Strona 2 z 2

RE: Mój silnik s-60 z 1958roku

: 08 lut 2012, 9:25
autor: chrapek3011
Jak wyciśniesz zużytą tulejkę z główki korbowodu to musisz sprawdzić otwór czy nie powstał w nim owal.Jak powstał trzeba go poprawić rozwiertakiem.Tulejkę kupujesz toczoną a nie zwijaną(bo są takie i takie).Trzeba z wierzchu stoczyć na średnicę otworu główki.Wciskasz ją w główkę i końcowo obrabiasz,czyli nacinasz albo wiercisz kanały smarowe oleju i po tej czynności rozwiercasz wykańczająco na średnicę sworznia.Sworzeń z ciągnika c-385 trzeba skrócić do wymiaru oryginalnego z silnika s-60.I oto cała przeróbka.Ktoś może powie,żeby dorobić tulejkę w korbowód od podstaw,nie warto,wyjdzie drożej.

RE: Mój silnik s-60 z 1958roku

: 08 lut 2012, 19:01
autor: Marcin21
Dziękuję bardzo za słowa wyjaśnienia.Na pewno się przyda.*yes**yes*
A co masz na myśli mówiąc rozwiertakiem?Bo czasami są różne określenia na jedno narzędzie.

RE: Mój silnik s-60 z 1958roku

: 08 lut 2012, 19:39
autor: chrapek3011
Rozwiertak nastawny o odpowiedniej średnicy od-do,żeby poprawić otwór w główce,jak bedzie potrzeba a potem po wciśnieciu tulejki rozwiercic na wymiar sworznia.Nie wiem,czy tym jednym sięgnie,bo może będzie potrzeba mniejszy i większy.

RE: Mój silnik s-60 z 1958roku

: 08 lut 2012, 23:15
autor: ihc 64
Jak by coś , to mam komplet nowych pierścieni , tuleję i tłok w stanie dobrym i inne części które zgromadziłem do mojego silnika .

RE: Mój silnik s-60 z 1958roku

: 15 lut 2012, 16:52
autor: Marcin21
chrapek3011 napisał/a:
Rozwiertak nastawny o odpowiedniej średnicy od-do,żeby poprawić otwór w główce,jak bedzie potrzeba a potem po wciśnieciu tulejki rozwiercic na wymiar sworznia.Nie wiem,czy tym jednym sięgnie,bo może będzie potrzeba mniejszy i większy.
A gdzie można kupić takie narzędzie?Bo jeśli nie teraz to kiedyś by mi się przydało :)

Ps.już znalazłem:)



Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc*yes* wasze rady były naprawdę przydatne.Dzisiaj dokończyłem składanie es'a i odpalił z ''pierwszego'':D
Mam oczywiście filmik wstawię za jakiś czas.


Ps.ale to nie oznacza skończenie tematu *annoy*

RE: Mój silnik s-60 z 1958roku

: 15 lut 2012, 17:48
autor: piorun1234
Regenerowałeś pompę ?

RE: Mój silnik s-60 z 1958roku

: 16 lut 2012, 7:28
autor: Marcin21
Nie.Wyczyściłem i ustawiłem kąt i chodzi ładnie.Może za jakiś czas będzie wymagała regeneracji.A tak przy okazji.Macie jakiś warsztat który regeneruje takie pompy?Bo nie sadze że te nowoczesne zakłady zrobią taka pompę.

RE: Mój silnik s-60 z 1958roku

: 22 lut 2012, 9:42
autor: marcin33
Mam takie pytanie gdzie mogę dostać panewki wału korbowego do s60 lub zamienniki? z góry dzięki i pozdrawiam

RE: Mój silnik s-60 z 1958roku

: 22 lut 2012, 23:05
autor: ihc 64
Moją pompę regenerowałem w małym zakładzie w Niedrzwicy Dużej ( lubelskie ) ale myślę że jest to możliwe w większości tego typu warsztatów .

RE: Mój silnik s-60 z 1958roku

: 18 kwie 2012, 20:56
autor: Fierek
Witam mam silnik stacjonarny S-60 potrzebuje uszczelkę i pierścienie, proszę was o pomoc gdzie tego szukać lub jakieś strony z tymi częściami ogólnie próbuje Tacie pomóc bo chce to naprawić a ja znam się na internecie on silnik a ja zetora 25t z 48r. potrzebuje silnik lub blok do niego proszę o pomoc moje GG 7561186 lub fierek3@wp.pl

RE: Mój silnik s-60 z 1958roku

: 02 maja 2014, 12:11
autor: darek1
witam dołączę się do tematu gdyż muszę wyregulować pompkę wtryskiwacza i nie wiem jak a w pobliżu nikt tym się nie zajmuję, proszę o opis i odpowiedz