Strona 2 z 7

RE: zetor 25 A remont

: 07 gru 2011, 16:39
autor: czyzor23
i remonty posuwają się dalej założyłem instalację kontrolka od łądowania zgasła lampy śiecą kierunkowskazy migają stop świeci także elektrykę mam z głowy dziś założyłem także wskażnik oleju, wielkie dzięki dla chrapka po założeniu na zimnym pokazywało 8 atm po regulacji na ciepłym silniku na wolnych sa2 atm a gdy dodam gaz na maxa to jest ok 5 -5,5 atm.
Sądzicie że to dobre ciśnienie??

RE: zetor 25 A remont

: 07 gru 2011, 17:01
autor: chrapek3011
Ciśnienie dobre.Ale zobaczymy jeszcze jak pójdzie w robotę i się dobrze zgrzeje.Ale ogólnie spoko.

RE: zetor 25 A remont

: 09 gru 2011, 21:55
autor: czyzor23
posiada może ktoś do sprzedania drążek zmiany biegów i świece żarowe do zetora 25 ??

RE: zetor 25 A remont

: 09 gru 2011, 23:20
autor: chrapek3011
Świece żarowe do kupienia w Danrolu.Żarniki kontrolne jakby było potrzeba mam nowe na zbyciu.W razie co zapraszam na PW.

RE: zetor 25 A remont

: 14 gru 2011, 13:39
autor: czyzor23
Witam mam pytanie wczoraj odkręciłem pokrywe od zaworów i zobaczyłem kropelki wody troszku sie przestraszyłem ale po głębszym przemyśleniu i sprawdzeniu oleju i płynu doszedłem do wniosku że uszczelka i głowica sa ok.Płyn jest koloru płynu tzn niebieski nie ma oczek oraz go nie ubywa, oleju nie przybywa olej jest czarny nawet po zapaleniu u przemieleniu oleju przez pompe dalej jest czarny. czy te kropelki są naturalne w zimie czy nie bardzo?? dodam ze nie mam oryginalnej miarki oleju i jak spuszczałem wode to mogło sie tam cios dostac co o tym sądzicie??

RE: zetor 25 A remont

: 14 gru 2011, 15:12
autor: drandrzej
sprawdź czy są szczelne rurki - kanały lasek popychaczy w głowicy
czesto zdarza im się zardzewieć , puszczać , ....

RE: zetor 25 A remont

: 14 gru 2011, 15:52
autor: czyzor23
żeby to sprawdzić musze sciągać głowice?? czy od góry da sie to zauważyc??poza tym rdzewieją całe w jednym tempie czy od głowicy bardziej ?? z tego co widze głowica jest zmieniana, myślę czy by nie spróbować jej dociągnąć jak by czasem śruby okazały sie słabo dokręcone z tego co widze to uszczelka jest miedziana

RE: zetor 25 A remont

: 14 gru 2011, 19:01
autor: brutal66
czyzor23, u mnie pomimo że mam orginalną miarkę oleju to woda dostała sie do silnika, na bagnecie były kropelki wody. Korek spustowy jest niezbyt fortunnie usytuowany nad bagnetem więc jak spuszczam wodę to leci bezpośrednio na bagnet. Jak skończę remont i nie będzie żadnych wycieków to zaleje go płynem. Pozdrawiam

RE: zetor 25 A remont

: 14 gru 2011, 19:52
autor: czyzor23
Pilnie poszukuje drążka zmiany biegów do zetorka 25

RE: zetor 25 A remont

: 14 gru 2011, 20:16
autor: Ursus
brutal66 napisał/a:
czyzor23, u mnie pomimo że mam orginalną miarkę oleju to woda dostała sie do silnika, na bagnecie były kropelki wody. Korek spustowy jest niezbyt fortunnie usytuowany nad bagnetem więc jak spuszczam wodę to leci bezpośrednio na bagnet. Jak skończę remont i nie będzie żadnych wycieków to zaleje go płynem. Pozdrawiam
Tak, to jest problem. Ale ja podkładam sobie kawałek takiego gumowego jakby fartucha, i nie leci na korek wlewu ani na bagnet ;)

