Strona 2 z 5

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 14 sty 2015, 20:51
autor: marek_79
drandrzej napisał/a:

z tyłu jest przyczepka mf-70 , kolor faktycznie ferrari rot , ten zestaw był na Wilkowicach , nawet ciągnął ciężar na arenie :p
Mf70 nie ma tłoka 225mm :D

Wyjście powietrza na przyczepę będziesz robił?

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 15 sty 2015, 7:29
autor: drandrzej
aa z lewej - ten juz opuścił warsztat , to zewnętrzny temat - restaurowałem znajomemu - już pojechał do domu ;)

wy powietrza na przyczepę będzie , tak jak było w oryginale

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 15 sty 2015, 11:48
autor: marek_79
Masz jakiś plan czasowy?

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 16 sty 2015, 11:12
autor: drandrzej
mam . chciałem przyjechać nim do Ciebie do Łaz . tyle że tak to się wszystko ślimaczy , ze ...
proba odpalenia silnika - wywala wode przez 1wszy cylinder , most - 1 bęben stoi , co nie ruszę to ...

a mam do dyspozycji ok 1 h dziennie w nocy , oraz so/nd o ile nie wypada jakis rodzinny temat - bo juz mnie chcą od rodziny odpisać...



tak przy okazji - tamten bombaj był (w zasadzie jeszcze dzisiaj jest ) gwiazdą EXPO *comfort* :

http://www.e-sadownictwo.pl/images/stor ... G_6774.JPG

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 16 sty 2015, 12:02
autor: SEBRIGHT
Patrząc na zdjęcie wydaje się że poczciwy Ursus wzbudza większe zainteresowanie niż nowe maszyny koło niego :) I dobrze :)

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 17 sty 2015, 10:54
autor: marek_79
Jedno jest pewne Twoja ciężarówka zwiększy znacząco mobilność. Najgorsze jest, że teraz będzie przywoził większe części samodzielnie. Tak więc, na horyzoncie czasowym będziesz szukał widlaka to obsługi domowych ładunków. A gdzie powierzchnia magazynowa...

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 10 lut 2015, 9:32
autor: drandrzej
powolutku idzie , NOWE tuleje , głowice, zawory , .... Oryginały z dawnych lat które przechował człowiek - świadomie , nie zmarnował - poratował - podzielił się zapasem - z takich elementów składanie silnika to radocha wielka . pewnie nie zna naszego forum , ale i tak Dziękuje Panie Marku !
pompa rozebrana w proch , poczyszczona ze starej farby (polecam tu TROTON REMOVER - sprawdza się) , korpus silnika - Troton + myjka z dyszą kołową , zdjęcia jakies nienajlepsze - zawiodla mnie trochę xperia Z3 .nieład roboczy w garazu mam nadzieję -wybaczycie ,szkoda mi czasu na ukladanki - i tak jade po nocach

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

NOWE głowice *rofl*

Obrazek

Obrazek


podkład epoksyd o podwyższonej odporności na temp.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 10 lut 2015, 10:08
autor: marek_79
Roboty stolarskie skończone?

PS Andrzej pozostało na liczniku 158 dni.

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 10 lut 2015, 10:29
autor: drandrzej
roboty stolarskie tak , teraz kłopoty blacharskie . potrzebuję wynajać gdzies w bydg ciepły pokój z gniazdem 3faz, zeby blacharz w miesiąc ogarnął panele kabiny . szukam .

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 10 lut 2015, 13:29
autor: Jacek ze Skansena
Jedź do Piotrka. Myślę, że pomoże.

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 10 mar 2015, 11:29
autor: drandrzej
pogadałem , miejsca brak .szukam dalej .



nocne sprawy :p

Obrazek

Obrazek





małe uzupełnienie dnia :p




Obrazek

Obrazek


Obrazek



*****************************************************
małe pytanie :

jakiej twardosci/klasy powinny byc śruby ktorymi mocuje się do ramy z boku uchwyty resorow tylnych ?

drobnozwojowe czy zwykłe , 10.9 czy 12 , czy moze wyzej ?


jestem na etapie wzmacniania konstrukcji ramy , potrzebuję już osadzić śruby - potem zamknąć profil -

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 12 mar 2015, 8:02
autor: marek_79
Drobnozwojowe minimum 10,9

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 12 mar 2015, 14:34
autor: Ursus
No powiem Ci, że napięcie rośnie :D Fajnie będzie zobaczyć na zlocie taki trochę "powiew Zachodu" ;) Tam się częściej widuje jak na zloty jeżdżą zestawy odpowiednie epokowo :) Jak nie traktor + przyczepa, to przynajmniej stara ciężarówka.

