Strona 2 z 4

RE: s 301d

: 04 kwie 2013, 18:36
autor: BAR123
Ok dziękuje za poradę i wyrozumiałość bo pytam o szczegóły które dla Ciebie z pewnością są oczywiste a ja dopiero jestem początkującym posiadaczem tego silnika.

RE: s 301d

: 04 kwie 2013, 18:38
autor: oman7
Kto pyta nie błądzi.*tup*

RE: s 301d

: 05 kwie 2013, 20:36
autor: BAR123
Witam. Czy może mi ktoś powiedzieć od czego pasuje sekcja tłocząca do pompy tego silnika ?

RE: s 301d

: 05 kwie 2013, 21:11
autor: pawlo
czesc.Dla tych co mają problem z odpaleniem s301d niech spróbuja popsikac samo zapłonem na filtr powietrza a silnik powinien odpalic w moim przypadku jak długo nie jest odpalany psikne raz na filtr zakręce korbą i silnik pali gdy troszkę pochodzi pali bez dodatkowego psikania co o tym myslicie?

RE: s 301d

: 05 kwie 2013, 21:39
autor: chodkii
Sekcje bez problemu kupowałem w Lublinie w firmie zbig-bel. Mam gdzies pudełko. Moge poszukać i podać numer

RE: s 301d

: 06 kwie 2013, 9:08
autor: oman7
BAR123 napisał/a:
Witam. Czy może mi ktoś powiedzieć od czego pasuje sekcja tłocząca do pompy tego silnika ?
Do S301D nie pasuje sekcja tłocząca z innego silnika.
Musisz kupić sekcję do S301D numer to FPE 4a-6.
pawlo napisał/a:
cześć.Dla tych co mają problem z odpaleniem s301d niech spróbują popsikać samo zapłonem na filtr powietrza a silnik powinien odpalić w moim przypadku jak długo nie jest odpalany psiknie raz na filtr zakręcę korbą i silnik pali gdy troszkę pochodzi pali bez dodatkowego psikania co o tym myślicie?
Musisz sprawdzić cztery rzeczy:
1.Kąt wtrysku (prawdopodobnie masz za późny)
2.Końcówkę wtryskiwacza czy dobrze rozpyla plus ciśnienie otwarcia wtrysku powinno być 130atm(13MPa)
3.Szczelność zaworów w głowicy.
4.Paliwo też jak masz lipne też będziesz miał problemy z odpaleniem.

Ja przy temp. w okolicy zera nie używałem żadnych specyfików typu samostart.
Jedynie w mrozy wlewałem troszkę oleju go kolektora ssącego żeby uszczelnić zawory i zawsze odpalał jeżeli nie za pierwszym to za drugim razem.

RE: s 301d

: 07 kwie 2013, 19:55
autor: BAR123
Ok dziękuję za poradęhttp://samy.adresforum.pl/2-skrzynie-zuka-t249.html

Może mi ktoś powiedzieć od czego jest ten krzyżak-przegub pomiędzy skrzynią a mostem na zdjęciu.

RE: s 301d

: 08 kwie 2013, 9:04
autor: oman7
Tylny most,przegub jak i skrzynia biegów jest ze żuka.

RE: s 301d

: 09 kwie 2013, 16:55
autor: BAR123
Tak tez myślałem ale chciałem się upewnić. Dziękujęwitam wszystkich. Potrzebuję pomocy. Otóż mam problem - mój silnik mocno pływa na obrotach i przy każdym spadku obrotów mocno dymi. Widełki bardzo mocno szarpią listwę która idzie do pompy. Próbowałem ubierać i dodawać paliwa na śrubce która jest pod okrągłą pokrywką mocowaną na trzech śrubach i nic nie pomogło...W końcu zdjąłem bolec z widełek i sam palcami operowałem listwą i silnik wtedy ladnie wchodzi na obroty lub pracuje na wolnych w zależności jak przesunę listwę.Wtedy też nie dymi. Pomóżcie co zrobić.

RE: s 301d

: 09 kwie 2013, 18:24
autor: oman7
Masz popuszczoną nakrętkę regulatorze obrotów (to jest tam gdzie są ciężarki)albo wyrobioną ośkę lub uchwyty na ośce na której zamontowane są widełki.
Coś jest dość mocno wyrobione.

RE: s 301d

: 09 kwie 2013, 18:53
autor: BAR123
Nakrętka odpada bo ciężarki nie maja luzu. A do czego służy śruba która jest obok śrubki od dawki paliwa? Ona jest tak pod skosem.

RE: s 301d

: 09 kwie 2013, 19:17
autor: oman7
Ta śruba to jest blokada widełek.A masz na niej jakiś luz?

RE: s 301d

: 09 kwie 2013, 19:26
autor: BAR123
Była trochę poluzowana więc dokręciłem a tak to luzu nie było. A ona nie ma być w poziomie ta śrubka?

RE: s 301d

: 09 kwie 2013, 19:26
autor: oman7
Właśnie ta śrubka powinna być pod ukosem.

RE: s 301d

: 09 kwie 2013, 19:39
autor: BAR123
Czyli jest dobrze. Nie pozostaje mi nic jak tylko rozebrać rozrząd. A czy jest taka możliwość że ośka na której przykręcone są widełki obróciła się trochę wokół własnej osi skoro trochę była popuszczona ta skośna śrubka?

RE: s 301d

: 09 kwie 2013, 19:57
autor: oman7
Nie ma takiej opcji bo jeszcze są jeszcze zabezpieczenia wbijane takie malutkie bolczyki na każdej dźwigni zabudowanej na tej ośce plus do tego też takie śrubki zaciskające.
Czemu chcesz rozbierać rozrząd czy chodziło Ci o zrzucenie pokrywy rozrządu?

RE: s 301d

: 06 maja 2013, 18:16
autor: BAR123
Tak zdjęcie pokrywy rozrządu tylko źle to ująłem. A czy te szarpnięcia widełek będą przyczyną tego że będzie kopcił?Popatrzę jeszcze na luz na widełkach ale nie sądzę żeby to było przyczyną.Mam pytanie do posiadaczy 2ca90. Jak jest długi ten silnik. Chodzi o wymiar całego korpusu od rozrządu po obudowę w której pracuje wentylator.

RE: s 301d

: 06 maja 2013, 20:01
autor: oman7
Długość to jest 676mm,szerokość od alternatora do filtra powietrza 604mm.

RE: s 301d

: 12 cze 2013, 21:33
autor: BAR123
Ok dziękuję bardzo.Witam wszystkich. Może mi ktoś doradzić. Otóż w samie ma s301d a chciałbym wymienić silnik i waham się pomiędzy 1ca90 a 2ca90. Nie wiem czy 2ca90 nie będzie za mocnym i jego moc i możliwości nie zdołam wykorzystać. Czy może mi ktoś podpowiedzieć kto ma 2ca90?Podobno w 2ca90 pękały wały korbowe.... Mile widziane opinie tych co mają 1ca90.

RE: s 301d

: 16 sie 2013, 18:03
autor: fezozd
odświeżę z troszkę innym pytaniem ; ] jaka jest różnica między s301d a s301 ? po za średnicą tłoka. Jakiś moment obrotowy większy czy moc ?i czy da się to sprawdzić inną metodą niż średnica tłoka ?