RE: zetor 25 A remont

: 14 gru 2011, 20:21
autor: brutal66
Ja chciałem założyć wężyk na korek spustowy ale tak jak napisałem po skończonym remoncie zaleje go płynem. Nie lubię wody, ponieważ wszystko zachodzi rdzą. Kiedyś miałem Poloneza Trucka, silnik był zalany woda jak go kupiłem, po kolei padały: termostat, uszczelka pod głowica itd. Wszystko było przerdzewiałe. Widać róznicę pomiędzy częściami silnika który jest zalany płynem lub wodą.

RE: zetor 25 A remont

: 14 gru 2011, 21:17
autor: drandrzej
czyzor23 napisał/a:
żeby to sprawdzić musze sciągać głowice?? czy od góry da sie to zauważyc??<br><br><br><br>poza tym rdzewieją całe w jednym tempie czy od głowicy bardziej ?? z tego co widze głowica jest zmieniana, myślę czy by nie spróbować jej dociągnąć jak by czasem śruby okazały sie słabo dokręcone z tego co widze to uszczelka jest miedziana
żeby sprawdzić rurki trzeba zdjąć pokrywę zaworów ,i/lub kapę z boku silnika za którą są laski popychaczy

rdzewieją od środka , ale rdzewieją tez i miejsca gdzie są rozklepane - czyli u góry i dołu głowicy , czasem tam puszcza powoli

RE: zetor 25 A remont

: 15 gru 2011, 20:41
autor: czyzor23
dzięki za info sprawdze to dzisiaj pozdrawiam



która uszczelka pod głowice lepsza?? miedziana czy ta druga ciemna, wydaje mi sie że chyba ją wydmuchało lub zaczyna puszczać bo od strony wydechu zaczyna się pocić i te krople



i czy są różne grubości tych uszczelek??

RE: zetor 25 A remont

: 16 gru 2011, 8:27
autor: drandrzej
moim zdaniem tylko ciemna , chyba ze masz oryginaną miedzianą z tamtych lat

RE: zetor 25 A remont

: 30 gru 2011, 11:57
autor: czyzor23
ok to kupię tą ciemną narazie jednak nie będe zmieniał tej uszczelki. Dzisiaj znów odkręciłem pokrywę zaworów i wszystko w porządku śruby mocujące głowice też są mocno dociągnięte rurki nasmarowane nie zardzewiałe, zobaczę co sie bedzie działo jak pójdzie w orkę, jedyne co mnie jeszcze zastanawia to to że troszku wyrzuca mi olej przez tą dziurkę od miarki oleju a przez rurki popychaczy zero przedmuchu oleju wlałem ok 8 litrów a i miarki też nie mam oryginalnej



wiecie może czy da sie zamienic stary oryginalny rozrusznik bodajże r7 na jakiś nowszy mniej prądożerny i szybciej kręcący mam jeden akumulator 100 ah nie jest za nowy i jak tak dalej pójdzie to go w końcu trafiii

RE: zetor 25 A remont

: 30 gru 2011, 12:05
autor: chrapek3011
Nie da się.Oprócz oryginalnych nic nowszego ani innego nie wyprodukowano.

RE: zetor 25 A remont

: 30 gru 2011, 12:32
autor: czyzor23
a rozrusznik od zetora 7520?? 3.5 kw praktycznie identyczny tylko mniejszy odpowiednik r11??

RE: zetor 25 A remont

: 30 gru 2011, 12:36
autor: chrapek3011
Odwrotne obroty kolego.

RE: zetor 25 A remont

: 30 gru 2011, 12:47
autor: czyzor23
25 ma prawe czy lewe??

RE: zetor 25 A remont

: 30 gru 2011, 13:12
autor: marek
Najprościej sprawdzić obroty silnika bez odpalania go ,po skręcie łopat wentylatora chłodnicy lub dmuchawy.Obroty będą w stronę, gdy wentylator kieruje powietrze przez chłodnicę lub w stronę cylindrów silnika, przy chłodzeniu powietrzem.