Re: c-4011 problem z blokadą
: 31 sie 2023, 14:58
Niekoniecznie będzie woda w oleju, zależy gdzie jest uszkodzona uszczelka, jeśli pomiędzy komorą sprężania a magistralą cieczy chłodzącej to będzie szło ciśnienie sprężania do układu chłodzącego które będzie zakłócało poprawną jego pracę i nic poza tym.marek pisze: ↑26 sie 2023, 11:13Powiem tak. Sprawne układy chłodzenia są układami ciśnieniowymi.Ciśnienie w nich kontrolują zaworki znajdujące się w korku. Ciśnienie to podczas prawidłowej temperatury silnika wynosi ok 1 do 1,5 atm.Więc sporo. Swego czasu na korkach był napis dokładnie mocno zakręcać ostrożnie i powoli otwierać.W nagrzanym silniku korka nie powinno się odkręcać bo pomimo że temperatura płynu chłodniczego nie przekracza temp. wrzenia to wystąpi takie zjawisko jak przy otwarciu butelki coca coli.Wygląda to jak by woda przez moment się gotowała.Przy układach ze zbiorniczkiem wyrównawczym to zjawisko jest neutralizowane w zbiorniczku i nie wygląda tak efektownie jak gdy korek jest w chłodnicy.Jeżeli u Ciebie układ działa jak opisałem to jest dobrze i nie psujJeżeli jest uszkodzona uszczelka lub tuleje albo pęknięta głowica to będziesz miał wodę o oleju Widać wtedy krople wody na bagnecie.