Strona 9 z 9

RE: Skrzynia biegów w t-25 POMOCY !

: 22 mar 2016, 20:57
autor: przemekprzemek2
Co należy zrobić gdy biegi wyskakują pod obciążeniem (w czasie jazdy jest normalnie nic nie wyskakuje), wyskakują zarówno biegi jak i na reduktorze (tum od zmiany zakresu biegów).

RE: Skrzynia biegów w t-25 POMOCY !

: 23 mar 2016, 18:49
autor: grzegorz 1969
Parę rzeczy może na to wpływać, pierwsze to sprężyna sprzęgła, powinna być oryginalna i mocna, jak słabo się cofa lub buja pedał sprzęgła to blokada nie rygluje wodzików,drugie ustawienie dzwigni blokady biegów, może też być wyrobiony rygiel blokady.

RE: Skrzynia biegów w t-25 POMOCY !

: 21 wrz 2016, 17:08
autor: klepka
Panowie mam problem ze skrzynią biegów w swoim t25. Muszę wymontować wał reduktora, i w czym rzecz, czy ja dobrze rozumuję że wyciąga się go w stronę prawego koła? Drugi problem i najważniejszy to taki że nie mogę zdjąć blokady śruta ustalającego tryby. Ten od lewego koła po wyjęciu lewego łożyska ze skrzyni można powiedzieć że zabezpieczenie spadło samo, a śrut poleciał sam, ale ten który jest po drugiej stronie wałka i ustala położenie trybów po prawej stronie wałka za nic nie chce zejść, tzn jego blokady tej górnej nie mogę przesunąć. Może panowie macie jakieś patenty jak to zrobić w która stronę lub w jaki sposób odblokować ten śrut bo już zaczyna mi brakować pomysłów.

RE: Skrzynia biegów w t-25 POMOCY !

: 21 wrz 2016, 19:50
autor: Bolszewik
Wał rewersu wyjmujesz w prawo. Sam rewers spadnie do środka, po lewej stronie zostaną dwa tryby. Pierwszy większy jest od WOM.

Na drugie nie mam pomysła ....

RE: Skrzynia biegów w t-25 POMOCY !

: 22 wrz 2016, 4:40
autor: klepka
Dzięki bolszewik za szybką odpowiedź, ale mi chodzi o wal redaktora, czyli ten drugi. Wał rewersu wyjmowalem już nie raz i z tym sobie radzę bez problemu. Tylko teraz te zabezpieczenia śrutów mnie pokonują.


Problem rozwiązany :-) dla osób które będą też w przyszłości wyjmowany wal redaktora, to on musi zostać wyjety w stronę lewego koła, a nie prawego jak myślałem wcześniej. Wystarczy zablokować prawe łożysko i wybić wałek w lewo a prawy śrut sam wyleci.