Strona 13 z 85

RE: Majorek Sławka.

: 12 gru 2012, 10:36
autor: marek
Taki sam gwint jak świeca żarowa przy C 330 ma płomieniówka od Forda Transita.Jest podłączona pod pompkę podającą paliwo więc potrzebny jeszcze zawór odcinający.I niestety opornik bo jest na 8,7V ale u mnie już kilka lat grzeje bez opornika i się nie przepala.Są i na 12V.

RE: Majorek Sławka.

: 12 gru 2012, 10:46
autor: Wicher
Coś się pomyśli... Spytam kumpla, on musi wiedzieć z czego da się podpasować, bo sprzedaje części już od ponad 15 lat ;)
Ewentualnie ojciec od tira coś przyniesie.

RE: Majorek Sławka.

: 12 gru 2012, 17:50
autor: chrapek3011
Ja mam taką z Fergusona.Zaworek jest,przewód doprowadzający paliwo jest...ciągadło będzie od Mercedesa...0...1-grzanie...2-rozruch.Przycisk rozrusznika pozostaje na swoim miejscu na lato.

Ciapek ma gwinty świec żarowych 18 x 1,5.Można śmiało zastosować świece płomieniową z takim gwintem.

Jeszcze lepsze rozwiązanie to kolektor ssący od 325/328,gładki bez otworów na świece żarowe.Wtedy wierci się i gwintuje otwór w poziomie,zaraz za kołnierzem mocującym filtr powietrza.I tu wstawia się świecę płomieniową.Kolektor pomalowany,oryginalny z traktora zdjęty.Fotki wieczorem.

RE: Majorek Sławka.

: 12 gru 2012, 18:18
autor: Ursus
Czekamy. Porób fotki całej instalacji, może mi się przyda :)

RE: Majorek Sławka.

: 12 gru 2012, 19:44
autor: damber
chrapek3011 napisał/a:
Jeszcze lepsze rozwiązanie to kolektor ssący od 325/328,gładki bez otworów na świece żarowe.Wtedy wierci się i gwintuje otwór w poziomie,zaraz za kołnierzem mocującym filtr powietrza.I tu wstawia się świecę płomieniową.
Np. tak jak tu *yes*
http://www.youtube.com/watch?v=Ek98_FhO5qg

RE: Majorek Sławka.

: 12 gru 2012, 20:21
autor: chrapek3011
damber napisał/a:
chrapek3011 napisał/a:
Jeszcze lepsze rozwiązanie to kolektor ssący od 325/328,gładki bez otworów na świece żarowe.Wtedy wierci się i gwintuje otwór w poziomie,zaraz za kołnierzem mocującym filtr powietrza.I tu wstawia się świecę płomieniową.
Np. tak jak tu *yes*
http://www.youtube.com/watch?v=Ek98_FhO5qg
Tak , jak tu.Ja w tym miejscu montowałem nawet zwykłą żarową.

RE: Majorek Sławka.

: 12 gru 2012, 21:24
autor: Ursus
Na prośbę Sławka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

RE: Majorek Sławka.

: 12 gru 2012, 22:08
autor: chrapek3011
Najbardziej skomplikowana czynność w zabawie z montażem świecy to wywiercenie otworu w kolektorze ssącym a następnie wspawanie redukcji z gwintem pod świece.Montaż całości (bez lakierowania kolektora)zajmuje jakąś godzinkę.

Jutro dokończę podłączanie włącznika,przewodu elektrycznego i paliwowego.

RE: Majorek Sławka.

: 12 gru 2012, 23:06
autor: bossmann
Piękna robota jak zwykle.

RE: Majorek Sławka.

: 13 gru 2012, 21:33
autor: Ursus
Jak widać Sławkowi się udało.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

RE: Majorek Sławka.

: 13 gru 2012, 21:45
autor: chrapek3011
Akcja,,świeca płomieniowa,,zakończona pomyślnie.Instalację wzbogaciłem o wyłącznik pociągany ,,grzanie-rozruch,,i kontrolkę.

Podczas ,,grzania,,słychać charakterystyczne pyknięcie i można zacząć kręcić rozrusznikiem.Według moich obserwacji,procedura rozruchu ze świecą nie trwa dłużej jak 20 sekund.Teraz nie muszę ,,przekręcać,,rozrusznika.

RE: Majorek Sławka.

: 13 gru 2012, 22:21
autor: Ursus
A tam jakiś przekaźnik masz zastosowany, że to pyknięcie słychać?

RE: Majorek Sławka.

: 13 gru 2012, 22:32
autor: chrapek3011
Nie ma przekaźnika,bo do takiej świecy,jeżeli ma się mocny prądowo wyłącznik nie potrzeba,tym bardziej układ czasowy jak w samochodach.To pyknięcie to słychać ze świecy,jak otworzy się zaworek z kulką.A wtedy paliwo kapie na rozgrzaną spiralę,zapala się i można ,,startować,,.

RE: Majorek Sławka.

: 13 gru 2012, 22:35
autor: Ursus
Aaaa, no tak, to jak ten bimetal się rozgrzeje, tak?
Podpytuje, bo może mi się to niebawem przyda.

RE: Majorek Sławka.

: 13 gru 2012, 22:38
autor: chrapek3011
Dokładnie to!

RE: Majorek Sławka.

: 14 gru 2012, 15:25
autor: Ursus
Tylko dodam, że smycze można zamawiać ;) Sławek świetną reklamę zrobił :D

Obrazek

RE: Majorek Sławka.

: 14 gru 2012, 16:23
autor: chrapek3011
Dobrze się ta smycz prezentuje z tym kluczykiem.

RE: Majorek Sławka.

: 14 gru 2012, 18:28
autor: damber
Jak zwykle świetne wykonanie Chrapek *tup*
O ile dobrze rozumiem, to na tym przełączniku masz trzy pozycje 0-1-2. Na 1 masz świece płomieniową, a na 2 rozrusznik?
Czy zadziałał by mi ten przełącznik na świecach żarowych?, bo nie chcę tego dużego z C 330 montować w swoim ciapku ;)

RE: Majorek Sławka.

: 14 gru 2012, 19:17
autor: chrapek3011
0-1-grzanie-2-rozrusznik,tak jest!Zadziałałby bez problemu.Kiedyś Mercedesy miały świece długo grzejne bez przekaźnika czasowego,tylko sitko-solniczkę kontrolkę i opór dodatkowy i cztery świece i to wytrzymywało,więc dlaczego nie wykorzystać tego w ciapku.

RE: Majorek Sławka.

: 18 gru 2012, 22:15
autor: Ursus
Ursus napisał/a:
Ja mam do MZ jak ktoś potrzebuje :D



Jeszcze jedna fotka oryginałów:

Obrazek
Tak samo lampy miał też Zetor Super 35!



Obrazek




Dodaję jeszcze fotki od Sławka :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek