Strona 2 z 2
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
: 01 wrz 2011, 15:24
autor: patryk98
dzięki jeszcze raz,udało się ruszyć tą tuleje ,luz jakby usunięty na jak długo to się zobaczy,puki co koła reagują na minimalny ruch kierownicą,a co do tej śrubki blokującej to wbiłem ją do środka i teraz pobawię się z wyciąganiem
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
: 01 wrz 2011, 17:37
autor: Ursus
Może być tak, że teraz się lekko w pewnych położeniach będzie przycinał, dopóki się nie dotrze. Może, ale nie musi tak być.
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
: 01 wrz 2011, 20:51
autor: patryk98
że powiem no właśnie wydaje mi się że aż za bardzo luz znikł
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
: 08 lis 2016, 14:34
autor: pingwin_78
Witam na forum
Odnawiam temat ponieważ mam luz kierowniczy w zetorku k25 a mianowicie podczas kręcenia kierownicą ramie chodzi góra-dół:
Jak to naprawić? Wystarczy tuleją pokręcić czy trzeba to rozebrać?
pozdrawiam
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
: 08 lis 2016, 16:24
autor: Majo
Luz jest między tuleją a wałem. Wytoczenie tulejek lub nowej tulei co nie każdy tokarz zrobić bo układ opiera się na mimośrodzie.
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
: 27 lis 2016, 18:44
autor: pingwin_78
No to klops. Kiedyś widziałem na zdjęciu zetorka z kolumną od c360 czy ktoś widział takie rozwiązanie albo coś takiego ma? Interesuje mnie czy ramie będzie pasowało na na kolumnę z c360 bo oryginalne ramie z c360 jest krótkie
Mam pytanie ile powinno być oleju w komorze kolumny kierowniczej?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/321f0f639c4b2bc9
i czy ten olej nie będzie wyciekał przy wałku?
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
: 27 lis 2016, 19:52
autor: Majo
Paradoks "misy" olejowej w kolumnie jest taki, że nie możesz go wlać za dużo, bo wyleci tuleją mimośrodową, bo nie ma tam żadnych uszczelnień. Wlać/nie wlać Twoja decyzja. Ja nie dawałem, bo to nie ma sensu. Ślimacznica nie obraca się o pełny obrót ale o ok. 120-160 st.
Więc olej nie podejdzie na ślimak.
Błędem jest to, że ślimak jest nad ślimacznicą, a nie pod nią lub brak szczelności komory przekładniowej.
Nałóż grubo smaru i tyle. Więcej nie wyczarujesz, a smar i tak da więcej niż olej.
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
: 28 lis 2016, 7:29
autor: pingwin_78
Właśnie tez mi się wydawało że ten olej wyleci przez tuleje. Zrobię jak mówisz napakuje smaru. Mało używam traktora więc myślę że raz na rok takie smarowanie wystarczy.
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
: 28 lis 2016, 15:15
autor: jarekstryszawa
@Partizan- Ty jednak chyba znajdujesz jakąś perwersyjną przyjemność w drażnieniu Moda... Oj poznasz znaczenie słowa BAN szybciej niż myślisz *flower*
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
: 01 gru 2016, 9:30
autor: pingwin_78
Panowie mam kolejny problem a mianowicie nie umie ruszyć tulei ani w prawo ani w lewo. Odkręciłem śrubę:

stukałem młotkiem jak pisaliście w śrubę i nic.
Proszę wytłumaczcie mi jak to tam jest zabezpieczone tym klinem i czy idzie się jakoś dostać do tego klina żeby to ruszyć i w którą stronę pobijać tuleje zgodnie z ruchem wskazówek zegara (patrząc na tuleje od strony ramienia) czy odwrotnie? Mam już rozebrany cały układ kierowniczy została tylko tuleja.
Panowie właśnie mnie coś oświeciło powiedzcie czy dobrze myślę.
Czy ta śruba jest wkręcana w klin i go w ten sposób przyciąga?
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
: 01 gru 2016, 10:05
autor: Majo
Tuleję musisz obracać w lewo. Dobry "młotek i majzel" i musi się rozruszać. A jak obrócisz o jakieś 45 st. To bijesz w stronę wyjścia tulei czyli od traktora
RE: Kolumna kierownicza w Zetorze 25
: 01 gru 2016, 12:41
autor: pingwin_78
Ok Panowie po temacie tuleja wyszła. Naprawdę trzeba porządnie uderzyć w tą śrubę żeby to odskoczyło.