Strona 2 z 2
RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.
: 30 mar 2008, 12:33
autor: Pronar 82A
jakson napisał/a:
tak prowadzi do skrzyni biegow w czasie jazdy nic sie tez nie zmienialo<br><br><br><br>
Pronar 82A napisał/a:
Czy to nie jest przypadkiem hamulec wałka skrzyni biegów,zdaje się że niektóre ruskie konstrukcje miały coś takiego;zmniejszało to zgrzyt przy przełaczaniu niezsynchronizowanych biegów

a wogule w bialorusce sa jakies biegi synchronizowane<br><br><br><br>jak jest to wlonczone to nie wcisnie do konca sprzegla
Napisałem niezsynchronizowanych,wiadomo że innych nie ma.
RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.
: 13 kwie 2008, 10:52
autor: Janusz1959
Najlepsze traktory z byłego zzsr to JUMZY a model to 6m nie do zdarcia,części tanie, spala mało około8,5l, łatwy rozruch.
RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.
: 13 kwie 2008, 12:12
autor: agrotechnik
Panie Januszu, wie pan może jakie oznaczenie miał ten JUMZ gąsienicowy, opisany w innym temacie?? Bo chciałbymsię nieco więcej dowiedzieć na jego temat.
RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.
: 13 kwie 2008, 12:24
autor: przemekprzemek2
RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.
: 13 kwie 2008, 15:46
autor: Janusz1959
Wygląda na wczesną wersję T-4A lub T -130,rok budowy około 1965r.
Moc 130kM lub 160kM.
RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.
: 13 kwie 2008, 15:50
autor: agrotechnik
Chyba będzie to T4a bo t130 inaczej wygląda. Wie pan co, takich ludzi jak pan to ze świecą w necie szukać.
RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.
: 13 kwie 2008, 16:46
autor: Janusz1959
Jeszcze są dwa modele z 1937r, C-65 i ACXTZ-HATN.Bardzo ciekawe.
RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.
: 12 sty 2009, 20:33
autor: ZIDAN
te ciagniki to sa niezniszczalne ruskaja stal jak niektórzy mówia i to prawda w rodzinie mają mtz-ta bierze już olej ale chodzi tyle lat teraz trochę zesłabł o tylko w trzech chodzi skibach ale czego chcieć 25 lat na karku i chodził wcześniej w pgr-rze pompa tylko po regeneracji a tak to do silnika nie zaglądane było ani raz
RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.
: 19 sty 2010, 18:56
autor: ar2di2speed
czesc!jestem nowy i jeszcze nie bardzo kumam o co kaman!

jesli chodzi o te dzwignie w jumzie to jest to blokada 2 stopnia sprzegla!w starszych modelach byl tam taki maly pedal na noge!po prostu nie wcisniesz sprzegla zeby rozlaczyc naped WOM.o ile bez podpietego walka jest to prawie nie zauwazalne to nie wlaczysz "przekaznika" z zapieta maszyna! oczywiscie jezeli silnik jest na chodzie!to mialo byc ulatwienie dla traktorzysty gdy trzeba bylo zatrzymac ciagnik bez rozlaczenia napedu sprzezonej z nim maszyny napedzanej Walem Odbioru Mocy! pewno juz moja wiadomosc nieaktualna ale chcialem zeby bylo wszystko jasne! pozdrawiam! Artur
RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.
: 29 lip 2011, 22:08
autor: jumzik
witm. spróbuj wyregulować sprzęgło łapkami, miejmy nadzieję że to pomoże. jest jeszcze druga przyczyna, dużo gorsza że poszedł symering w wałku sprzęgłowym II stopnia i olej ze skrzyni leci na tarcze sprzęgłową. bez rozpoławiania się nie obejdzie . nakrętki na dźwigniach odkręć na tyle żeby były ok. 2-3 mm od łożyska. ale to musisz sam wyprubować bo jak za dużo wykręcisz to nie będzie rozłanczało i wtedy nakrędki dokręcasz i regulujesz dzwignią pedała.pozdrawiam. napisz może obszerniej jakie są objawy.