Strona 90 z 107
RE: c-308 lub Dzik-2
: 02 sie 2015, 9:30
autor: Mariuszczs
Brak uszczelki jest prawie zawsze przyczyną wchodzenia na obroty - kwestia ile puszcza powietrza takie obroty .
Co do pierwszego przypadku nie dużo roboty ale króciec w baku, kranik wężyk przeczyścić ( nawet króciec w gaźniku ) - nie zajmuje dużo czasu przy okazji grzebania. Wiele osób się na tym przejechało - niby paliwo leci ale nie widać ile w gaźnik w czasie pracy. Potem są przeróbki typu nawiercony korek itd.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 13 sie 2015, 22:14
autor: aiwwa
Planuje zrobić w skrzyni w dziku uszczelnienie i wymiana łożysk- wspomożecię jakie tp są łożyska od pół osi i Wom-u? Czy uszczelki na pół osiach mogę zastąpić silikonem lub podobnym?
RE: c-308 lub Dzik-2
: 15 sie 2015, 6:02
autor: snakeman1
Panowie robił ktoś z was zapłon elektroniczny do dzika - zapłon cdi . (jak skutery np)?
RE: c-308 lub Dzik-2
: 16 sie 2015, 20:45
autor: Mariuszczs
Ja rozważałem. Nie jest duży koszt na chińskim zestawie. Jednak okazało się ze zapłon dzik ma bdb jak tylko wymieniłem na porządny gaźnik. Pali zawsze , świecy nie syfi, kopa ma. Nie da się zalać nawet .
RE: c-308 lub Dzik-2
: 16 sie 2015, 21:53
autor: AndrzejD21
No ja nie wiem jak wcześniej te silniki pracowały, jak tak często coś im nie pasowało i się psuły...
RE: c-308 lub Dzik-2
: 16 sie 2015, 22:13
autor: snakeman1
wcześniej to każdy mechanik je naprawił bo to był chleb powszedni -bez łaski , części tez były.... zużyta patynka?- kupił i było ok.
Teraz kup cokolwiek -(jeśli nie masz magazynu części w spadku)
zapłon elektroniczny sam w sobie prosty, cena przystępna, generuje ok 80W mocy, 12V( w dziku pewnie mniej) ładowanie akumulatora, pewność skuteczności...będę nad tym myślał, jednak najpierw czeka remont generalny całego dzika.
to czego jeszcze nie wiem w tym zapłonie to jak spasować magneto, będzie musiało być nowe, a to nie posiada wiatraka - wiec albo trzeba przeboleć jago brak albo przetoczyć/dopasować tak zeby nowe magneto weszło w stary wiatrak- tyle teorii praktyki jeszcze nie sprawdziłem.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 17 sie 2015, 0:17
autor: Mariuszczs
Tylko jeszcze kwestia niskich obrotów czy się zaindukuje napięcie do zapłonu ?
Platynki są dostępne cały czas .
RE: c-308 lub Dzik-2
: 17 sie 2015, 8:48
autor: snakeman1
Powinno zaindukować - będę wiedział dziś .na pewno będzie mniejsza moc ładowania
Platynki to tylko przykład - nie czepiać się szczegółów!!
( ale czy tak cały czas- bo poza netem to za bardzo ich nie widziałem nigdzie....)
RE: c-308 lub Dzik-2
: 18 sie 2015, 15:39
autor: Mariuszczs
Myślę że jak komuś iskra za słaba to zamiana magnesów na neodymowe będzie najpewniejszą opcją. Sprawdzałem to te co są oryginalne to słabizna jak nie wiem. Pewnie wiek zrobił swoje. Jednak zapłon jest super. Oczywiście przerywacz wymaga okresowego doregulowania bo zużywa się ta cześć co chodzi po krzywce i spada szczelina na stykach.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 21 sie 2015, 16:13
autor: snakeman1
Panowie potrzebuje skan katalog części zamienne dzik oraz instrukcje do liska.
Za fatygę zapłacę=> priv.
Proszę tylko nie pisać, że są tu na forum bo wiem- bo jakość fotek jest daremna i generalnie nie kompletna po latach.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 22 sie 2015, 11:00
autor: Mariuszczs
http://chomikuj.pl/Mariuszczs/Dokumenty ... bci+dzik+2
Tutaj jakiś czas temu wrzuciłem katalog= chyba z forum jest. Jak dla mnie to wszystko widać
RE: c-308 lub Dzik-2
: 23 sie 2015, 21:33
autor: snakeman1
dzięki za chomika.
wymiana magnesów - tylko jak to zrobić w praktyce ? Na kleju to usadzić? (zalać epoxy?)
i koniecznie do wyważenia....
RE: c-308 lub Dzik-2
: 24 sie 2015, 7:19
autor: Jacek ze Skansena
Szukam kierownicy do "DZIKA 1"
RE: c-308 lub Dzik-2
: 24 sie 2015, 20:46
autor: Szymek
Małe pytanko, w czym tkwi problem że musze mieć filtr powietrza przystawiony więcej niż połowa?
RE: c-308 lub Dzik-2
: 29 sie 2015, 22:06
autor: AndrzejD21
Czy kosiarka od ursusa c 308 podejdzie do dzika 21?
Inne jest tylko sprzęgło kłowe, ale to idzie dorobić i wymienić.
Czy dało by się ją zapiąć pod kły?
Pytam z ciekawości. *yes*
RE: c-308 lub Dzik-2
: 30 sie 2015, 11:12
autor: MARIO83
Kosiarka od ursusa ma inny zaczep, ponieważ ursus ma wyłączany napęd na wom przy przekładni biegów natomiast dzik takiego wyłącznika nie posiada dlatego napęd był rozlączany wajchą przy zaczepie. Ursus ma również większe obroty na wałku dlatego kosiarka do dzika miała większe koło pasowe aby wyrównać obroty. Wałki również kręcą siż w innych kierunkach, ale przy kosiarce nie ma to większego znaczenia. Zaczep na kły ma inny rozstaw.
Pozdrawiam
RE: c-308 lub Dzik-2
: 30 sie 2015, 11:46
autor: Mariuszczs
Andrzej jak nie kupisz to daj namiar na tą kosiarkę .
Szymex - ale w jakim sensie - jak ci po prostu zasysa gaźnik za mało paliwa to musisz poczyścić wsio zaczynając od rurki w baku, kraniku, wężyku, i kompletnie w gaźniku .
RE: c-308 lub Dzik-2
: 30 sie 2015, 11:56
autor: Szymek
Paliwo do gaźnika dochodzi, czyli zostaje gaźnik. Jak wyczyściść kanały w gaźniku jikov?
RE: c-308 lub Dzik-2
: 30 sie 2015, 12:04
autor: Mariuszczs
Rozkręcić i wyczyścić. Dysze najlepiej przetyczkami zgodnymi z rozmiarem dyszy . Kanały w gaźniku przejrzeć i wszystko przedmuchać powietrzem sprężonym.
RE: c-308 lub Dzik-2
: 30 sie 2015, 12:13
autor: Szymek
Dzięki