Strona 2 z 2

RE: Jeden w Dwóch Ursus

: 03 gru 2008, 8:30
autor: Jacek ze Skansena
Na moje to jest Zetor a że ktoś sobie coś napisał....

RE: Jeden w Dwóch Ursus

: 03 gru 2008, 8:40
autor: rafal
To jest Zetor, polopasowy 25A

RE: Jeden w Dwóch Ursus

: 03 gru 2008, 18:19
autor: agrotechnik
No wiem że zetor 25a z gąsienicami, ale mi chodzi zasadniczo o to, że kiedyś w RWPG była wymiana patentami. Ktoś z ameryki mógłby powiedzieć że my skopiowaliśmy zetora 4011, bo ursus jest identyczny, ale my wiemy że było inaczej. Ale co do tego to raczej wygląda to na skopiowanie patentu, lub na współpracę, no bo w końcu na uralu i sybirze, żeby nie kupować stlińca albo dt, się robi takie patenty. Ale jakby to było skradzenie patentu (jak np.: niemcy podkradli wygląd i rozwiązania Tatry T97, do swojego garbusa, bo oba samochody wyglądają jednakowo) to można by przypuszczać że wykorzystali okazję podczas praskiej wiosny.


Ale to taki Off-top, i zakończmy go i mówmy na temat.

RE: Jeden w Dwóch Ursus

: 03 gru 2008, 19:46
autor: Ursus c-325
Ursus C-4011 to nie było kopiowanie tylko współpraca pomiędzy PRL a Czechosłowacją. Licencją tego też nazwać nie można. To Zetor 4011 produkowany pod inną nazwą.

RE: Jeden w Dwóch Ursus

: 03 gru 2008, 20:44
autor: agrotechnik
No ja wiem, tylko mówię że taki chińczyk lub amerykanin by mógł powiedzieć że to kopia, ale my wiemy że to licencja.

RE: Jeden w Dwóch Ursus

: 30 cze 2011, 13:35
autor: claas
Nawiązując do c-325 tandem, to potrafię sobie wyobrazić jak się skręcało, bo został przedstawiony schemat*pray*, ale jakim cudem zsynchronizowane jest sprzęgło, biegi i gaz. W tych doe triple d to widzę pomiędzy nimi przewód. Nie wiem, czy to elektryka, czy hydraulika, bo obsługa mechaniczna jest na mój rozum nie możliwa. Ktoś coś o tym wie? Zafascynował mnie ten temat i możliwe, że kiedyś zrobię model URSUS c-325 tandem.*wait**hilarious*.

RE: Jeden w Dwóch Ursus

: 30 cze 2011, 16:23
autor: Bolszewik
Czemu nie mechaniczna ?

Przecież jest najprostsza i najtańsza choć niekoniecznie najlepsza -> Cięgła elastyczne w pancerzach i po problemie.

RE: Jeden w Dwóch Ursus

: 30 cze 2011, 16:46
autor: damber
Ursus c-325 napisał/a:
Kupiłem sobie taki niepozorny Podręcznik Traktorzysty z 1968 roku. Niby nic niezwykłego, ale...

Obrazek
O amerykańskich ciągnikach łączonych razem to słyszałem, ale że u nas takie coś było - szok *eek*
Z tego schematu wynika, że ten pierwszy ciągnik ma pozamieniane zwolnice tzn. prawa na lewą strone, a lewa na prawą strone wraz z błotnikami oczywiście. Widać też, że pierwszy ciągnik ma założone zastrzały na belce polowej.

RE: Jeden w Dwóch Ursus

: 30 cze 2011, 17:32
autor: Ursus c-325
Znalazłem więcej informacji o tym rozwiązaniu *rofl* Za jakiś czas prześlę artykuł do Administratora *annoy*

RE: Jeden w Dwóch Ursus

: 30 cze 2011, 19:16
autor: claas
Bolszewik napisał/a:
Czemu nie mechaniczna ?

Przecież jest najprostsza i najtańsza choć niekoniecznie najlepsza -> Cięgła elastyczne w pancerzach i po problemie.
Gaz, sprzęgło za pomocą cięgieł to jeszcze zrozumiem:p, ale zostają jeszcze biegi.

A z tym artykułem to bardzo dobry pomysł B), czekam z niecierpliwością:D.

RE: Jeden w Dwóch Ursus

: 30 cze 2011, 20:37
autor: Bolszewik
Wybebesz sobie gałkę biegów np. z cinquecento a zrozumiesz.

RE: Jeden w Dwóch Ursus

: 01 kwie 2012, 16:13
autor: pawelll48
Znalazłem coś ;)
URSUS TANDEM
"Z dwóch słabszych jeden mocny"
http://www.bankfotek.pl/view/1221174
Mam nadzieję, że się przyda ;)

RE: Jeden w Dwóch Ursus

: 01 kwie 2012, 18:30
autor: claas
Teraz lepiej można zobrazować wygląd tego ustrojstwa.
Miał się pojawić artykuł na ten temat, a się do tej pory doczekać nie mogę*no*

RE: Jeden w Dwóch Ursus

: 01 kwie 2012, 19:27
autor: Ursus c-325
Będzie będzie :) Tylko wolnego czasu niewiele.

RE: Jeden w Dwóch Ursus

: 01 kwie 2012, 20:29
autor: Wicher
A kto teraz czas ma na cokolwiek ? :D Ja dodam ze swej strony że takie ciągniki w układzie tandem osiągają na ściernisku siłę uciągu równą 240 procent uciągu jednego ciągnika, taka informacja z "podręcznika traktorzysty" mi w głowie została...
Podejrzewam że taki ciągnik mógłby mieć hamulce sterowane pneumatycznie, sprzęgło też - takie rozwiązania istnieją w ciężarówkach.
Jeśli ktoś z szanownych Kolegów czytał "Żołnierzy wolności" Suworowa, to zapewne pamięta co Autor pisał o BTR 60, radzieckim transporterze piechoty. Ponieważ jeden silnik (oczywiście benzynowy) był za słaby do napędu owego wynalazku to dołożono drugi równolegle oddający moc do mostów i śruby :D
I kierowca miał zajęcie, dwa lewarki, dwa sprzęgła...
Niestety w dzisiejszych czasach tandem dwóch ciągników nie zaistnieje...
Ogólnie, dzisiejsza technika nie jest już tak ciekawa jak dawniej, samochody to się praktycznie tylko znaczkami różnią, a szkoda.

RE: Jeden w Dwóch Ursus

: 25 cze 2012, 9:41
autor: oldtimer
pawelll48 napisał/a:
Znalazłem coś ;)
URSUS TANDEM
"Z dwóch słabszych jeden mocny"
http://www.bankfotek.pl/view/1221174
Mam nadzieję, że się przyda ;)
A ma ktoś może ten artykuł z gazety i może wrzucić go tak aby dało się go przeczytać?

Pozdrawiam