Kolego drogi:
Na tylną oś w T25 zakładano rożne felgi i opony: 10-28 lub 11,2-28 lub 12,4-28 lub 9-32 (na żądanie klienta). Te największe (32) są dla uzyskania największego prześwitu maszyny, jak też po to by dana opona ugniatała jak najwęższy pas roli.
Jeśli analizujemy układ: silnik > sprzęgło > skrzynia > zwolnice > koła to przy projektowaniu określany się najsłabszy punkt który ma zadziałać w czasie awarii. Jeśli kolega już doczytał co to jest sprzęgło cierne to powinien wiedzieć, że jest ono tak zaprojektowane by przenieść odpowiednia wartość momentu obrotowego. Jeśli występuję zbyt duże obciążenia to mamy dwa rozwiązania że albo udusimy silnik albo będzie poślizg na tarczy sprzęgła. Te dwa zjawiska mogą występować by nie niszczyć trybów w skrzyni biegów których wymiana jest kosztowna. Jeśli zapniemy do traktora zbyt duży ładunek to po prostu nie ruszymy ale czy od razu niszczą się nam przekładnie (skrzynia biegów) ? Przy dużym obciążeniu bardziej ulega zmęczeniu tarcza sprzęgłowa i silnik niż cała reszta. Jak masz za ciężko to redukujesz bieg

Nasz demon T25 ma ich od cholery i trochę

ja swego nie bedę katować, lecz czasem chwilo potrzebuje by się postarał i dał z siebie ile to możliwe przy zdrowym rozsądku
Szerokie opony zwiększają opory toczenia to jest fakt ale o ile ? Bardzo duży wpływ ma zastosowanie traktora i warunków pracy

ciekawe jak sobie poradzisz na piaskach gdzie na wąskich oponach się po prostu utopisz. Rozumie że przez każdą na traktor mogą wsiadać tylko kierowcy do kg bo każdy lepiej zbudowany traktorzysta obciąża ciągnik i jest to dla niego szkodliwe ?
Wchodzimy na detale które niekiedy są pomijalne a tworzymy z tego dyskusję na miarę nowej teorii Newtona
Na temat Twych przy Jumza i Frenda się nie wypowiadam bo nie widzę co tam dokładnie majstrowaliście i czy to też dobrze robiliście. Masz jakieś fotki ?
PS.
Odchodzimy od tematu ale rowerami też się interesuje
http://www.youtube.com/watch?v=vGGlODF7_RY
Na tym filmiku kolega użył naprawdę pokaźnego koła

Z filmy ciężko wyznaczyć dokładną przekładnie, ale jest ona coś koło 1:5 (0,2). Konstruktor tego wehikułu posiada troszkę pracy przed sobą by wyeliminować straty na samych przeniesieniu napędu.. Rowery MTB posiadają przełożenia 22:34 (0,64) i spokojnie na takim przełożeniu jestem wstanie powtórzyć próbę śmiałka z tego filmu. Na wynika ma wpływ też rowerzysta i jaka ma krzepę w nogach a ten na filmie to średniej klasy zawodnik. I na podsumowanie :0 ja napisałem że ciężko może się jeździć ale nie powiedziałem że się nie da

