Strona 2 z 3

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 12:16
autor: Majo
Wiesiek, dzięki za rady.
Więc co byś radził? Masz jakieś sposoby jak zrobić dobry tłumik, który możliwie dobrze wyciszy i będzie ładnie wyglądał?
Chromowanie? Cynkowanie?

Czy wydłużenie drogi spalin spowoduje większe wyciszenie?

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 12:18
autor: klaudiusz
Witajcie
Kolego- majo - otwórz tylny tłumik od cinqoczento a zobaczysz co jest w środku.

Jak zrobisz podobnie to napewno będzie cichszy ale czy oto chodzi ?

W tym roku zrobiłem tłumik który by cię napewno zadowolił i wygłuszył pracę silnika.
tylko jak go na traktor zamocować to inna sprawa 1m/1m *eek*
tłumik co pokazałeś wyżej moim zdaniem nie nadaje się do zetorka 25.

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 12:32
autor: Majo
Jak go zrobiłeś?

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 12:51
autor: damber
Zacznijmy od tego, że na tłumik nie nadaje się nierdzewka. Tłumiki robi się z kwasówki - chyba wiadomo dlaczego ;) Oczywiście kwasówka jest droższa niż nierdzewka. Wydłużenie przewodu wydechowego to nie jest dobry pomysł na wyciszenie hałasu, bo zwiększa się opór przelotowy spalin - silnik będzie ciężej pracował. Jak ktoś nie wierzy, to może sobie zrobić proste doświadczenie na bazie zwykłego odkurzacza. Pod odkurzacz podepnijcie sobie wąż ssący dłuższy o 1 czy 2 razy od oryginalnego i zobaczcie co się stanie z odkurzaczem. UWAGA! nie biorę odpowiedzialności za spalenie odkurzacza :D Do wyciszenia służą specjalne wełny niepalne, którymi wypełnia się przestrzeń wewnątrz tłumika, ale musi być odpowiedniej konstrukcji.

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 13:19
autor: Majo
Też tak myślałem, że stworzy większe opory, ale wolałem zapytać i się upewnić.

Wg tego rysunku:
Obrazek
Wygląda na to, że wystarczy rura dziurawiona, komora i wata stalowa... Można też zastosować przegrodę gdzieś pośrodku, ale czy taki tłumik nie będzie miał też zbyt dużych oporów jak na 30-tkę?

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 13:25
autor: damber
W tym tłumiku nie można stosować przegrody na rurze perforowanej, bo przydusi silnik. To od jakiegoś motocykla chyba jest. Poszukaj sobie przekroju typowego tłumika do diesla. Rury perforowane stosuje się w 99 % wszystkich tłumików, także i w tłumikach do diesla.

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 13:28
autor: Wicher
Jest to wydech z jakiegoś motocykla.

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 13:30
autor: klaudiusz
damber jesteś u celu podróży prowadził cię ......,... ( Do wyciszenia służą specjalne wełny niepalne, którymi wypełnia się przestrzeń wewnątrz tłumika, ale musi być odpowiedniej konstrukcji. )
To całe moto sprawy tak jest zbudowany tłumik Fiata CC
Majo do twojego silnika widziałbym normalny okrągły tłumik, z wew. rurą wierconą albo zwiniętą blachę dziurkowaną ,i prosty przelot spalin, dennice tłoczone ! i prosty wylot ,lekko ukosowany ,a płaszcz zewnętrzny owinięty jeszcze raz np blachą z wkładu kominowego , między nimi koc z włókna szklanego, aby nie robił się rezonans akustyczny. i stożkowe osadzenie na kolektorze wydechowym aby łatwo zdejmować i by był szczelny i nie kopcił na dole .
jak to widzicie czy to by coś dało ?;)

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 13:42
autor: Majo
Czyli można by zbudować tłumik wg takiego wzoru:

Obrazek

stosując wewnątrz przelotową rurę perforowaną?

Co myślicie o chromowaniu takiego tłumika? jest to technicznie możliwe?

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 15:25
autor: Wiesiek
Damber, powiedz mi czym się różni kwasówka od nierdzewki??

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 15:37
autor: baro
Przecież robią wydechy z kwasówki do samochodów i nie tylko...

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 16:24
autor: klaudiusz
Stale austenityczne zaczynają się jeśli zawartość chromu jest powyżej 12% ( popularne kwasówki inaczej Ko , A1 , A2)
A nierdzewne poniżej tej wartości ( trudno rdzewiejąca 10 H)
Do pracy w podwyższonej tem. 15HM




Majo, Co myślicie o chromowaniu takiego tłumika? jest to technicznie możliwe?

