Strona 2 z 5

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 26 gru 2012, 17:38
autor: jarekstryszawa
Pasują plug&play?

Jakby ktoś miał na zbyciu takowe muszelki to proszę o kontakt.

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 26 gru 2012, 19:32
autor: Ursus
Ten Zetorek ma błotniki typowo czeskiei i podejrzewam, że z Czech ten traktor przywieziono może (ale raczej już później, prywatnie). Są one dostosowane do montażu kabiny od Supra.

Te na drugich fotkach są od C325 Ursusika, tak jak już Ci podpowiadano.

Koło pasowe nie jest starsze, tylko nowsze. Starszy typ nie miał regulowanego koła, tylko jeden pasek. Ale to koło i tak pospawane więc złom.

Ten z fotek z pierwszego postu to ogólnie wygląda na przeszczep. Całość pewnie jakiś 25A z końca produkcji - 1959-61, ale blacharkę (maska, zbiornik paliwa i pokrywa silnika) stary typ bez przetłoczeń. Pewnie ktoś też przełożył deskę rozdzielczą razem z tabliczką i stąd domniemany rocznik 1950.

Zbiornik powietrza jest jak najbardziej na miejscu.

Siedzenie miskowe, "huśtane" też odpowiednie.

Kierownica nieoryginalna, ale przekładnia zdaje się oryginał.

To tyle. Jak potrzebujesz jakichś części to dzwoń 607 955 163

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 26 gru 2012, 19:49
autor: jarekstryszawa
OK dzięki za wyczerpujące wyjaśnienia. Rozumiem, że błotniki "muszelki" spasują w miejsce tych dużych?

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 26 gru 2012, 20:25
autor: lonus
jarekstryszawa napisał/a:
Fersztejen.
Jeszcze jedno pytanko- czy w roczniku 1959 siedzenie to powinna być blaszana miska czy takie fotelowe z oparciem?



Proszę o odpowiedź- czy jeżeli do zetora z wysokimi kołami wsadzi się małe to trzeba jeszcze coś zmieniać?
Inaczej- czy są one zamienne i można posiadać dwa komplety tylnych kół, jedne do jazdy po równym i drugie, niższe do lasu?
Zamiana kół oprócz różnicy w przedniej osi to jest różnica w skrzyni biegów między zetorkami A i K , jeżeli do zetorka A wsadzisz koła od K to na 6 biegu trzymaj się dupa koszuli:D jeżeli wcześniej się nie rozleci :D

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 26 gru 2012, 20:29
autor: damber
lonus napisał/a:
jeżeli do zetorka A wsadzisz koła od K to na 6 biegu trzymaj się dupa koszuli:D jeżeli wcześniej się nie rozleci :D

:D:D:D Wtedy tylko lewy pas i ogień *tup*

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 26 gru 2012, 20:38
autor: jarekstryszawa
Zmiana szłaby w kierunku K na A.
Czyli do zmiany koła tylne, i oś przednia. Bez ruszania skrzynki biegów będzie wolniejszy niż przed zmianą.
Dobrze kombinuję?

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 26 gru 2012, 20:42
autor: Ursus
Dobrze kombinujesz.

A czy błotniki będą pasowały to zależy kto to jak te nieoryginalne zamontował.

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 26 gru 2012, 20:44
autor: damber
Paweł, ale to chyba chodzi o te szerokie czeskie błotniki te pod kabinę od supra *yes*

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 26 gru 2012, 20:46
autor: jarekstryszawa
Jest tak jak prawi @Damber.

Z osią trza zmieniać całą czy półosie?

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 26 gru 2012, 22:16
autor: Ursus
Możesz zmienić same tzw. wysuwne z półosiami, ale je często ciężko ruszyć.

A błotniki czeskie to mają te same mocowania co muszelki

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 30 gru 2012, 19:19
autor: jarekstryszawa
Jednak chyba wezmę tego z czeskimi błotnikami (ale docelowo zamienię je na muszelki ze względów estetycznych).
Według dowodu rejestracyjnego rok produkcji tego z linku z topiku to 1953.



Dogadałem się ze zbywcą- biorę go, ale błotniki chce zamienić na muszelki.
Co to za błotniki na fotce?

Obrazek

Czy powstały przez dospawanie blachy do muszelek?

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 30 gru 2012, 19:22
autor: damber
Muszelki z dołożoną blachą. Często tak robiono, aby ziemią tak nie chlapało :)



Ktoś zniszczył taką ładną nie powgniataną maskę z 40-ki :@

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 30 gru 2012, 19:26
autor: jarekstryszawa
Czyli domorosła twórczość? Da się to obciąć, aby odzyskać muszelki? Ta maska do czegoś się jeszcze nada czy bezpowrotnie stracona?

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 30 gru 2012, 19:30
autor: damber
Z tymi dodatkowymi blachami to różnie bywa - jedni spawają, a inni tylko przykręcają. Odciąć zawsze można. Trochę roboty będzie, ale do zrobienia, to samo z maską też da się jeszcze zrobić.

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 30 gru 2012, 19:42
autor: jarekstryszawa
Pytam o maskę, bo jeśli kupię całość to pójdzie do odsprzedania albo wymiany na potrzebne fanty. Szukam muszelek, a trafia się taki weteran na części.

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 30 gru 2012, 20:16
autor: lonus
Maska od Majorka i to w dodatku obcięta z dołu, a błotniki muszelki dorwać dobre to troszkę kasy potrzeba i lepiej odzyskać te chociaż z tym poszerzeniem też są fajne.

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 30 gru 2012, 20:46
autor: damber
Lonus - od 40-ki *yes* Nie ma klapki.

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 13 sty 2013, 9:41
autor: jarekstryszawa
Czy taka prądnica jest koszerna?

Obrazek

Oznaczenie:
TYP 8002 (albo końcówka 82 czy 88 - słabo widoczne)
12V 500W

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 13 sty 2013, 10:56
autor: lonus
Niestety nie koszerna prądnica nie ma uszu i typową kostkę do kabli (patrz artykuły -zetor z detalami)

RE: Weryfikacja stopnia skundlenia...

: 13 sty 2013, 12:54
autor: jarekstryszawa
Dzięki za odpowiedź.
Czy ktoś zakładał prądnicę z C330, pasuje bez wielkiego motania? Mam kilka takich na stanie.



Jeszcze jedno- nie mam dostępu do oryginalnego pojedynczego filtra paliwa: jaka jest średnica wężyka paliwowego na wejściu?
Chcę dołożyć ręczną gruszkową pompkę paliwa, która ma średnice króćców 6, 8, 10 mm (ciągnik będzie użytkowany sporadycznie, a jest mała i schowa się pod bakiem).