Strona 2 z 2

RE: T-25A Układ kierowniczy

: 13 kwie 2009, 12:32
autor: Deleted_User
Jeszcze znalazłem taki zestaw wydaje mi się, że z tym było by najmniej roboty

http://www.allegro.pl/item602810874_urs ... nowka.html

RE: T-25A Układ kierowniczy

: 13 kwie 2009, 16:47
autor: Bolszewik
No chyba byłoby dość łatwo to zrobić mógłbyś sobie odpuścić ten wałek kardana za prawie 250 zł bo pompę możesz dać pod maską tak jak mój kolega (zdjęcie wyżej w temacie) albo przymocować ją na tym wsporniku gdzie jest miejsce na sprężarkę.

RE: T-25A Układ kierowniczy

: 14 kwie 2009, 13:38
autor: Deleted_User
Mam jeszcze takie pytanie czy można wspomaganie podłączyć razem z pompą z układu hydraulicznego ta co napędza siłownik bo widzę, że ta pompa którą można kupić z wałkiem kardana jest taka sama jaką mam w układzie , czy dała by rade z wydajnością ?

RE: T-25A Układ kierowniczy

: 14 kwie 2009, 20:00
autor: Bolszewik
Prawdopodobnie tak, ale ja bym wolał osobny układ.

RE: T-25A Układ kierowniczy

: 15 kwie 2009, 17:21
autor: Deleted_User
ok czyli lepiej jest jak są osobno.

RE: T-25A Układ kierowniczy

: 24 maja 2009, 13:10
autor: Deleted_User
Posiadam też traktor władymirec t-25 i prosiłbym o fotki przerobionego układu kierowniczego na e-mail motorynka100@op.pl

RE: T-25A Układ kierowniczy

: 06 sie 2009, 21:28
autor: Bolszewik
Dj Stonka napisł:
Witam, mam niemały problem, są to luzy na kierownicy w moim Władku. Jak się ich pozbyć? Są bardzo duże. Proszę, pomóżcie.

Pozdrawiam, Dj

Do regulacji samej kolumny kierowniczej służy śruba regulacyjna oraz wyjmowanie podkładek z pod sztycy kolumny. Wyjęcie ich powoduje gębsze wejście w pracę przekładni ślimakowej.

Z doświadczenia wiem że niestety kolumna kierownicza w T-25 to nieudana konstrukcja. Krótko mówiąc prosta jak cep ze wszelkimi tego konsekwencjami.

Przerobiłem całą procedurę remontu kolumny i w pewnym momencie dałem sobie spokój. W zasadzie nie była taka zła, ale się kidała co doprowadzało mnie do szału. Trzeba było wymienić tuleje w której pracuje przekładnia. Były tam uszkodzenia pewnie pozostałość poprzednich napraw :upset: aby wymienić tę część trzeba było ją nie tylko kupić (200 zł) ale i dotoczyć na wymiar. Dałem sobie więc spokój i kupiłem nową kolumnę za 600 zł. Tym bardziej że miałem tą wysoką, gdzie była możliwość zamontowania kierownicy do jazdy tyłem.

Zalecam więc w kwestii luzów następującą kolejność:

I etap

- kupić zestaw wymiennych kamieni do przegłubów (ok. 20 zł)
- wymienić wszystkie
- nasmarować tawotem
- ustawić zbieżność

II etap

- sprawdzić czy blokady szerokości rozstawu przedniej osi dobrze trzymają (u mnie jedno koło wychylało się w przód drugie w tył)
- sprawdzić i w razie potrzeby wymienić półośki
- sprawdzić i w razie potrzeby wymienić sworzeń przedniej osi oraz tuleje w/w.
Najlepiej podnieść przód i zobaczysz wtedy luzy. ja miałem łatwo bo podparłem się na spychy i koła były w powietrzu. Ty musisz podstawić go na kobyłkach, ale tka by oś była luźna.

III etap

Teraz jeśli nadal będziesz niezadowolony (a pewnie będziesz ;) )
Pozostaje zająć się kolumną, ale wetknięcie w niej więcej niż 300 zł uważam za bezsens lepiej kupić nową.

Niestety nawet całkowicie wymieniony układ kierowniczy, ja taki posiadam nie daje komfortu jaki powinien być ...


PS. jeśli ktoś chce mogę sprzedać używaną spraną wyżej wspomnianą kolumnę za dość symboliczne pieniądze.

RE: T-25A Układ kierowniczy

: 26 cze 2011, 14:11
autor: kamil82
Najlepsza jest kolumna od c360
ja mam i jest git.




Najlepszy jest układ od c360 ja mam i chodzi jak zegarek.

RE: T-25A Układ kierowniczy

: 18 sty 2012, 22:35
autor: wlodecki
Witam Kolegów,

Właśnie regeneruję swoją oryginalną przekładnię kierowniczą. Mam pytanie do Kolegi Bolszewika. Pisałeś wcześniej o przecieku na śrubie regulacyjnej. Jak sobie poradziłeś z tym problemem ?

Pozdrawiam
wlodecki

RE: T-25A Układ kierowniczy

: 19 sty 2012, 17:54
autor: Bolszewik
No bardzo prymitywnie i średnio skutecznie.

Troszkę konopi .....

RE: T-25A Układ kierowniczy

: 19 sty 2012, 23:34
autor: wlodecki
Witam.
Dzięki za odzew.
Dzisiaj zamontowałem swoją kolumnę po remoncie. Trochę mnie niepokoi ta śruba regulacyjna; gwint w dekielku, w którym się ona porusza jest marnej jakości, nie ma tam żadnego uszczelnienia. Czas pokaże co z tego wyszło.

Pozdrawiam
vper

RE: T-25A Układ kierowniczy

: 20 sty 2012, 17:23
autor: Bolszewik
A spróbuj na jaki silikon czy klej do gwintów, może coś pomoże.

RE: T-25A Układ kierowniczy

: 23 sty 2012, 19:46
autor: wlodecki
Witam,

Na razie złożyłem bez niczego i jest sucho. Zobaczymy.
Dziękuję za zainteresowanie i rady.

Pozdrawiam
wlodecki

RE: T-25A Układ kierowniczy

: 23 sty 2012, 20:52
autor: dynia
Ja założyłem z BMW e34 po rocznym teście jestem bardzo zadowolony.