Nie nie jest to możliwe, nie wyobrażam sobie tego płukania po kwasie.

Majo, stosując wewnątrz przelotową rurę perforowaną?

jak zrobisz tak jak na zdjęciu to i do miasta możesz jechać.:D

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 17:14
autor: Majo
Więc chyba odejdę od konstrukcji nierdzewnej...
No to kolejny sposób: cynkowanie + malowanie. Dobre czy złe? Jaką metodą cynkować i jaką farbę polecacie? Najlepiej odcienie ciemnej szarości lub czarnego.

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 17:23
autor: bossmann
Rob z kawasaki i ciesz się. ... wełna to dobry sposób jak tłumik mapa 1,5 2 metry a na ciągniki to schemat pierwszy i na lepszy (moim skromnym zdaniem)

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 18:37
autor: damber
Wiesiek napisał/a:
Damber, powiedz mi czym się różni kwasówka od nierdzewki??
Różnica jest w składzie. Przerabiałem to, bo sam dałem się wkręcić! Kupiłem tz. zadaszenie na komin, które miało wytrzymać 60 lat, a wytrzymało zaledwie 2, bo było zrobione z blachy nierdzewnej, a miało być z kwasówki. Tłumiki muszą być robione z blachy kwasoodpornej, bo z nierdzewki i tak przerdzewieją. Dużo producentów robi z nierdzewki, bo tańsza, ale i krócej Wam posłuży taki tłumik, a tani nie jest. Dlatego piszę, żebyś Cie się nie dali wkręci koledzy!

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 19:37
autor: Grigs
Wstaw płaski emaliowany i po sprawie, nie zamulający, nie głośny, niż okrągły który mam ale na mniej oporniejszy przelot(wiecej Nm:p), koszt takiego z prawdziwej kwasówy podkreślam prawdziwej KWASÓWY to spokojnie 1k bądź more, chromy cynki, nierdzyniki i inne ala dupinki i tak wyżre.

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 19:55
autor: bossmann
W zakladzie gdzie robia z kwasiaka znajdziesz material na tlumik, p cenie zlomu a po godzinach ci ktos poskleja go .... ty poszlifujesz i bedzie piekny ....

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 20:30
autor: Majo
Płaski emaliowany odpada na pewno, w ogóle mi się nie podoba. Ani dźwięk, ani kształt...
Jeśli już mam kupić tani i ogólnie dostępny to okrągły, który i tak będzie musiał być przerobiony.

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 21:03
autor: kupiec
Zamowiłem do swojego c 328 tłumik w zakładzie ktory produkuje wydechy do wiekszosci ciagnikow.Bedzie to okragły krotki tłumik ale nie standartowy.Końcówka bedzie wygieta ,podobnie jak w pierwszych modelach.Całość będzie w ciemnej emalli,koszt takiej rury to około 130 z przesyłka.Bedę go miał w połowie stycznia wiec przetestuje i wstawie jakies fotki.Narazie dysponuję tylko zdjeciem przed wykonaniem emaliowania.

RE: Tłumik C-330

: 28 gru 2014, 22:10
autor: marek
Gazy spalinowe wydobywają się z cylindra pod ciśnieniem kilku czy kilkunastu atmosfer i to powoduje huk i głośną pracę silnika.Więc tłumik to nic innego jak komora rozprężna powodująca że spaliny tracą ciśnienie wewnątrz niej i na zewnątrz wydostają się już rozprężone i wyciszone z jednostajnym odgłosem a nie jako pojedyncze dźwięki.Wykonałem kilka tłumików do samoróbek. Były to silniki od malucha i od motoru.Polegało to na tym ,że w rurze setce mocowałem rurę 1 lub 1,5 cala.Cieńszą rurą doprowadzane były spaliny.W przekroju wyglądało to tak. Dźwięk wydobywający się z tłumika był jednostajnym szumem.Otwory jak najmniejsze . Ja robiłem fi 6 mm. ale ich suma w każdej rurze i przegrodzie musi być równa lub większa od przekroju cieńszej rury.[url=http://naforum.zapodaj.net/c4b40e7 ... .jpg[/img][/url]Otwory po przeciwnych stronach rur by spaliny nie trafiały bezpośrednio z otwory w otwór i miały jak najdłuższą drogę do wylotu. Jutro wrzucę zdjęcie tłumika zrobionego do agregatu z silnikiem malucha.