Strona 2 z 2

RE: Mój nowy nabytek :)

: 07 lip 2014, 19:28
autor: naczelnik
Witam po długiej przerwie. Mam pytanie i zarazem prośbę mianowicie czy istnieje jakaś sensowna skrzynia biegów a nie ta co ja mam 3 biegowa od stara 28 która rozmiarami by pasowała do poprzedniczki? chce wymienić skrzynie może z reduktorem? kto doradzi?

RE: Mój nowy nabytek :)

: 07 lip 2014, 21:53
autor: Bolszewik
Od kiedy to Star 28 miał trzy biegi ?

Założył bym się o cztery piwa że pięciobiegowa niezsynchronizowana *flower*

No chyba że ktoś kółek ujął ....

RE: Mój nowy nabytek :)

: 07 lip 2014, 22:44
autor: naczelnik
No właśnie coś jest nie tak bo sam się zdziwiłem jak właściciel powiedział że są 3 biegi plus wsteczny. O co chodzi z tym niezsynchronizowaniem? Skrzynia o ile wiem była robiona więc może ktoś coś popsuł? Dodam tylko że na jedynce jest mocny i baaaardzo wolny a dwójka szybka ale słaba. Wiesz może co to może być? doradź proszę :)

RE: Mój nowy nabytek :)

: 08 lip 2014, 14:36
autor: Marian1231973
Jak nie zajrzysz do środka nie będziesz wiedział.

RE: Mój nowy nabytek :)

: 08 lip 2014, 21:24
autor: naczelnik
A już myślałem ze obejdzie się bez rozbierania skrzyni. W wolnym czasie rozbiorę i zrobię zdjęcia to może ktoś doradzi co jest bo ja się nie znam a sezon już jest i dużo pracy przed nim :)Powie ktoś jaki jest układ biegów w skrzyni do Stara 28? jakiś rysunek albo schemat? bym wiedział jak jest u mnie?

RE: Mój nowy nabytek :)

: 09 lip 2014, 6:39
autor: vauxhall
Uklad biegow.
Nic nie powie Ci np.nadeslany schemat,bo:
zaleznie od rozwiazania wybieraka w Twoim SAM-ie moze byc tak ze mozesz miec lustrzane odbicie ukladu -porownujac z tym jaki ma Star (zakladajac rowniez ze ta skrzynia od Stara pochodzi (byly: 4 plus wsteczny w modelach nizszych niz 28,29 (nie wiem czy tez w Star 27) i 5 plus wsteczny w modelu 28,29).Rowniez w obrebie wspomnianych modeli byly skrzynie szybkie (z nadbiegiem ) i wolne,co skutkowalo naprzemiennym ulozeniem biegu 4 i 5 w obrebie wspomnianych skrzyn.
Zsynchronizowane skrzynie biegow to takie ktore wyposazone sa w dodatkowe sprzegla cierne na elementach przesuwno zalaczajacych danych biegow,sychronizowane sa biegi zazwyczaj pozostale,oprocz pierwszego i wstecznego.Wspomniane wyposazenie ulatwie wlaczanie biegow(bez zgrzytow) i wydluza zywotnosc skrzynii.
Moze lepiej jakbys znalazl do tega Sama skrzynie od np.Transita: lekka,aluminiowa,synchronizowana,podobne przelozenia(szybka na 5-tym biegu-nadbieg),Stoi taka na OLX za 150 zl.Lub Nissan Patrol (3300ccm)-ma 5 biegow,reduktor (nastepne 5 biegow ) i 2 wyjscia na np.pompe hydrauliczna lub naped wciagarki.

