Strona 10 z 15

RE: Zetor 25

: 11 gru 2013, 20:07
autor: Mars
Stopa ... właśnie tego się obawiałem. One mają zęby i wydaje mi się, ze powinny do siebie pasować, będę próbował, ale jeśli się nie uda i nie będę miał 100 % pewności, że to ta stopa jest na swoim miejscu ?

RE: Zetor 25

: 11 gru 2013, 20:11
autor: drandrzej
widać po skręceniu czy jest OK czy nie
wątpliwości nie ma

RE: Zetor 25

: 12 gru 2013, 8:58
autor: Mars
Dzięki Andrzej :) Działam dalej ;)Mam jeszcze kłopot z tym kołem zębatym od wałka rozrządu. Blokuje mi wyjęcie wału korbowego, a właściwie zdjęcia go ze środkowej panewki.Czy jest jakiś ściągacz do tego koła zębatego od wałka rozrządu ?

RE: Zetor 25

: 12 gru 2013, 9:07
autor: Przemo
Marek napewno musisz odkręcić przeciwwagi jeśli to zrobiłeś to okej:p i tak jak Andrzej pisze musisz kręcić walemi przekładać wykorbienia przez środkową przegrodę. Ty masz blok bez sprężarki więc będzie Ci trudniej unieść koło zebate do góry chyba że obrócisz blok do góry michą olejową to grawitacyjnie Ci samo zleci.Ogólnie sprawa jest tyle skąplikowana że wał jest ciężki i trza pary w rękach a nawet w ręce bo przez otwór z boku włożysz jedną rękę i wiem że cięzko bo siłą rzeczy ręce mdleją ale wierzę że dasz radę a jak nie to poproś sąsiada czy kogo i będzie lżej:p

RE: Zetor 25

: 12 gru 2013, 9:27
autor: Mars
Zastanawiam się, czy da radę wcisnąć wałek rozrządu do środka, w ten sposób zdejmując go z koła zębatego. Przecież wałek rozrządu musi być na jakiejś panewce. Jeśli by się to udało, to znacznie ułatwi mi sprawe ;)
Jak myślisz ?

RE: Zetor 25

: 12 gru 2013, 10:06
autor: Przemo
Tak i oczywiście że Ci pomoże .Wałek wychodzi w stronę reg.obrotów. ale najpierw musisz odkręcić przedni wspornik regulatora i pompy wtr. żeby Ci wałek wyszedł. Ale najpierw odkręć nakrętkę koła zębatego i po trocę przesuwaj wałek do przodu bo inaczej Ci koło będzie trzymać*tup*

RE: Zetor 25

: 13 gru 2013, 21:10
autor: Mars
Nakrętko koła zębatego w ogóle nie było ...
Pompę zdemontował jeszcze Franek ;) wychodzi na to, że ...
idę walczyć ;)No i po walce - niestety poległem ;) ale nie do końca ;) hehehe
NIe dało się wyjąć wału, ale za to zrobiłem sobie sztywny hol ;) moje pierwsze w życiu samodzielne spawanie ;) super toto nie wygląda, ale za to działa ;)
Muszę poszukać jakiś zdjęć z demontażu tego wałka rozrządu, bo to już lekka przesada jest, aby z tym tak długo walczyć.Czy ma ktoś prądnicę 6 V do Zetora 25 ? Jak ona wygląda ? Może samo zdjęcie ?Chyba palnikiem rozetne ten cholerny blok i wyjmę ten wał ...
maskara ...

RE: Zetor 25

: 13 gru 2013, 21:33
autor: Ursus
A zdjąłeś przeciwwagi?

RE: Zetor 25

: 13 gru 2013, 21:59
autor: Mars
Wiem, wiem ;) teraz po ostatniej akcji, to wszystko się może zdarzyć ;)
ale nie ;) blok jest pusty, z wyłączeniem odkręconego wałka rozrządu, który lata w bloku i tego wału korbowego ... aha, jest jeszcze dół panewki głownej - środkowej, której nijak nie mogę wydłubać ... ona też mi mocno przeszkadza ...

RE: Zetor 25

: 13 gru 2013, 22:32
autor: Ursus
Bez wyjęcia panewki środkowej nie wyjmiesz wału. Co Ci tam trzyma?

RE: Zetor 25

: 13 gru 2013, 23:04
autor: Mars
Nie wiem, nie chce wyjść. Jest pod wałem i nie mam jak jej wyjąć. Czy ta połówka panewki osadzona jest na jakimś bolcu ?

