Strona 86 z 107
RE: c-308 lub Dzik-2
: 02 lut 2015, 20:08
autor: Mariuszczs
0rex0 napisał/a:
Założyłem dziś na powrót gaźnik Jikov 30 POH. Metodą prób i błędów doszedłem do tego, że efekt gaśnięcia na średnich obrotach da się usunąć odkręcając o pół obrotu dyszę paliwa biegu jałowego. Zapalałem Dzika i ustawiałem "gaz" w takiej pozycji, że Dzik zaczął gasnąć. Wtedy próbowałem wykręcać po kolei różne dysze i śrubki. Dorobiłem taką tulejkę, która zapobiega dalszemu wykręcaniu się dyszy. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie jest to dobre rozwiązanie, bo w efekcie paliwo zamiast przechodzić przez dysze, przechodzi pod nią. Ale daje to do myślenia. Może moja dysza jest źle skalibrowana (za mała)? Co o tym sądzicie? Dziś udało mi się tylko przejechać parę metrów i wszystko wydawało się OK. Wszystko okaże się dopiero po dłuższej przejażdżce. Może jutro uda mi się przejechać gdzieś dalej.
Ja po zakupie dzika miałem podłożony kawałek druta właśnie na tej dyszy. Przy przeglądzie to wywaliłem. Zregenerowałem oś przepustnicy ale dzik nie chodzi pięknie. Muszę popatrzeć jak tam są kanały do tej dyszy i ew włożyć spowrotem podkładkę .
Jeździ na tej kombinacji wydaje mi się całkiem normalnie ( bo nie miałem wcześniej kontaktu z dzikiem ) a pojeździłem dziś z godzinę .
https://www.youtube.com/watch?v=LSfyd049heE
RE: c-308 lub Dzik-2
: 03 lut 2015, 20:31
autor: adrianek1890
Oto i zdjęcia:
mały trybik jest już troszkę podszczerbiony
a co sądzicie jeszcze o tych tarczkach

RE: c-308 lub Dzik-2
: 04 lut 2015, 22:16
autor: chodkii
co do trybu wałka ataku to nie wróże mu długiego życia
jak już masz dekiel zdjęty zwal wodziki blokad to tylko 4 śruby i daj lepsze fotki 3 biegu poza tym wypuść tę śmietanę ze skrzyni i nalej oleju:D
RE: c-308 lub Dzik-2
: 04 lut 2015, 23:26
autor: Mariuszczs
Koło zębate nacięte na wałku ( nie nazywa się to tryb ) wymień jeśli masz taką możliwość i ustaw luz międzyzębny prawidłowo . Wygląda na to że koło talerzowe jest dobre i możesz go w tym momencie oszczędzić przed wyszczerbieniem .
RE: c-308 lub Dzik-2
: 05 lut 2015, 15:14
autor: Ursus
Tego co tam jest nie można nazwać olejem... Masakra... Wymień to zanim w ogóle będziesz chciał nim jeździć
Z linkami też radzę zrobić porządek, bo jak Ci się coś tam odhaczy kiedyś to będziesz musiał dekiel zrzucić.
Tarcza widzę, że jeszcze ma trochę do nitów więc ja bym zostawił jeśli ma być do jazdy rekreacyjnej. Jak do pracy, to może warto zainwestować w nowe okładziny? Chociaż słyszałem od praktyków, że tamte peerelowskie okładziny są lepsze od dzisiejszych
RE: c-308 lub Dzik-2
: 05 lut 2015, 18:00
autor: adrianek1890
Wiem że to coś już nie jest olejem. Poprzedni właściciel twierdził że przed sprzedażą wymieniał wszystkie łożyska uszczelniacze i olej(co okazało się kłamstwem)
Jak najbardziej dzik ma służyć do pracy i zdaje mi się że te tarcze to już chyba muszą odejść na emeryturę z 1 strony jest dużo bliżej do nitów a tak poza tym strasznie dużo siły trzeba użyć do wyciśnięcia sprzęgła i jak wcisnę do końca to słychać jak by silnik troszkę z obrotów spadł
RE: c-308 lub Dzik-2
: 05 lut 2015, 22:40
autor: Mariuszczs
Są może dostępne dane pomiarowe cylindra kiedy kwalifikuje się do szlifu itd ? To samo z tłokiem, czy pierścieniami ?
