne. Ze strony
http://muerte28.republika.pl/ wyczytałem, że takowy tłok pochodzi ze Syreny i że należało go przed założeniem odpowiednio przerobić (mam na myśli zamki od pierścieni). Moje podejrzenie padło na to, że to właśnie z tego powodu występował brak średnich obrotów na jikovie, gdyż zamki są w miejscu kanału w cylindrze. Co o tym sądzicie:?
RE: c-308 lub Dzik-2
: 11 kwie 2013, 7:01
autor: MARIO83
Brak średnich obrotów w tym gaźniku jikov to normalne i nic z tym nie zrobisz jedynie zmiana gaźnika.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 11 kwie 2013, 7:38
autor: Santi2006
Technicznie jest to nie możliwe żeby zamki wypadały na kanale, ponieważ wyłamało by pierścienie. Specjalnie daje się zamki w takim miejscu żeby ominąć kanał. Na stronie muerte pokazane jest właśnie że zamki tłoka syreny wypadają w cylindrze dzika na kanałach, dlatego trzeba je przerobić.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 11 kwie 2013, 21:05
autor: roofmaniak
Witam. Czy po kapitalnym remoncie silnika możliwe jest zalewanie świecy i należy ustawić odpowiednio gaźnik? Czy po wymianie cylindra, pierścieni, tłoka... itp przez to, że w cylindrze jest lepsza kompresja, tłok podczas rozruchu będzie pobierał więcej paliwa i zalewał świece?
RE: c-308 lub Dzik-2
: 11 kwie 2013, 21:18
autor: Santi2006
Cos nie tak, masz wogóle iskrę. Powinien zagadać z płynnością pracy może być róznie ale odpalić powinien. Spróbuj otworzyć do połowy dolny odpowietrznik i wtedy go zapal (Kiedyś miałem podobnie i odpalił z otwarym odpowietrznikiem)
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... wstart=720
Tu masz ustawienie zapłonu oraz coś na temat gaźnika
Jak będziesz miał czas przejrzyj formum od pierwszej strony. Dowiesz się wszystkiego na temat dzika
RE: c-308 lub Dzik-2
: 12 kwie 2013, 17:47
autor: roofmaniak
Znaczy się nie zrozumieliśmy się: dzik mi zapala, tylko po chwili gaśnie bo zalewa świecę. Czasami jak go na większych obrotach przytrzymam to chodzi i lekko w gaźnik strzela, a zawsze po tym jak gaśnie, to świeca jest zalana. Zapłon sprawdzałem i mam ustawiony dobrze (przynajmniej tak jak jest to w instrukcji do silnika 160), czyli pozostaje regulacja gaźnika

Takie moje wnioski.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 12 kwie 2013, 21:51
autor: lonus
A może ci kolego kondensator padł sprawdź jakiego koloru jest iskra.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 14 kwie 2013, 21:01
autor: roofmaniak
lonus - kondensator mi nie padł, bo go nie ma w układzie zapłonowym. Przerobiłem zapłon na bateryjny z układem zapłonowym z poloneza - śmiga ja ta lala, a iskra jest taka, że można kiełbaskę smażyć.
W sumie już doszedłem co było nie tak: gdzieś jakiś mały paproch zatkał dyszę w gaźniku i powodowało to, że zalewało świecę i strzelało w gaźnik. Gruntownie wyczyściłem gaźnik i przedmuchałem go i teraz silnik ładnie zapala