RE: Zetor 25

: 14 gru 2013, 9:14
autor: Przemo
Ja nie rozumiem kurde co tam siedzi że nie możesz go wyjąć, u mnie też siedziała panewka i wał wyjąłem wiadomo ciężko bo to zetorek ale wylazł:p

RE: Zetor 25

: 14 gru 2013, 9:48
autor: Mars
Przemo, nie wiem kto składał ten silnik, ale narobił niezłego bałaganu. Wał cały czas siedzi na środkowej panewce głównej i nie da rady go ruszyć. Obrócić, obrócę, ale nie da rady go zdjąć. Dziś zajmę się czymś innym. Zrobię ściągacz i jakieś tam pomocnicze narzędzia do Zetora ;)

RE: Zetor 25

: 14 gru 2013, 10:21
autor: drandrzej
Marek jak stopa pan środkowej zeszła (po odkr 2 srub od dołu)to wał musi się ruszyć w górę po zdjęciu obu kap z panewkami gł

przeciwwagi odkręć z wału i zaznacz która gdzie byla

jak dasz rade - odkręć zabezp zebatki nap rozrzad - na wale - i zbij ja dugim majslem (narzedzie z łomu powyginane się nada )

nie ma opcji

albo nir rozumiem problemu - to zrób zdj porzadne

RE: Zetor 25

: 17 gru 2013, 8:09
autor: Mars
Poszedłem jak mówiłem robić narzędzia pomocnicze, ale myślę sobie spróbuję podejść do tego wału. Wybiłem panewkę środkową, co była pod wałem. Wał się trochę zaczął ruszać i o dziwo, zdjąłem go z tego gniazda panewki, ale nie w tą stronę co trzeba ;) wyszedł kawałek wału na zewnątrz ;) ale nic więcej nie chciał się ruszyć. Za to okazało się, że koło zębate, co mi tak przeszkadzało mogłem wyjąć ;) Dalej to już z górki. Wał włożyłem do środka - obróciłem jak należy i jest mój ! ;) hahahaha NARESZCIE ! ;)
Dzięki wszystkim za wskazówki i pomoc w tej sprawie.
Andrzej - stopy i przeciwwagi pozaznaczane ;)
P.S.
Nakrętkę od wałka znalazłem w silniku - zmasakrowaną ... Muszę kupić nową. Czy wiecie gdzie ?Panowie, jak odróżnić tłok Czechosłowacki od pozostałych ? Tam w środku w obu moich tłokach są różne oznaczenia.Chłopaki, powiedzcie mi, czy ten element http://allegro.pl/tryb-walek-podnosnika ... 52152.html pasuje do przystawki kątowej ? U mnie ktoś to trochę poprzerabiał i muszę taki wałek wymienić, aby założyć koło pasowe.
Będę zawoził wał do szlifu. Jakie elementy oprócz wału zawieźć ? Czy kupować panewki typu http://allegro.pl/tulejka-korbowodowa-z ... 14113.html , czy niech w szlifierni wszystkim się zajmą sami ? Oczywiście kwestia ceny jest ważna.

RE: Zetor 25

: 17 gru 2013, 9:43
autor: Przemo
Siema Marku.Po 1 to ten wałek nie będzie pasował bo on jest do zetorów z podnośnikiem a ty nie masz podnośnika, ogólnie będzie Ci ciężko znależc taki wałek bo z tymi przystawkami ogólnie w całości jest problem,będziesz musiał coś kombinować;)
Po2- Te tulejki korbowodu myślę że na szlifierni mają i powinni dopasować musisz zapytać, a jak nie to kup te nowe i zawież razem z tłokami i sworzniami to Ci oprawią od razu i dopasują a jak nie to chociaż zawież ze sworzniami.Noi pamiętaj ze korbowody obowiązkowo też muszisz zabrać.Ogólnie mówisz że szlif robisz to zobacz który i czy firma azotuje lub hartuje indukcyjnie dlatego ze zetorek ma cienką warstwtę utwardzoną na czopach, musisz mieć panewki z wymiarem jak najblizszym nominalu lub nowe noi wypadało by od razu blok zawieżć do osiowania razem z obudowami panewic głównych.Od razu jak byś miał blok na szlifierni to magą Ci zrobić i wyosiować nowe tulejki na wałku rozrządu tylko trzeba wziąść wałek rozrz. i przedni wspornik wałka i regulatora obr.:p

Kurde jak tak zrobisz to będzie majster-sztik:D

RE: Zetor 25

: 17 gru 2013, 16:45
autor: Mars
Dzięki Przemo za rady. Na prawdę bardzo mi pomogłeś ;)

RE: Zetor 25

: 17 gru 2013, 16:47
autor: chrapek3011
Najlepiej dostarcz wszystko swoje a oni tylko przeszlifują,dopasują i zapłacisz tylko za robotę.

RE: Zetor 25

: 17 gru 2013, 16:52
autor: Mars
Będzie zdecydowanie taniej ;) Gdzie najtaniej kupować te panewki i wszelkie potrzebne tuleje ? Tłoki mam trochę podrapane ... Chyba też muszę kupić. Cylindry też kupię, chociaż wyglądają dobrze - sam nie wiem :(Jutro porobię zdjęcia i wstawię

RE: Zetor 25

: 17 gru 2013, 19:51
autor: Ursus
Kup sobie tuleje i tłoki nowe zestawy, nawet nie koniecznie czeskie. Stare tuleje i tłoki zostaw na pamiątkę, szkoda nawet fotek robić.

Panewki to chyba Danrol zostaje jedynie.