RE: Mój nowy nabytek :)

: 10 lip 2014, 22:02
autor: naczelnik
Zauważyłem że mój układ biegów jest mniej więcej taki: od lewej jedynka pod nią wsteczny. dwójka do przodu pod nią trójka i więcej niema. Martwi mnie to że niby tam gdzie jest trójka to myślałem że jest dwójka i właśnie na trójce jeździ tak słabo a jak wrzucę niby dwójkę to w ogóle nie jedzie :) pewnie ktoś namieszał w tej skrzyni i to sporo więc chyba kupie inna i wymienię cała bo ja nie mam pojęcia o skrzyniach i nie wiedział bym co robić. Zapomniałem zapytać, mianowicie słyszałem i czytałem że skrzynia od stara 660 jest podobna do tej z stara 28 czy to prawda? czy z innych starów też podejdzie?

RE: Mój nowy nabytek :)

: 11 lip 2014, 17:56
autor: albert
U mnie w samie układ biegów skrzynia prawdopodobnie star 660 jest taki, w lewo z lekkim oporem do przodu jedynka pod nią wsteczny do przodu dwójka pod nią trójka, w prawo do góry piątka pod nią czwórka ( wydaję mi się że jest to w lustrzanym odbiciu). Dodam że przy przełożeniu 2,5;1 z silnika S-320 prędkości jak na sama są idealne jedynka wolniutka a na piątce jak dla mnie wystarczająco szybki ;)

RE: Mój nowy nabytek :)

: 11 lip 2014, 19:39
autor: naczelnik
Mam taki sam układ z tym że bez 4 i 5 i jak kolega napisał wcześniej prawdopodobnie ktoś majstrował i zablokował te biegi. Nie wiem jakie mam przełożenie, chyba że powiesz mi jak to wyliczyć to się dowiem :)

RE: Mój nowy nabytek :)

: 11 lip 2014, 21:05
autor: albert
Przełożenia liczy się prosto mierzysz średnicę większego koła pasowego i mniejszego koła i dzielisz większe przez mniejsze wychodzi ci przełożenie, podobnie z przekładniami zębatymi tylko tam liczysz ilość zębów na trybach i podobnie dzielisz . Tylko ze u ciebie jest jeszcze przekładnia kątowa o niewiadomym przełożeniu i chyba masz koła większej średnicy jak u mnie więc sam będzie szybszy a troszkę słabszy.

RE: Mój nowy nabytek :)

: 29 lip 2014, 16:31
autor: naczelnik
Mam tylko takie zdjęcie jak coś i te paski wchodzą na skrzynie biegów pewnie przez jakąś przekładnie :)
Obrazek
pomierzę kółeczka i dowiem się jakie mam przełożenie.Z moich obliczeń wynika: górne kółeczko od silnika ma 15 cm a dolne od skrzyni 23 cm więc przełożenie wychodzi 1,53. Mierzyłem całe kółeczko czy mam mierzyć tak jak jest wyfrezowany rowek na pasek?Wydedukowałem coś :) mianowicie czy jest możliwe że w mojej skrzyni ktoś tak porobił ze mam tylko jedynkę, wsteczny, piątkę oraz czwórkę? myślę że niema tam dwójki i trójki dlatego muli mi tego esioczka :) jest to możliwe??Doradźcie coś zanim rozbiorę pół ciągnika i stwierdzę że nic nie wiem :):):)Chyba nikt nie doradzi mi z tą skrzynią i będę musiał rozebrać i wymienić skrzynię bo innego sposobu nie widzę. Powiedzcie tylko czy muszę kupić taką samą czyli ZL20 czy może być inna? Chodzi mi o to czy podobnie wyglądają i mają podobne mocowania np. z Stara 660 albo innego?

RE: Mój nowy nabytek :)

: 29 lip 2014, 22:31
autor: Bolszewik
Podnieś tył, odkręć kasetkę i próbuj zmieniać biegi łyżką.

Nie odpalaj ciągnika !!!

Kręć korbą i licz ile obrotów koła przypada powiedzmy na 10 obrotów korbą.

Wyczaisz gdzie i czy w ogóle jest który bieg.

