Strona 2 z 3
RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 12 lut 2015, 21:27
autor: rzeznik2555
Ps mam zagwostkę z czego zrobić tą przednią belkę by wytrzymała takie obciążenie i UDAR który generuje ten silnik . mocy mu nie brak na nim gaz był tylko lekko muskany a jak widać dawał radę bez jakiejkolwiek chmurki<br><br><br><br>zaraz zrobię foto i zapodam tylko jakości będzie słaba bo już ciemno jest a niestety na razie stoi pod chmurką

://
www.bankfotek.pl/view/1856828]

[/url]mam resor od poloneza może ny nim zastąpić ten uszkodzony lub myślałem o szynie od wąskotorówki na tą oś ale czy ona nie pęknie
RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 12 lut 2015, 21:43
autor: Bolszewik
Oba pomysły są wg. mnie złe.
1. Od poldka za słaby.
2. Szyna się nie nadaje główka twarda, stopa miękka. Pęknie, ciężka, nie wytłumi drgań i do tego niewygodna w obróbce.
Ja bym szukał resoru o jakiejś ciężarówki lub jeśli ma być na sztywno to profil / rurę gruboscienną.
RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 12 lut 2015, 21:49
autor: rzeznik2555
Mam też dwie sztaby po 100cm płaskownika 85x25mm i jak by z nich i ceownika zrobić profil zamknięty może by wytrzymało
RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 13 lut 2015, 0:09
autor: Bolszewik
Wolał bym miesiąc szukać i dorabiać resory niż to przerabiać w jakikolwiek sposób. Chyba że cały przód od czegoś typowego władować.
RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 13 lut 2015, 20:12
autor: rzeznik2555
RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 13 lut 2015, 20:24
autor: Bolszewik
http://allegro.pl/os-przednia-t25-wladi ... 08537.html
Wiem że ta oś to nie szczyt technika, ale masz całą, gotową i fabryczną. Starą możesz oddać na złom lub lepiej ustal z jakiego pojazdu pochodzi i możesz sprzedać z zyskiem.
RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 14 lut 2015, 19:17
autor: rzeznik2555
Oś jest od tego ciągnika chyba że była zapożyczona od jakiegoś autka przez fabrykę być może nawet ich produkcji , temat już prawie ogarnięty nie jest źle oś prawie gotowa został tylko wspawać od dołu wspornik w kształcie litery V i będzie ponownie hulać *clap*

Wiem jestem uparty może i lepiej by było kupić oryginalną ale ja lubię takie dłubanie jest to moje ulubione zajęcie poza rodzinką

RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 14 lut 2015, 19:37
autor: Bolszewik
Pospawałeś pęknięty resor górny do kształtownika ?
RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 29 mar 2015, 18:47
autor: rzeznik2555
Nie to jest dorobione z płaskownika a z resora została tylko główka z tulejką i wokół ten płaskownik<br><br><br><br>Ciągnik stoi już na wszystkich kołach było trochę z tym zabawy ale dałem radę

<br><br><br><br>Witam dawno nic nie pisałem hydraulika już skończona ,przerobiony filtr powietrza na olejowy oraz zmieniłem tłumik na konst. własnej lepiej na nim pracuje

Drzwi do kabiny przerobiłem na otwierane ,bo suwane nie nadawały się do konstrukcji ciągnika , wspornik podnośnika przeszkadzał

oto filmik z pracy silnika po przeróbkach
https://youtu.be/LfEbot5aKXA
a oto drzwi

<br><br><br><br>drzwi już ukończone wyglądają i sprawują się jak dla mnie

RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 29 mar 2015, 20:31
autor: kojak98
Bardzo fajna kabina. przydatna w deszczowe i zimne dni, chociaż nie wiem dlaczego ale mi się nie podobają takie ciągniki wielkością c 330 z kabiną. Bardziej to wywrotniejsze i ogólnie trzeba mieć dość wysoki garaż.
RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 09 kwie 2015, 20:41
autor: rzeznik2555
RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 09 kwie 2015, 21:03
autor: Majo
Najlepiej daj do zakładu, który się tym zajmuje. Zrobią Ci to profesjonalnie i pewnie. No chyba, że trafisz na partaczy

RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 04 mar 2016, 12:09
autor: rzeznik2555
RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 04 mar 2016, 16:54
autor: Adasiek123
Myślę że lepiej będzie,jak dasz paski klinowe.Co do obr.silnika- nie istotne,najważniejsza jest kwestia przełożenia.
RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 04 mar 2016, 18:57
autor: AndrzejD21
Obroty są równie ważne jak i przełożenie, porównaj moment obrotowy obydwu silników (Nm), i dobierz tak przełożenie aby moment na wejściu na początek zespoły napędowego.
Podaj momenty silników, to powiem Ci jakie przełożenia trzeba zastosować.
RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 08 mar 2016, 21:16
autor: rzeznik2555
Silnik steyr T180 ma coś około 131Nm a deutz ma 70Nm a silnik S320 ma coś ok 78Nm
RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 08 mar 2016, 21:49
autor: dartagnan
http://www.andersonmachinerytexas.com/F ... /C747B.pdf
77Nm przy 1800 obr. przełożenie od koła zamachowego tego silnika 1,75-1
RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 08 mar 2016, 22:09
autor: rzeznik2555
Więc nie jest źle moc silnika jest podana dla prędkości 2500obr/min ale ja raczej nie będę musiał go tak wysoko kręcić *clap* Na takim przełożeni uzyskam moc jak w oryginale ale czy uciąg będzie podobny bo czytałem na jakiejś stronie o 10T ale nie wiem czy to możliwe tym bardziej że koła miał 24cale a teraz są od c330 czyli 28 cali *blushing*

RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 09 mar 2016, 9:47
autor: dartagnan
Bierz pod uwage co napisałem a nie ile koni przy jakich obrotach, ewentualnie można zmienić na 2 do 1 prędkości zostaną zachowane jak oryginalne bo i tak zawsze na końcu przy dobieraniu przełożeń patrzy sie na wysokość koła.
RE: Trochę wiekszy Sam S320 i steyr T180
: 29 mar 2016, 21:43
autor: rzeznik2555
No niestety nie jest tak kolorowo jak by się mogło wydawać po drodze do skrzyni jest jeszcze przekładnia kątowa która sporo redukuję obroty a ile trzeba by to policzyć bo jest zrobiona od podstaw na kołach których nie liczyłem . Panowie mam jeszcze taka proźbę do tych którzy mają taki ciągnik na stanie jaki jest rozmiar oznaczenie łożysk w przednich piastach bo u mnie ktoś założył zwykłe kulkowe zamiast skośnych takich jakie powinny być *blushing* silnik już siedzi w ramie jazd próbnych jeszcze nie było ale mam nadzieje że już niedługo zobaczę jak to będzie działać. silnik pali od strzała więc jest dobrze tylko muszę jeszcze jakiś zbiornik na paliwo wyczarować