Strona 2 z 2

RE: Tabliczka

: 14 gru 2007, 7:39
autor: agrotechnik
Hm, może to późniejsza wersja. Przecież tak je później modernizowano że poszczególne części czasami nie pasowały. Może z takiego zetora jest ta tabliczka.
Chyba że ktoś jest dobry ślusarz i umiał przerobić cylindry, ale jak widać to jest fabryczne więc...



Niezzły pasztet się wywiązał.:smilewinkgrin:

RE: Tabliczka

: 14 gru 2007, 12:34
autor: oldtimer
Nie wiem z czego wynikają te różnice, ale faktyczna pojemność skokowa zetora to 2078 ccm- tylko w polskiej literaturze podają 2080 albo 2090... Co ciekawe- moce też są różne: 25 KM albo 26 KM...
Zastanawiałem się nad mocą z tej tabliczki, ale tylko jedno mi do głowy przychodzi- kiedyś były dwie szkoły (chyba wciąż jeszcze są) pomiaru mocy maksmalnej- część firm podawała moc na wale, a część moc na kołach... Stąd mogą brać się różnice... Być może istniała jakaś firma która przerabiała Zetory 25 do jakiś specjalnych prac i np. podwyższała moc... Możemy sobie tak gdybać...
A jak było naprawdę- może Jacek niedługo uchyli rąbka tajemnicy, bo coś ukrywa :)

RE: Tabliczka

: 14 gru 2007, 13:46
autor: Ursus
A z tą mocą to też był taki chwyt, że była moc SAE i DIN. W jednej z nich mierzono moc silnika bez filtra powietrza, tłumika i prądnicy. Ale teraz nie pamiętam w której - może z tego wynika różnica??

RE: Tabliczka

: 22 gru 2007, 10:51
autor: oldtimer
Nie tylko była, ale nadal jest :)
I nie tylko SAE i DIN, choć te dwie są najbardziej popularne...
Wyniki najbardziej zblizone do rzeczywistych daje niemiecka metoda DIN i SAE J1349 (net power).
Co ciekawsze SAE: stara metoda "SAE gross power"- gdzie silnik pozbawiony jest nie tylko filtra powietrza, tłumnika i prądnicy, ale i pompy paliwa, sprzęgła i skrzyni biegów... Czyli jest niezdolny do "normalnego" funkcjonowania...
i nowa metoda "SAE net power", które jest zblizone, a wręcz identyczne z niemieckim DIN. Moc mierzona jest na hamowni na kole zamachowym silnika. Osprzęt niemal kompletny: alternator, wszystkie pompy, kompletny wydech wyposazony we wszystkie wymagane kontrolki czystosci spalin oraz rozrusznik. Odpuszczany jest jedyniekompresor klimatyzacji...
Tak naprawdę współczesny DIN i SAE to tylko różnica temperatur przy jakiej dokonuje się pomiarów.
Włoska metoda CUNA: silnik bez filtra powietrza i układu wydechowego...
Obecnie jest wszystko certyfikowane i 100 KM to rzeczywiście 100 KM, ale przed rokiem 1972 była "wolna amerykanka" i kupując pojazd który ma 100 HP trzeba pytać: a wg jakiej normy :)

A i bym zapomniał- pomiar mocy był albo na wale albo na kołach... Co dawało kompletnie różne rezultaty...To powodowało, że pojazd miał rzeczywistą moc na poziomie 20 KM, a w katalogach nawet ponad 30 KM :)

Pozdrawiam
Jacek ze Skansena napisał/a:
Poczekam jeszcze kilka dni i odkryje wam ten temat. Ciekawe co o tym pomyslicie.
Kilka dni już minęło proszę pana :)
Może coś odkryjesz, bo ciekawi mnie skąd to się wzięło :)

RE: Tabliczka

: 22 gru 2007, 12:37
autor: Jacek ze Skansena
Valtra odkrył tajemnice. Myślałem, że to się uchowa do wigilii ale tak to tabliczka Zetora 25A z lat 50-tych przedstawionego na tej stronce. Z tego co mi się wydaje to są Włosi ale na sto procent nie potwierdzę. Jest jeszcze film z remontu tego traktorka. Wieczorem postaram sie dać namiary. Chyba, że Valtra to zrobi wcześniej. Jest tam też troche tekstu to ci co łapią doczytaja resztę. Zajęło to trochę czasu ale cieszę sie, że jest tylu dociekliwych. Ja sam nie wiem dlaczego taka tabliczka własnie. Myślę jednak, że to chwyt reklamowy na tamten rynek.

RE: Tabliczka

: 22 gru 2007, 13:56
autor: Ursus
Chodzi o tą stronkę:

http://www.webalice.it/brembo24/index.html

Jakiś czas temu pisałem z tym gościem po angielsku. Ma on kilka filmików z tym Zetorkiem na YT:
http://pl.youtube.com/profile?user=BremboZetor

RE: Tabliczka

: 22 gru 2007, 17:59
autor: rafal
przeglądając tą stronkę , mnie zastanowiły jeszcze inne rzeczy. Zwróccie uwagę na albumie fotos 2 - tam są nówki części. W tym poszukiwane zegary , zarnik świec , czy jajowate lampy. Pudełka mają napis zetor PDC. Jest to oficjalny dsytrybutor częsci zetora w czechach. Nie podają jednak tam nic o czesciach do K-25 czy supra.

Te niektóre wersje eksportowe zetorków miały niżej zamocowane lampy? Która wersja wam sie bardziej podoba te nasze z górnymi lampami czy te dolne?

No i teraz sensacja!!!!!! W linkach tej stronki jest adres do RetroTraktora !!! szkoda że stary ale można by im podesłac aktualny . Co Ty na to Paweł?

RE: Tabliczka

: 22 gru 2007, 19:17
autor: Ursus
No nawet nie zaglądałem w Linki, ale to dla mnie miłe zaskoczenie. Fakt jest tam adres jeszcze z darmowego serwera ;) Wysłałem mu maila.

Odnośnie lamp to ja wole te wyżej zamocowane. Co ciekawe Supry do NRD jak szły to też miały niżej zamontowane lampy - ciekawe czemu ?

RE: Tabliczka

: 22 gru 2007, 19:59
autor: Jacek ze Skansena
Dziękuję za szybki refleks a chyba juz nie trzeba wiecej wyjasniać. Przy okazji zobaczcie jak zwykły A 25 podniesiony został do rangi unikatu.
Jesi chodzi o lampy to oczywiscie te "nazse są ładniejsze".

RE: Tabliczka

: 22 gru 2007, 23:34
autor: drandrzej
ale skąd ma te wskaźniki ??
co prawda stare mi się podobają bardziej , ale choćby mechanizmy z nowych by się przydały (zwłaszcza temp)

RE: Tabliczka

: 23 gru 2007, 12:20
autor: rafal
Ja również wolę te nasze górne lampy. Ciagnik wyglada bardziej stylowo.

RE: Tabliczka

: 23 gru 2007, 19:22
autor: Jacek ze Skansena
Ja myślę, że to moda. Na zachodzie maja inne spojrzenie tylko.