RE: Mój nowy nabytek :)

: 07 wrz 2014, 14:51
autor: naczelnik
Witam ponownie :) mam pewne spostrzerzenia mianowicie po paru godzinach jazdy zauwazylem ze bardzo rzadko ale udaje sie wbic biegi posrednie tzn 2 wchodzi :) wiec zasiegnalem rady zaprzyjaznionego kolegi i powiedzial ze moga byc to rozregulowane wodziki od skrzyni biegow. Czy to prawda? nie rozkladalem skrzyni bo narazie nie mam gdzie i sprzetu na to ale jak bedzie trzeba to to zrobie. Doradzcie cos czy to te wodziki i kwestia regulacji?Jest tu jakis znawca skrzyn Starowskich? :):):)Pomoze ktos z ta skrzynia? Jak ktos sie zna na starowskich skrzyniach i doradzi mi co i jak to prosze o kontakt

RE: Mój nowy nabytek :)

: 07 wrz 2014, 21:19
autor: marek

RE: Mój nowy nabytek :)

: 09 wrz 2014, 23:04
autor: naczelnik
Nie wiem o co chodzi z podaniem tego linka bo nie pytam jaki jest układ biegów bo już wiem. Tylko o budowę i wodziki bo coś te biegi nie chcą wchodzić i szukam znawcy by nie rozkładać wszystkiego bo nie mam na to miejsca i warsztatu a chciałem poradę co i jak?

RE: Mój nowy nabytek :)

: 10 wrz 2014, 21:18
autor: Bolszewik
Nie sądzę by ktokolwiek pomógł nie widząc co jest w środku.
Przynajmniej odkręć "kasetę".



Popraw błędy *saycheese*

RE: Mój nowy nabytek :)

: 11 wrz 2014, 19:07
autor: Rasoir
Gdzie jest ta kaseta koledzy, muszę chyba pomóc temu naczelnikowi. Patrzeć na górę skrzyni tak jak w trzydziestce itp???

Traktor ogólnie jest fajnie zrobiony, tylko boję się że jak tu ktoś wcześniej pisał, mechery co go składały mogły coś pokiełbasić albo w skrzyni albo w przekładni i dlatego jeździ jak jeździ. Jakby zrobił z tą skrzynią to praktycznie traktor jest bezcenny. Solidnie i prosto wykonany. W sumie opcja ze skrzynią z Transita albo Patrola też jest dobrym wyjściem (bardziej Patrol). Tylko przeróbek pewnie będzie od ch**a.

RE: Mój nowy nabytek :)

: 12 wrz 2014, 9:39
autor: piter7011
Witam wcześniej chciałeś sprzedac a teraz naprawiasz brak było chętnych za tą kasę czy jednak przemyślałeś ze to dobry sprzęt i warto w niego trochę zainwestowac . Co do skrzyni to poproś może jakiegoś kolege mechanika nawet ktoś kto trochę "grzebie "amatorsko może ci coś podpowie bo ma jakieś doświadczenie ja tak robiłem czasem się sprawdzało ale nie zawsze . Pozdrawiam Piter .

RE: Mój nowy nabytek :)

: 12 wrz 2014, 16:22
autor: Rasoir
Myślę, że chętni są, tylko każdy chciałby za darmo, a jak mu dasz za darmo to nie weźmie, bo jak za darmo to na pewno coś jest nie tak... ;) Wiem z własnego doświadczenia...



Znalazł się znajomy mechanik ;) Dziś nasmarowałem miejsce gdzie wchodzi gałka zmiany biegów oraz wodziki i okazało się że traktor zyskał dwa dodatkowe biegi w postaci dwójki i trójki. Coś pięknego jak to jeździ i ile ma mocy.

Zapiąłem dwókołówkę, nawaliliśmy chyba z 2,5 tony mokrego niesortu skalnego, więc na haku ok. 3 ton. Traktor ciągnął aż miło i to pod górę, w podmokłym terenie, na jedynce z dociążonym przodem to można wyrywać drzewa z korzeniami, jak się silnik rozpędzi to nie ma szans go zwalić z obrotów na jedynce. W transporcie sprawdzony, teraz tylko test pługa i kosiarki OSA żeby sprawdzić WOM :)

Fotki, przy C330 ładnie się prezentuje:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek