Strona 12 z 15

RE: RS 09-od początku

: 15 lut 2009, 22:15
autor: Szczepan-1990
Panewki 400zł, sworznie 180zł z zabezpieczeniami. Wał koło 450zł

RE: RS 09-od początku

: 15 lut 2009, 22:18
autor: Bronek19
A może spróbować dać ten wał do szlifu co sądzisz ale zdecyduje się chyba na nowy co nowe to nowe sądzisz Szczepan że tym uruchomieniem doprawiłem ten silnik

RE: RS 09-od początku

: 15 lut 2009, 22:32
autor: Szczepan-1990
No...dobiłeś go, nie da się ukryć. Ja bym szlifował. Wybór jest Twój ale wpierniczysz grube panewki i porzęzi troche



Daj do sprawdzenia do dobrego warsztatu ale jutro jak podam Ci wymiary noominalne. Ja bym szlifnął to...

RE: RS 09-od początku

: 15 lut 2009, 22:32
autor: Bronek19
Zobaczę z tym wałem ile będzie kosztował szlif później zdecyduje masz może do niego jakąś literaturę .

RE: RS 09-od początku

: 15 lut 2009, 22:33
autor: Szczepan-1990
Mam na kompie.

RE: RS 09-od początku

: 15 lut 2009, 22:41
autor: Bronek19
Uraczysz mnie nią choć bez niej też bym dał rade ale w moim RS nie tylko silnik wymaga remontu



Jak byś mógł to prześlij mi ją na PW

RE: RS 09-od początku

: 16 lut 2009, 6:58
autor: Bolszewik
Jeśli koszt części remontowanej przekracza 50 % ceny nowej to nie ma sensu naprawiać stare. To moje prywatne zdanie.

RE: RS 09-od początku

: 16 lut 2009, 21:33
autor: Szczepan-1990
Wymiary podrzuce wieczorem, dopiero wrocilem z zapieprzu szkolnego.




Więc tak. Oto wymiary nominalne i remontowe:

-Wał korbowy;
a. Pod panewki główne - nominalny fi 65.00 z pasowaniem g6
- Remontowe co 0.25 mm w dół, do 8 szlifu

b. Pod półpanewki korbowodowe - nominalny fi 55mm z pasowaniem g6
-remontowe co 0.25mm w dół, do 8 szlifu

Tuleje cylindra:
a. Nominał fi 85.0mm pasowanie H7
b. Remontowy I fi 85.5mm pasowanie H7
c. Remontowy II fi 86.0mm pasowanie H7

RE: RS 09-od początku

: 16 lut 2009, 21:35
autor: Bronek19
Dzięki Szczepan za te wymiary

RE: RS 09-od początku

: 23 lut 2009, 14:47
autor: Szczepan-1990
Nie ma sprawy ;)



Poszukuję pierścieni tłokowych nominalnych. Gdyby ktoś posiadał takowe chętnie odkupię bądź wymienię się częściami



Kilka fotek... ;)

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Na jednym ze zdjęć widać nawet właściciela hehehe ;)

RE: RS 09-od początku

: 23 lut 2009, 14:58
autor: klusek-rolnik
Kurcze Marcin musze sie tam na wiosne skuterem wybrać.... ;);) bo szczerze mówiac nigdy tam nie byłem:p

RE: RS 09-od początku

: 23 lut 2009, 16:05
autor: Szczepan-1990
Łukasz-zapraszam. Z Bolesławca masz dokładnie 11km do mnie :)

RE: RS 09-od początku

: 23 lut 2009, 16:45
autor: klusek-rolnik
Niewiem nie liczyłem:P Ale odwiedze Cie napewno.