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 30 mar 2015, 10:55
autor: drandrzej
działam dalej


Obrazek


Obrazek


resory osadzone , nowe swoznie , tulejki (jednak rezoteks) , slizgi , blachy kasujące luz piór resorow przednich w tylnych ślizgach .

z tyłu nieco gorzej , musze dorobic blachy róznej grubosci zeby ten luz wykasowac - ale rysunek do wyciecia już w AutoCadzie jest


bębny po przetoczeniu czekają na lakier wierzchni


dziś demontaż - zwrotnice - za duże luzy więc jednak trzeba się dobrać do swożni/tulejek - jeszcze nie wiem jak to pójdzie


i montaż : hamulce ,

w międzyczasie składam w garażu silnik , blacharz paprze się z blaszkami , doklepywaniem , doginaniem i dogniataniem :p ,

felgi niedługo wyjada do montazu opon , niestety porzadnych 825/20 tak żeby chciały do mnie przyjechac nadal nie ma - a szkoda mi poświecac dnia na wyjazd , nawet w deszczu walcze przy ramie - bo jest do grzebać jak widać .

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 30 mar 2015, 11:29
autor: marek_spectra
Kiedy sie patrzy na fotki ze składania to troche bierze człeka zazdrosć :) Ale kiedy pomyślę co za Tobą i jeszcze ile przed to zazdroszcze jakby mniej :)

Pięknie to wygląda - gratuluję!

Możesz zdradzić czym malowałeś ramę po piaskowaniu?

Kiedyś czeka mnie podobna robota, ale przy duzo mniejszej ramie :)

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 30 mar 2015, 11:45
autor: drandrzej
podklad epoxydowy - w nazwie coś material lakierniczy 4141 czy coś takiego , 3 cz podkładu 1 cz utwardzacza , potem poliuretan MALCHEM-u , cholernie długo schnie (168 h !) , ale powłoka jest trwała - taka przemyslowka na naczepy TIR i inne ciężko pracujące - wadą jest koniecznośc zakupu 13 litrów materiału w 1 opakowaniu - ale w moim przypadku akurat jest szansa że wystarczy , klade kilka warstw .

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 30 mar 2015, 11:51
autor: SEBRIGHT
Widzę że powoli ze sterty części zaczyna się wyłaniać jakiś kształt przypominający podwozie ciężarówki :)
Andrzej - trzymam kciuki żebyś zdążył na Łazy *tup*

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 26 kwie 2015, 11:30
autor: drandrzej
zdjęcia zniknęły ?


mam pytanie do grzebiących w slnikach :

jaki jest moment dokrecania śrub mocujacych koło zamachowe do wału ?

śruby 14x1,5 8 sztuk

ponieważ zdarza mi się narozrabiać przy dokręcaniu chciałbym wiedzieć , co prawda w wale ew dałoby się przejść na 16x1,5 - jak w nowszych Horchach fabrcznie robiono - ale lepiej nie psuć

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 26 kwie 2015, 13:43
autor: C360-3P
Według moich danych to ;
-nakrętki głowicy M14X 1,5 -16 kGm
-nakrętka kadłuba silnika M16x 1,5 -17kGm
-pokrywy korbowodu M14x 1,5 -12 kGm
-śruba koła zamachowego M12x1,5 -11kGm Z moich doświadczeń wychodzi że są wały pod M12 i pod M14
LUZ zaworowy na zimno ssący 0.3
wydechowy 0,4
Odległość tłoka w GMP od powierzchni kadłuba 0,5mm +-0.15mm

Dane te tyczą się silnika 4VD 14,5/12 SRW

RE: Horch Sachsenring '59 - na Warsztacie

: 26 kwie 2015, 21:20
autor: drandrzej
Dzięki !

silnik 11,5 SRW , nie mam w katalogach danych bo katalog nowszej wersji jest już na tłokach 120 a u mnie jeszcze 115 , sprzęgła były na pocz 2 tarczowe , potem 1 tarczowe , koła zamachowe mocowane na śruby 12x1,5 14x1,5 i 16x1,5 . u mnie 14x1,5 - ciężko było mi zdobyć takie koło zamachowe - przeważnie trafiałem na 16x1,5 .

idę jeszcze do garażu , dokrecę koło , ustawię zawory , przygotuję śię do ust zapłonu , robota sama jakoś robić się nie chce niestety