Strona 2 z 2

RE: woda w oleju silnikowym

: 21 sie 2008, 20:25
autor: Deleted_User
dzięki



a ma ktoś może w pdf sam naprawiam ursus c-330

z góry wielkie dzięki za pomoc



hej czy ktoś wie jak rozpoznać panewki czy były po szlifie i czy nowe tuleje wsadzać na jakiś smar czy coś ?

RE: woda w oleju silnikowym

: 21 sie 2008, 20:26
autor: hubert
Panewki nie mogą być po szlifie, wał jak coś;)

RE: woda w oleju silnikowym

: 21 sie 2008, 20:38
autor: Deleted_User
a jak poznać czy wał był po szlifie



a którą strona nakładać uszczelka pod głowice

RE: woda w oleju silnikowym

: 21 sie 2008, 20:43
autor: hubert
Zmierz i sprawdź w instukcji inaczej nie da rady;) A uszczelka pasuje tylko jedną, stroną, z tego co się orientuje.

RE: woda w oleju silnikowym

: 21 sie 2008, 21:14
autor: Deleted_User
ok

a jak będę wymieniał tuleje z tłokami to wymienić tez panewki czy nie

RE: woda w oleju silnikowym

: 21 sie 2008, 21:16
autor: hubert
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... a7490c56fb

Jeżeli wyglądają tak gorzej to wymień, a jak są we względnie lepszym stanie to zostaw, ale ja bym wymienił, dla świętego spokoju;)

RE: woda w oleju silnikowym

: 22 sie 2008, 13:36
autor: Deleted_User
moje są w trochę lepszym stanie jest na nich numer 1D co to oznacza



której firmy jest lepszy zestaw naprawczy gmp czy thm



jak powinny być rozmieszczone pierścienie na tłoku

RE: woda w oleju silnikowym

: 22 sie 2008, 14:00
autor: hubert
Z tego co kojarze to GMP;) A pierścienie tam gdzie masz napis TOP to do góry;)

RE: woda w oleju silnikowym

: 22 sie 2008, 21:05
autor: Deleted_User
a jest jakaś różnica miedzy tym top do góry a na dół ?sie stanie jeśli założy sie odwrotnie

RE: woda w oleju silnikowym

: 23 sie 2008, 10:30
autor: hubert
Z tego co pamiętam, to pierścinie zgarnaijące, mają przy zamku TOP, a uszczelniające, daj zamki co 180 stopni;)

RE: woda w oleju silnikowym

: 23 sie 2008, 12:40
autor: Deleted_User
czyli wszystkie 5 pierścieni mam dać z top do góry ?
a pierścienie zgarniające dać co ile stopni?

RE: woda w oleju silnikowym

: 23 sie 2008, 14:43
autor: hubert
Słuchaj masz 5 pierścieni, i na bokach powinien być napis TOP i tam gdzie będzie napis TOP to tym do góry.

Ja kupowałem wzoraj na jeden tłok 30 (do ESA) i na 2 zgarniajacych jest TOP przy zamku, czyli zamkami do góry, a na uczelniających nic, czyli zamki co 180 stopni uszczelniających;)

RE: woda w oleju silnikowym

: 24 sie 2008, 12:24
autor: Deleted_User
ok dzięki a tuleje już wymieniłem



jak długo docierać tłoki ? na jakich obrotach i ile czasu?

RE: woda w oleju silnikowym

: 24 sie 2008, 15:27
autor: agrotechnik
~mario12221, nie chcę cię straszyć, ale jak będziesz walił dalej takie byki ortograficzne, to dostaniesz WARna. Mówię to jako moderator, bo poprawiałem twoje błędy, ale jak wrócą administratorzy z Wilkowic, to dostaniesz od nich po tyłku za kolejne błędy, a jak wtedy już nic nie będę mógł zrobić.

RE: woda w oleju silnikowym

: 24 sie 2008, 16:24
autor: hubert
Jak wszytko włożysz to dociera się cyklami. Na jałowych obrotach:

10 min
20 min
30 min
1 h
10 h

kolejne 10 h ale we wszytkich zakresach obrotów

i potem docierasz do 50 mth z obciążeniem, jakaś jazda, kultywatorowanie, bronowanie, a cały silnik dociera się po ok. 150 mth;)

Tak pisze książka, ale ja osboście ESA docierałem przez 5 h na jałowych a później 1 h na full, i dalej kultywatorowanie, jazda, po 50 mth wymiana oleju, i dalej już normalnie:)

RE: woda w oleju silnikowym

: 25 sie 2008, 21:05
autor: Deleted_User
ok dzięki wszystkim za pomoc ale mam jeszcze 1 pytanko słyszałem ze jest jakiś płyń lub proszek który usuwa drobne przecieki w bloku lub obok tulei wiecie jaki to proszek
jeszcze raz dzięki

RE: woda w oleju silnikowym

: 25 sie 2008, 21:52
autor: hubert
Ale po co ci teraz? Jak wymienisz tuleje, oringi, podkładki po nimi, to nie powinno być przecieków, chyba że masz dziurawy blok...

RE: woda w oleju silnikowym

: 26 sie 2008, 11:17
autor: Deleted_User
właśnie wymieniłem wszystko ale jeszcze jest mały przeciek czy ktoś wie o takim proszku