Strona 13 z 15

RE: Zetor 25

: 08 sty 2014, 18:30
autor: Pawelc-328-
No tak, ^Ursus ma racje.
Jak silnik jest zimny to olej to jest wtedy bardzo gesty...
Wtedy jak odpalisz to masz ciśnienie hoho... tak jak u mnie w Ursusiku, jak zimny to i 5atm. miał. trochę pochodził i spadło na ciepłym, musze wymienić panewki...*no*Ale, żeby aż do 16 skoczyło to trochę niedowierzam...

RE: Zetor 25

: 08 sty 2014, 18:31
autor: Mars
No dobra ;) ciśnienie 5. Ok. Ale 16 ??? To paranoja jakaś jest ;)

RE: Zetor 25

: 08 sty 2014, 18:39
autor: Pawelc-328-
Ja podałem 5 jako przykład w moim Ursusku, gdzie ciśnienie mi ucieka bo mam już panewki wyrobione...
Gdy zapalisz silnik zimny to u mnie niby ciśnienie 5 bardzo dobre jest, a jak już się chwile zagrzeje to spadło mi do 0,5.
To podałem jako przykład gdzie na starym silniku i wyrobionych panewkach na początku ciśnienie jest bardzo duże.

A na zdrowym silnik, zimnym i jak faktycznie przykazujesz to pewnie i będzie miał koło 16 atm.
Ale to tylko przez chwile gdy się nie zagrzeje, jak trochę pochodzi to wtedy normalne powinno być ciśnienie.

RE: Zetor 25

: 08 sty 2014, 18:41
autor: Mars
OK, Paweł, ale w takiej sytuacji po co i do czego produkowali liczniki ze skalą do 5 atm ?

RE: Zetor 25

: 08 sty 2014, 19:01
autor: Pawelc-328-
Te go to Ci już nie powiem, aż takiej wiedzy nie mam, szczególnie jeśli chodzi o Zetorki, bo o nich sam się dopiero uczę... :D

Może działają trochę inaczej, ale nie będę zgadywać...
Sam się chętnie dowiem.:)

Ale to, że na zimnym oleju jest wyższe ciśnienie to jest fakt.

RE: Zetor 25

: 09 sty 2014, 8:52
autor: Wicher
Podejrzewam że zegar do 16 był po to żeby go nie rozerwało takie ciśnienie gdyby był na 5, a te na 5 są tak solidne że wytrzymują wyższe ciśnienia i nie ma potrzeby dalej ciągnąc skali ;)

RE: Zetor 25

: 09 sty 2014, 8:57
autor: Jacek ze Skansena
Cosi się wtrące. Osttnio odpalałem Zetora 25 K po remoncie i jak spojrzałem na zegar ciśnienia to się wystraszyłem. Miał ponad dychę. Myslę, że zegar do 5 by już poszedł na złom. Skala zawsze musi być z zapasem. Czechosłowaccy inżynierowie zrobili do 16. U naszych C 325 z małymi zegarami było jak się nie mylę do 7. To kwestia rozplanowania .

RE: Zetor 25

: 09 sty 2014, 9:02
autor: Wicher
To racja, zapas być musi. A te zegary tylko do 5 są po prostu tak wytrzymałe że zamkną skalę ale sie nie rozerwą przy takim ciśnieniu.

RE: Zetor 25

: 09 sty 2014, 13:30
autor: Mars
Jest to dla mnie ciekawostka. Skoro powstały zegary 5 atm, to wykonano je w jakimś celu i na pewno się sprawdzały. Zastanawiam się tylko, czy np nie zastosowano ich w pierwszych modelach Zetora 25, bo wiadomo,że później były już tylko do 16 atm. Jeśli je zastosowano w pierwszych modelach Zetora 25, to może przez zastosowanie innych rozwiązań, nie trzeba było skali powyżej 5 ? A może jak mówi Wicher, one są tak wytrzymałe, że bez problemu wytrzymują czasowe ciśnienie do 16 atm ? Jednakowoż myślę, że zagadka warta rozwiązania ;)

RE: Zetor 25

: 09 sty 2014, 14:54
autor: drandrzej
zamknąłem i zegar do 16 w moim zółtym zetroku po wymianie i wyczyszczeniu toru olejowego
nie przezył
pisałem o tym na froum
nie polecam tych zabaw bo potem trzeba co najmniej kalibrować zegar - zostają ślady po demontazu obejmy szybki - a czasem to już i tak nic - rozgina się w diabły

RE: Zetor 25

: 13 sty 2014, 10:36
autor: Mars
Kupiłem silnik starego modelu w super stanie - żadnych luzów, ale trzeba wymienić uszczelniacze wału korbowego z obu stron. Jak się do tego zabrać, bo nie bardzo wiem ? ;)

RE: Zetor 25

: 13 sty 2014, 20:56
autor: drandrzej
wydłubać uszczelniacze śrubokretami/hakami i zapakowac nowe

RE: Zetor 25

: 13 sty 2014, 21:01
autor: Mars
Na bezczelnego ? Ok ;)
myślałem, że jest jakiś kulturalny sposób ;)
Dzięki Andrzeju - cieszę się, że mogę na Ciebie liczyć ;)

RE: Zetor 25

: 13 sty 2014, 22:14
autor: PiotrC328
Na bezczelnego,tylko oczywiście nie możesz uszkodzić (rysy) powierzchni po której chodzić ma nowy uszczelniacz:D

RE: Zetor 25

: 13 sty 2014, 22:25
autor: chrapek3011
Ani też jego gniazda...

RE: Zetor 25

: 14 sty 2014, 8:54
autor: Mars
Dzięki Panowie ;) a zakładać nowy uszczelniacz na smar, czy na sucho ?

RE: Zetor 25

: 14 sty 2014, 10:48
autor: chrapek3011
Ja smaruję olejem i do gniazda i na wał.

RE: Zetor 25

: 15 sty 2014, 15:43
autor: Mars
Wicher ( za co Mu dziękuję ) niechcący spowodował, że zapytałem mojego dziadka jakie miał przezwisko ? ;) Oto krótka historia : Przed wojną miał kilka przezwisk powiedział, ale żadne nie zapadło mu w pamięci jak to, kiedy wstąpił do wojska. Był rok 1949, a dziadek skończył 18 lat i doszedł do wniosku, jak większość młodych w owym czasie, że chce związać swą przyszłość z wojskiem. Tam, jak mówi, zaczęło się. Do wojska sprowadzono lub miano sprowadzić ( tego już nie pamięta dokładnie ) kilka ciągników - miały to być Zetory 25 ;) Dziadek mówił bardzo szybko, tak, że trudno czasem było go zrozumieć. Pewnego dnia usłyszał w swoją stronę zawołanie "te ! Zetor ! " ;) i tak mu zostało przez 15 lat, dopóki nie został podoficerem ;) Kto by przypuszczał, że Zetor odezwał się w naszej rodzinie po 50 latach, kiedy to w roku 2013 kupiłem swojego pierwszego Zetora 25 ;)

RE: Zetor 25

: 15 sty 2014, 15:58
autor: Wicher
Ja mam przezwisko po pradziadku, który na nazwisko miał Wiater...

RE: Zetor 25

: 15 sty 2014, 16:05
autor: Mars
Mimo to, ciekawe historie naszych przodków czekają na odkrycie ;) Warto pytać, póki Ich jeszcze nie zabrakło ... Mój dziadek niestety nie wie jakie przezwiska miał Jego ojciec i dziadek.