Dodam, też że mam nieoryginalny gaźnik (z jawy 350). Tak więc pozostało mi jeszcze dokładne wyregulowanie gaźnika, zrobienie zapalania na rozrusznik i mocowanie do narzędzi.
Pochwalę się postępami i podzielę zdjęciami.
P.S. czy ktoś z was stosował jakiś inny tłumik do dzika tak aby on zbyt głośno nie chodził???
RE: c-308 lub Dzik-2
: 15 kwie 2013, 12:58
autor: wiechuch
Przepraszam, że się wcinam pomiędzy dyskusję o zapłonie ale mam pytanie odnośnie wózka- liska. Od czego ( jakiego pojazdu ) były zastosowane piasty do oryginalnych kół w tym wózku. Mam wózek bez osi, kupiłem teraz oryginalne całe koła i chce skompletować to wszystko w całość. Dzięki za opowiedź:)
RE: c-308 lub Dzik-2
: 15 kwie 2013, 19:09
autor: dzik96
Mam takie same pytanie co kolega ~roofmaniak. Mój sąsiad w swoim dziku ma tłumik z maluszka eleganta i silnik pracuje cichutko, ale czy to nie zmieni jego mocy bo oryginalny, choć głośny, jest przystosowany do tego silnika i jakiekolwiek zmiany mogą mu nie pasować. Co o tym tłumiku sądzicie?
RE: c-308 lub Dzik-2
: 15 kwie 2013, 20:54
autor: parys74
Mam do sprzedania ośki trzeba tylko założyć łożyska i koła cena 35 zł za dwie plus wysyłka, 10zł
RE: c-308 lub Dzik-2
: 16 kwie 2013, 21:08
autor: roofmaniak
Kolego dzik96 - sam zastanawiam się nad zastosowaniem tłumika z maluszka (tani i łatwo dostępny) i myślę, że moc dzika nieznacznie by spadła, ale jak ktoś ma dobry silnik to raczej nie powinno być problemu.
ale to tylko moje domysły, ciekawe co myślą inni użytkownicy.
Pozdrawiam.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 20 kwie 2013, 20:52
autor: Santi2006
Mój nowy nabytek szukam do niego pługa

RE: c-308 lub Dzik-2
: 20 kwie 2013, 21:23
autor: roofmaniak
Witam.
Przeprowadziłem ostatnio mały test z tłumikiem z motocykla. Nawierciłem w tłumiku motocyklowym (wewnątrz) kilka dodatkowych dziur i przyłożyłem go do oryginalnego tłumika z dzika, efekt był taki, że dzik zwolnił nieco obroty i lekko zaczął kichać w gaźnik ale chodził o niebo ciszej. Teraz tak sobie myślę, że jakby dobrać odpowiednią średnicę tłumika do dzika to nie powinno być problemu z dławieniem się silnika i kichaniem w gaźnik. (muszę to jeszcze przetestować na tłumiku samochodowym i wtedy podzielę się doświadczeniami).
Pozdrawiam.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 21 kwie 2013, 10:22
autor: robson372
Santi2006- Piękny Holder i praktyczny na obecne czasy, bo ekonomiczny diesel. Widzę że stan też ładny. Piękna maszyna.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 21 kwie 2013, 19:47
autor: jarekstryszawa
Lakier w oryginale? Ładna sztuka.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 29 kwie 2013, 23:21
autor: Paulo
Witam ponownie. Mam pytanie : jak wyregulować gaźnik BVF NS-261? Do czego służy boczna śruba i pod spodem gaźnika śrubka? ile należy wykręcić aby było prawidłowo wyregulowane? Bo one są u mnie wkręcone na maxa. Liczę na pomoc.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 20 maja 2013, 14:35
autor: hazi
Polecam zajrzenie na stronę
http://muerte28.republika.pl/
znajduję się tam wiele przydatnych informacji i instrukcji odnośnie Dzika. Na pewno będzie coś o tym gaźniku.<br><br><br><br>Witam,
Mam pytanie do Was koledzy na jakich kołach wychodził Dzik oryginalniej z fabryki. Wiem że na 16" i że można było też zamówić koła metalowe tak kiedyś słyszałem ale czy wychodził Dzik z fabryki na kołach 13" 7.50 Stomil; ponieważ na takich kołach znajduję się mój Dzik. Kiedyś szukałem je w internecie i muszę przyznać że jest z tymi oponami ciężko. Od znajomego wiem że pochodzą one z kosiarki konnej która była użytkowana na łąki ale czy to na pewno to tego nie wiem. Może mi się poszczęściło i mam niezłe opony założone ponieważ na tych kołach Dzik tak łatwo się nie zatapia na łąkach.
Proszę o odpowiedź gdzie jeszcze można jeszcze spotkać ten rozmiar opon i czy gdzieś może któryś z Was koledzy widział ten rozmiar w jakieś Agromie?
Pozdrawiam,
Hazi!
RE: c-308 lub Dzik-2
: 26 maja 2013, 20:22
autor: Santi2006
RE: c-308 lub Dzik-2
: 27 maja 2013, 6:40
autor: czarny ciagnik
dołączam się do pytania kolegi haziego, też kupiłem dzika na 13tkach i zastanawiam się czy to oryginał czy ktoś to przerobił.