RE: brak kompresji w cylindrze
: 28 lis 2013, 17:52
Zgadza się. Chodzi mi o to że luz zaworów ustala się tylko w GZP tłoka.Jeżeli nie ruszałeś pompy wtryskowej to wykorzystaj ją do ustawienia luzu zaworów. Odkręć od niej przewód wysokiego ciśnienia który idzie do cylindra na którym chcesz ustawić luz zaworów.Obracając wolno wałem korbowym obserwuj króciec wystający z pompy z którego odkręciłeś przewód. Gdy paliwo w przewodzie drgnie to w tym ustawieniu wału ustawiaj zawory.Tłok jest wtedy w GZP.
Jeżeli pod cylindrem nie było podkładek ( w miejscu gdzie cylinder wchodzi do korpusu) to nic nie zmienisz bo każde dodanie podkładki będzie podnosić cylinder czyli zwiększać komorę spalania.A gdyby były , tylko nie zauważyłeś to ujmuj podkładki ale tylko do momentu gdy tłok zrówna się z cylindrem, bo jak zacznie wystawać nad cylinder to będzie uderzał o głowicę i nieszczęście gotowe.Jak masz zdjętą głowicę to zobacz czy tłok w najwyższym położeniu równa się z płaszczyzną cylindra.Cylinder wciśnięty do końca.
Jeżeli pod cylindrem nie było podkładek ( w miejscu gdzie cylinder wchodzi do korpusu) to nic nie zmienisz bo każde dodanie podkładki będzie podnosić cylinder czyli zwiększać komorę spalania.A gdyby były , tylko nie zauważyłeś to ujmuj podkładki ale tylko do momentu gdy tłok zrówna się z cylindrem, bo jak zacznie wystawać nad cylinder to będzie uderzał o głowicę i nieszczęście gotowe.Jak masz zdjętą głowicę to zobacz czy tłok w najwyższym położeniu równa się z płaszczyzną cylindra.Cylinder wciśnięty do końca.