RE: RS 09-od początku

: 24 lut 2009, 11:44
autor: Deleted_User
Witam. Jestem tu nowy , ale czytam was od dobrego roku. Nazywam sie Wiktor i jestes z okolic Wrocławia. Mam nasteopujacy problem podczas rozładunku balotów siana jeden z balotów zablokowany na przyczepie zsunął sie po ładowaczy czolowym i spadjac złamał kierownice i tuleje w której znajduje sie os kierownicy . Z tym, że jak sie potem okazło os kierownicy zostala wygieta od uderzenia. musze teraz te os wybudowac wyprostowac i złozyc ponownie. Chce to robic dostajc sie do przegłubów od strony skrzyni biegów. tam sa przegłuboy zabezpieczone sworzniami. Pytanie brzmi jak wybic owe sworznie i czy wowoczas kierownica razem z pochwa wyjdzie do góry oraz czy owe swoerznie sa do dokupienia np od innego jakiegos pojazdu ? i drugie pyatnie chcialabym przerobic ukałd kiereowniczy na strowanie mechaniczno hydrauliczne czy ktosc cos wie a ten temat
A mzoe jest jakis inny sposob jesze prostszy prosze o pilny kontakat w tej sprawie

RE: RS 09-od początku

: 26 mar 2009, 18:02
autor: Szczepan-1990
Żeby wyciagnać kierownicę musisz odkręcić ramę przednią, wtedy dopiero 'górę'. Nie robiłem jeszcze tego ale myślę że tak to działą..



Niebawem wielka niespodzianka... ;)

RE: RS 09-od początku

: 26 mar 2009, 19:12
autor: klusek-rolnik
No Marcin ciekaw jestem tej niespodzianki... ;)

RE: RS 09-od początku

: 06 kwie 2009, 16:48
autor: Szczepan-1990
Wpadnij to zobaczysz co się święci :) :D



Witam wszystkich :)
Mała niespodzinka.. W zaciszu przydomowego garażu wziałem się za remont. Mój silnik już wymagał kilka napraw. Progi na cylindrach, pierścienie w misce olejowej, luzy na panewkach.. Kupiłem wszystko co potrzebne nowe i...o to efekty na dzień dzisiejszy ;)

Obrazek



Większa fotorelacja niebawem ;) Miało być pierwsze odpalenie ale roboty się opóźniają... Założone są już nowe tłoki, sworznie, panewki z wałem, wszystkie uszczelniacze ;) Głowice są odebrane od regeneracji, tylko wkręcić wtryski i można walczyć z odpalaniem ;)



Obrazek

A tu miejsce pracy :lol::p



Witam. Silnik już jest w ciągniku ;) Podsumowując-wymienione zostały 2 tuleje, tłoki, pierścienie na zupełnie nowe, głowice po regeneracji, wał przeszedł szlif, panewki w wymiarach remontowych, wtryski itd. W sobote po kilku próbach odpalenia udało się ;) ciężko było, kopcił strasznie ale powoli zaczął się bujać ;) Czy to normalne że kopci na niebiesko na początku? pracował raptem minute, później brakło paliwa ;) Ot ta to wygląda na dzień wczorajszy ;)

Obrazek



Pozostaje mi tylko pokryć całość żaroodporną i kwasoosporną farbą. Mam to zamiar dzisiaj zrobić, uszczelnić wtryski, podłączyć wskaźniki itd. Filmik z odpalenia niebawem ;)

RE: RS 09-od początku

: 07 kwie 2009, 11:02
autor: drandrzej
łaadnie jak już gada
co do dymienia - zawsze resztki oleju muszą się powypalać i pierścienie poukładać (stąd m.in ubytki oleju na początku docierania)- po dotarciu powinno zniknąć

RE: RS 09-od początku

: 07 kwie 2009, 16:36
autor: klusek-rolnik
No Marcin... niespodzianka bardzo miła...;) jak już dotrzesz RSa i będziesz kiedyś na Jeziorku to daj znać...

RE: RS 09-od początku

: 07 kwie 2009, 17:51
autor: Szczepan-1990
A czy to prawda że podczas zakładania pierścieni trzeba je zakładać zwracając uwagę aby zamki pierścieni były w różnych miejscach??