Strona 2 z 2
RE: MAjorek 3011 - luzy w kolumnie i ciezkie krecenie kierow
: 16 lis 2013, 19:29
autor: marek k25
Chce się zabrać za naprawę przekładni kierowniczej w ursusie c-4011 , mam luz około 90 stopni.
Zastanawia mnie jednak czy muszę zdejmować zbiornik paliwa ?
Jeśli tak to wtedy pewnie muszę zdjąć kabinę ( orzeszek) i jeszcze instalacja elektryczna będzie przeszkadzała.
RE: MAjorek 3011 - luzy w kolumnie i ciezkie krecenie kierow
: 16 lis 2013, 19:41
autor: chrapek3011
I tak trzeba najpierw ściągnąć koło kierownicy...kabina nie będzie przeszkadzała jak odmontujesz elementy przedniej szyby i dolnych bocznych szybek.Po zdjęciu koła kierownicy odkręca się od zbiornika wspornik tablicy rozdzielczej i odkłada na pokrywę skrzyni biegów...w takim przypadku nie potrzeba demontować instalacji elektrycznej...wystarczy tylko z rury wodnej odkręcić kapilarę temperatury.Po tym odkręcasz cztery nakrętki mocujące zbiornik i przez rurę kolumny podnosisz do góry i zdejmujesz...oczywiście po uprzednim odłączeniu przewodów paliwowych i ewentualnym spuszczeniu paliwa.
RE: MAjorek 3011 - luzy w kolumnie i ciezkie krecenie kierow
: 11 sty 2014, 18:13
autor: zetor3011
Podłącze się pod ten temat. Jak jest z regeneracją zwrotnic? czy da się to samemu zrobić czy potrzebna jest "ingerencja" tokarza?
RE: MAjorek 3011 - luzy w kolumnie i ciezkie krecenie kierow
: 11 sty 2014, 18:26
autor: chrapek3011
Sworznie oryginalne są cieńsze od czterdziestkowych i u nas raczej nie do dostania...trzeba napawać i obrobić na wymiar 35mm.Tulejki trzeba albo dorobić albo przerobić z innych.
RE: MAjorek 3011 - luzy w kolumnie i ciezkie krecenie kierow
: 24 lut 2014, 19:14
autor: alufelga
arty napisał/a:
Dotarł do mnie zamówiony kompletny wałek..., jednak ten nowy wałek ma luz wzdłużny na gwincie miedzy nakrętka a walkiem - tak na oko do 1mm ( mój stary zużyty ma ok 2mm luzu) Muszę go odesłać gdyż wymiana ma na celu tez likwidacje wszelkich luzów a ten po zamontowaniu obawiam sie ze na kole kierownicy będzie miał już od razu z 10 - 15 stopni luzu.. ( samej nakrętki tez nie da sie zastosować gdyż ten nowy ma gwint trapezowy a poprzedni mial gwint prostokątny!!!)
Dodatkowy problem to mniejsza średnica wałka na łożyskach!!!!( niby mial byc pasujacy do ursusa 4011 - czyzby jednak w 4011 byly inne lozyska???)
Sprawdzilem dokladnie z katalogu....nowy walek ma srednice na lozyska 21mm -mój stary ma 25mm - i jest to wymiar oryginalny gdyz książkowo przychodzą łożyska 31305 i takie właśnie mam
Czy to normalne ze sprzedają walki z takim luzem, czy po prostu trafiłem na jakiś bubel???
naprawiłem układ kierowniczy w ursusie c 4011. Luz wynosi zero. Zastosowałem ślimacznicę od zetora która jest stosowana w 2011,3011,4011. Wałek przygotowany jest na łżyska z otwrem 21 mm. dodatkowo zakupiłem nadwymiarowe kamienie o wymiarze 18,25 mm. W wałkach lewym i prawym nalezy rozwiertakiem nastawnym powiekszyć otwory z nominału o wymiarze 18 mm na 18,25. Pasowanie powinno być suwliwe. W przypadku braku osiowaści otwory należy delikatnie dopasować poprez dotarcie pastą zaworową.
Po dopasowaniu kamieni w otworach wałów układu kierowniczego, lewego oraz prawego, należy włożyć nakrętkę ślimacznicy na kamienie. W przypadku gdy występuje problem, należy czoła kamieni delikatnie zeszlifować. Czoło kamienia to strona przeciwlwgła do sworznia kamienia. Na szybie ułożyć papier ścierny i ruchem wzdłużnym zbierać delikatnie materiał. W celu uzyskania idealnie gładkiej powierzchni, dotrzeć czoło pastą zaworową nałozoną na papier ścierny. Dopasowany kamień w otworze wału oznaczyć jako miejsce jego pracy,np. 1 i 1.
Nakrętka posiada kulki łożyskowe, zatem rozmiar jest większy i należy w lewym wale układu kierowniczego wyszlifować szlifireką przestrzeń dla koszyka (prowadnicy kulek)
RE: MAjorek 3011 - luzy w kolumnie i ciezkie krecenie kierow
: 24 lut 2014, 19:26
autor: chrapek3011
He,he,czyli to z nowszych Zetorów a nie z 2011/3011/4011...To takie numery się robi.Ale oryginał choć nietrwały to zawsze oryginał.
Ogólnie nie znam się,nie wiem,nie orientuję...ale ten luz na zero to jest niebezpieczny dla każdej przekładni.
RE: MAjorek 3011 - luzy w kolumnie i ciezkie krecenie kierow
: 17 lut 2015, 11:32
autor: Pronar 82A
Witam, mam pytanie do kolegi "alufelga"-od jakiego dokładnie modelu zetora kupowałeś wałek przekładni,albo jak znasz to podaj numer katalogowy oraz gdzie kupowałeś.Pozdrawiam
Dobra już znalazłem w Czechach
http://www.monsta.cz/nahradni-dily-na-t ... -4011-3516
RE: MAjorek 3011 - luzy w kolumnie i ciezkie krecenie kierow
: 31 mar 2015, 6:33
autor: zenoslaw
mam zetora major (btw kupowalem w agromarket jaroszki
http://www.agromarket.pl/) i nigdy nie miałem takich luzow. Nie myślałeś przypadkiem o serwisowaniu go? Może niech zerkna na niego specjaliści bo może przyczyna tkwi glebiej