Strona 16 z 61

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 24 sie 2011, 22:23
autor: AniaMarian
Witam. Od paru dni mamy k25 i chcemy sie dowiedzieć jak dokładnie są biegi? ma ktoś jakąś rozpiske, schemat? pozdrawiam

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 24 sie 2011, 22:44
autor: claas
http://img01.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1759599528

Z1 i Z2 są to biegi wsteczne a N1 i N2 Biegi neutralne

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 25 sie 2011, 15:56
autor: AniaMarian
Dzięki :p

Panowie mamy problem zetor się zagrzewa po paru minutach pracy czego to moze byc wina? termostatu nie ma, woda jest

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 25 sie 2011, 21:06
autor: papiszon
Przyczyn może być kilka, ale zacząłbym od chłodnicy. Czy czasami nie jest zbytnio zakamieniona?

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 25 sie 2011, 21:08
autor: Ursus
AniaMarian napisał/a:
Dzięki :p

Panowie mamy problem zetor się zagrzewa po paru minutach pracy czego to moze byc wina? termostatu nie ma, woda jest
Sprawdź na dotyk czy chłodnica się w miarę równomiernie rozgrzewa. Są różnice w temp. górnej części a dolnej - tak ma być - ale jak np. są miejsca całkiem jakby chłodne to może być oznaka. Próbuj przelać ją z węża wodą, zobacz czy swobodnie leci.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 25 sie 2011, 21:37
autor: AniaMarian
dobra dzieki za podpowiedzi posprawdzam na rzut oka gdzieś kapie woda musze dokladnie sprawdzic

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 25 sie 2011, 21:40
autor: Ursus
Posprawdzaj. Napisz też czy coś robiliście z silnikiem. My jak wyciągaliśmy tuleje to blok oczyściliśmy z kamienia i rdzy. To też powoduje, że silnik nie oddaje ciepła i chłodzenie nie jest odpowiednie.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 27 sie 2011, 21:44
autor: AniaMarian
Mam dziurawą chłodnice jeszcze dokładnie nie wiem gdzie bo musze wykrecic... z silnikiem nic nie robilismy bo mamy go pare dni dopiero dzis nam sie ropa skonczyła a po nalaniu juz nie chciał zapalic i tutaj pytanie jak najszybciej go odpowietrzyc?

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 27 sie 2011, 22:52
autor: Ursus
Odkręcasz w filtrze paliwa nakrętkę u góry, jak pojawi się paliwo i nie będzie powietrze się już wydostawać to zakręcasz i następnie odkręcasz środkową śrubkę na pompie wtryskowej (między pokrywką a wyjściami przewodów wtryskiwaczy). Tak samo czekasz aż się odpowietrzy i zakręcasz. Potem warto go korbą zakręcić przy zwiększonym gazie, żeby wtryski było słychać, że wtryskują.

A w ogóle to jak dopiero co go zakupiliście, to weź ten przewód co idzie do filtra paliwa ściągnij i może przepłucz trochę zbiornik. Zmarnujesz trochę ropy, ale tam naprawdę może być syf. Dla dobrego efektu zmieniłbym też filtr paliwa. Koszt. 28 zł.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 28 sie 2011, 7:37
autor: drax
Ja w moim przypadku, odkręciłem cały kranik i go rozebrałem, jak się później okazało, było warto. Trochę tego syfu w baku było. Co do odpowietrzania, Paweł napisał najprostszy i najszybszy sposób.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 28 sie 2011, 8:14
autor: AniaMarian
Tak robiliśmy, teraz na szczescie zapalił ale bez prostownika sie nie obyło nasz akumulator nadaje sie do wyrzucenia udało sie zjechać z pola w wolnym czasie musze zabrac sie za chłodnice i przegladnac inne rzeczy oczywiscie z pomocą forum :)

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 28 sie 2011, 11:28
autor: Ursus
Jeśli woda Ci ucieka z układu to bardzo ostrożnie z tym odpalaniem. Głowice w Zetorach są bardzo delikatne i nieodporne na przegrzanie miejscowe. Więc jak woda mocno ubywa to lepiej holować do domu i naprawić prędko niż stosować zasadę "a może się uda...".

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 28 sie 2011, 16:04
autor: AniaMarian
wiem wiem zawsze dolewam wody przed pracą za duzo nie jezdze bo uzywam go do obrabiania 0.5ha ogrodu
mam pytanie jaki najodpowiedniejszy akumulator bedzie? bo musze sie rozgladnać za innym
i pytanie czy do odpalania uzywacie "starteru"w spray?

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 28 sie 2011, 16:43
autor: drax
Samostartu używałem parę razy, nie polecam, silnik przy nim stuka i jest to wybuch mieszanki. Mój ciągnik nawet przy -20 st, odpalał przy użyciu opalarki w kolektor + podgrzanie świec. Ciągnik jest zalany płynem chłodniczym, a nie podgrzewam go. Wszystko zależne w jakiej kondycji jest silnik, a o dziwi mój kompresji zbyt nie trzyma

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 28 sie 2011, 17:31
autor: AniaMarian
u mnie podgrzewanie świec jest odłaczone nie wiem dlaczego a nie bardzo umiem to podłączyć

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 28 sie 2011, 18:22
autor: Ursus
Mogę wspomóc ewentualnie poradą w sprawie podłączenia, a także schematem. Masz żarnik w swoim na desce rozdzielczej? W kolektorze opór grzejny jest?

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 28 sie 2011, 18:54
autor: drax
Wrzuć najlepiej trochę zdjęć ciągnika dokładnych, również deski, widząc coś można zawsze coś powiedzieć nawet o rzeczach, na które nie zawracaliście uwagi, a mogą być istotne.

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 30 sie 2011, 10:53
autor: AniaMarian
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Jak tylko będę mieć czas zabiorę się za te podgrzewanie świec bede wdzieczny za porady ale to poinformuje kiedy :) wrzuciłem zdj jak widzicie nie jest 100% orginalny


kolejne pytanie od czego pasuje jeszcze chłodnica? poniewaz na allegro nie mogę dostac do k25 a moja jest coraz gorszym stanie

drugie pytanie czego moze byc wina ze przy właczonym biegu nie podnosi maszyny? gdy wyłacze bieg to podnosi ale ruszajac musze caly czas trzymac

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 16 paź 2011, 10:49
autor: lapsus37
cześć jestem nowy na retrotraktor.pl ale czytam wasze porady i wskazówki i mam małe pytanie ostatnio kupiłem zetora k25 ale na małych obrotach chodzi tylko na jednym tłoku dopiero gdy da się trochę więcej gazu załącza się drugi tło i tu moje pytanie czy to przez to że z głowicy ucieka kompresja bo aż na boku burzyny lecą i uszczelka się rozwarstwiła no i co mam z tym fantem zrobić *tdown*



chłodnica czytałem że od ursusa c330 ale nie jestem pewien

RE: Wszystko o Zetorze 25

: 16 paź 2011, 12:32
autor: marek
Wymień uszczelkę bo spaliny wydobywające się przez szczelinę spowodują że stopniowo wypala Ci się też płaszczyzna głowicy i po pewnym czasie żadna uszczelka nie pomoże.Można ratować się splanowaniem głowicy.Nie wiem czy już Cię to nie czeka.A zobacz też czy nie jest pęknięta głowica ,bo samą uszczelkę raczej by już wydmuchnęło gdyż nie da się tak długo jeździć.