Strona 2 z 3

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 24 gru 2015, 15:38
autor: tygrysek93
no właśnie chyba przesadą jest że nie mogę go obrócić za pomocą metrowego klucza



zresztą same tłoki lekko weszły, prawdopodobnie korbowody ciężko pracują



da się tłoki zamontować od dołu??

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 24 gru 2015, 17:27
autor: AndrzejD21
Wszystko się da, musisz wał zdjąć potem włożysz tłoki, wał i będzie cacy.

Ale jak tłoki lekko weszły, to przecież powinien wał się obracać lekko, smarowałeś panewki olejem? Tylko taki olej jak wlejesz do silnika po remoncie.
Może masz za ciasne panewki korbowodowe?

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 24 gru 2015, 17:45
autor: tygrysek93
wszystko było obficie smarowane, też podejrzewam panewki korbowodowe tylko nie wiem czy pomylili się w warsztacie czy w sklepie. jak teraz to sprawdzić??

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 24 gru 2015, 17:51
autor: chrapek3011
Jak to sprawdzić...zmierzyć czop wału i sprawdzić symbol albo zmierzyć średnice panewki przy skręconym korbowodzie z pokrywą.

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 24 gru 2015, 18:14
autor: tygrysek93
dziękuję za rady, za robotę wezmę się w poniedziałek

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 24 gru 2015, 19:49
autor: AndrzejD21
Poluzuj korbowody i wtedy jak będzie lekko szło, to panewki są winne.

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 24 gru 2015, 20:39
autor: chrapek3011
Masz rację ale nie do końca...bo jak poluzuje korbowody i będzie się kręcić to nie musi być to panewka,może być wał grubszy i tu nie chodzi o wymiar naprawczy ale o niedokładność wykonania tego szlifu i wychodzi taka sama sytuacja...wał zmierzyć,sprawdzić oznaczenia panewki bądź złożyć korbowód i zmierzyć średnicówką.Wymiary porównać z odpowiednimi remontowymi.

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 24 gru 2015, 21:11
autor: tygrysek93
W takim razie jesli masz mozliwosc to podaj mi te wymiary remontowe

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 24 gru 2015, 23:00
autor: chrapek3011
Pomierz to Ci powiem który szlif będzie prościej i symbol z panewki.

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 25 gru 2015, 13:41
autor: tygrysek93
pl 20116
M01 12
100
to symbol z starej panewki z nowej podam w poniedziałek aczkolwiek może wiesz który to wymiar?



a według gości z warsztatu mój wał to 6 szlif na korbowodach

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 25 gru 2015, 14:58
autor: AndrzejD21
Stara panewka z tego co znalazłem to 4-ty szlif. (59.00mm)
Dla 6-tego nie ma podane. Ale było by 58.50, ale takich panewek chyba nie ma jak nie ma podane na 6-sty szlif, dobrze myślę?


Dane dla silnika s 4003, ursus c-360, ale panewki są takie same.

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 25 gru 2015, 15:16
autor: tygrysek93
w sklepie też gość się dziwił ale jakieś panewki dał. może się pomylili w zakładzie i miał być 5 szlif

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 25 gru 2015, 15:39
autor: AndrzejD21
Pewnie tak, bo szóstego raczej się nie robi.

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 25 gru 2015, 17:29
autor: Roman1313
w linku masz zdjęcie tabeli z wymiarami naprawczymi dla silnika 4001
http://chomikuj.pl/habza.m

trzeba odszukać plik "wymiary naprawcze"

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 25 gru 2015, 17:31
autor: tygrysek93
zobaczymy w poniedziałek
A czy jest możliwość że wał był tak uszkodzony ze przeskoczyli z 4 na 6 szlif?

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 26 gru 2015, 14:08
autor: AndrzejD21
To tylko 0,5mm, więc może, tata mi powiedział, że szóstego szlifu się nie robi.
A raczej wie co mówi, bo jest po szkole rolniczej.

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 26 gru 2015, 15:34
autor: tygrysek93
to co więc może być źle??



a właściwie skąd mieli takie panewki i do tego za ciasne

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 26 gru 2015, 17:56
autor: AndrzejD21
Musieli zrobić szlif 5-ty, panewki musieli dopasować od innej maszyny, coś tu nie gra. :@

Najlepiej pomierz wszystko, wtedy coś z tym fantem będzie się dało zrobić.

Tabela z instrukcji napraw c360:

Obrazek

Obrazek

W szlifierni jak dziadek robił szlif wału od c-360 mówili że jak jest 3-ci szlif, to wał już na złom.

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 27 gru 2015, 15:09
autor: Roman1313

RE: zetor 3011 kilka pytan

: 28 gru 2015, 10:11
autor: tygrysek93
witam
50 50387 0
to symbol tej panewki na 6 szlif, nawet silnik nie odpalony a one już zjechane do miedzi