RE: c-308 lub Dzik-2
: 06 lut 2015, 2:29
autor: Szymek
Ja mam nową tarczę sprzęgłową o grubości 8,5mm *yes*
RE: c-308 lub Dzik-2
: 06 lut 2015, 8:36
autor: michalloo321
Ja swoje tarcze sprzęgłowe oddałem do wymiany okładzin do zakładu w Toruniu już 2 lata ich używam i niema z nimi problemów. A problemem ciężkiego chodzenia sprzęgła może być wyrobiony wałek na którym są tarcze ja u siebie musiałem spawać .
RE: c-308 lub Dzik-2
: 06 lut 2015, 9:56
autor: Maciej_76
Zapraszam do regeneracji tarcz sprzęgłowych
RE: c-308 lub Dzik-2
: 02 mar 2015, 14:47
autor: Szymek
Czy ktoś może wie od czego pasuje kranik paliwa do dziczka?
RE: c-308 lub Dzik-2
: 02 mar 2015, 14:53
autor: Maciej_76
RE: c-308 lub Dzik-2
: 04 mar 2015, 15:44
autor: dzik96
A tak sobie pyka mój dzik na oryginalnym silniku z maluchowskim tłumikiem.
https://www.youtube.com/watch?v=AwQJ8YNNUlk]
RE: c-308 lub Dzik-2
: 04 mar 2015, 19:29
autor: MMM69
adrianek1890 napisał/a:
Witam. Czy ktoś z was zna przyczynę wyskakiwania 3 biegu w dziku. Sprawdzałem 2 pokrywy skrzyni i przy obydwu jest tak samo. Pod czas jazdy jak jadę i trzymam ręką to jest wszystko ok. Pozdrawiam:p
co sądzicie o czymś takim do dzikusa??
https://www.youtube.com/watch?v=E0DG6wzTlMg
Trzeci bieg jest włączany na sprzęgle kłowym(te wypustki na czołowej powierzchni koła zębatego), jeśli wyskakuje ci 3 bieg to kiełki albo ich gniazda są wytarte na krawędziach i żadne śruty nie utrzymają biegu na miejscu. Ja delikatnie podszlifowałem krawędzie i jest wszystko w porządku, niestety trzeba tryby wyjąć ze skrzyni.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 07 mar 2015, 19:23
autor: adrian
Szymek napisał/a:
Czy ktoś może wie od czego pasuje kranik paliwa do dziczka?
O SHL kraniki też pasują. Ja kupiłem identyczny i jest OK.
http://allegro.pl/shl-m11-wiatr-wfm-kra ... 84370.html
RE: c-308 lub Dzik-2
: 14 mar 2015, 16:30
autor: robson372
Ciekawy dzik trój kołowy:
http://olx.pl/oferta/traktorek-dzik-jar ... d;promoted
Ja mam kranik w dziku z Junaka.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 15 mar 2015, 18:49
autor: Szymek
Ciekawy jest tylko 5 tysi za drogi:D
A i dzięki za info o kranikach*yes*
RE: c-308 lub Dzik-2
: 02 kwie 2015, 18:53
autor: MARIO83
Czy pług jednoskibowy z tego ogłoszenia może być oryginalny do Ursusa C -308 lub Dzika -2?
http://olx.pl/oferta/plug-jedno-skibodz ... 1540bdc6af
RE: c-308 lub Dzik-2
: 04 kwie 2015, 21:26
autor: Piotr
Oczywiście, nie kojarzę by inne jeszcze pojazdy miały taki rodzaj zaczepu.
A pług jest oryginalny chociaż wielu moich znajomych posiada obrotowy.
No i cena raczej bardzo dobra albo fantastyczna jeżeli zejdzie o jakieś 50zł.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 11 kwie 2015, 20:16
autor: Mariuszczs
Cena nie jest duża niby, tylko ciekawe czy to nie z konnego samoróbka z takimi małymi skibkami . Polecam dołożyć i kupić obrotowy oryginał.
Dziś przy kultywowaniu Dzikiem 2 włączyłem blokadę kół. Dźwignia sobie opadła na prawą stronę i blokada się wyłączyła a dźwignia została . Powrotu bez kombinacji nie ma . Kolejność jaką musiałem wykonać. Podnieść zabezpieczenie rozłączania kół, rozłączyć koło pociągając dźwignię do siebie, zdjąć ten koszyczek co ma 3 wycięcia pod dźwignię, dźwignie ustawić na środek i przykręcić koszyczek. Dźwignią tym razem tą z tyłu skrzyni ponownie załączyć koło i opuścić blokadę .
Ciekawe czy nie docisnołem dobrze czy puszcza coś co trzyma sprzęgiełko w położeniu .
Kupował ktoś te linki z allegro sprzęgłowe do dzika ? Jaką mają trwałość ?