Strona 17 z 61
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 16 paź 2011, 17:02
autor: lapsus37
a jaką tą uszczelkę miedzianą czy jakąś inną jeszcze jedno pytanie jeżeli spaliny wydobywają się z pod pokrywy zaworów to czy zawory do wymiany
a jaką tą uszczelkę miedzianą czy jakąś inną jeszcze jedno pytanie jeżeli spaliny wydobywają się z pod pokrywy zaworów to czy zawory do wymiany
jeszcze jedno jak sprawdzić czy głowica nie jest p*blushing*ęknięta
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 16 paź 2011, 18:06
autor: marek
Jeżeli spaliny wylatują z pod pokrywy zaworów to moim zdaniem pierścienie.Chyba że to jest właśnie pęknięcie.Zdejmij pokrywę zaworów i jeżeli spaliny wydobywają się z otworów przez które wchodzą popychacze czyli z dołu silnika to pierścienie.Po prostu zobacz skąd.Jeżeli była by to głowica to na pewno przy dużym przedmuchu spalin zobaczysz pęknięcie ,,gołym okiem".Przeważnie przy pękniętej głowicy wyrzucana jest też woda z chłodnicy.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 16 paź 2011, 18:10
autor: SEBRIGHT
Głowice w Zetorach 25 najczęściej pękają między zaworami i najlepiej tam szukaj pęknięcia. U mnie po oskrobaniu nagaru było widać taką cieniutką ryskę, a uszczelkę dawałem miedzianą...
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 16 paź 2011, 19:42
autor: lapsus37
a czy podczas pracy silnika normalny jest głuchy stukot jakby tłoki*secret*
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 17 paź 2011, 11:16
autor: marek
Może jakiś filmik.Jeżeli coś Ci stuka to mogą być np. panewki,sworznie tłokowe..............Stukać może też niewłaściwie ustawiony punkt wtrysku.Chyba czeka kapitalka.*tdown*
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 17 paź 2011, 14:44
autor: lapsus37
jeszcze jedno pytanie może ono dotyczyć wtrysku podczas pracy silnika z pompy paliwowej non stop wytryskuje paliwo które chyba powinno kierować się do wtrysku a ten stukot to chyba od tego wtrysku bo kolega powiedział że wtrysk do wymiany*no*
a co do odpowiedzi marka rzeczywiście zetorka czeka remont generalny martwi mnie jedynie te panewki i głowica .
a jeszcze jedno mam zamiar robić remont generalny i może mi ktoś powiedzieć od czego zacząć i jak dokonać oceny części

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 17 paź 2011, 16:27
autor: Ursus
W jakim sensie chcesz dokonać oceny części?
Stukać może też dlatego, że ma końcówki wtryskowe od C330, lub źle ustawione ciśnienie wtrysku, lub źle ustawiony kąt wtrysku. Mój też stukał.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 17 paź 2011, 17:16
autor: lapsus37
a czy z tym stukiem ma coś wspólnego to paliwo które zamiast do przewodu wtrysku po prostu wyrzuca na zewnątrz a ocena części to np co do wymiany tuleje tłoki zawory *dull*
mam problem także z przednią belką moja jest spawana i wygląda jakby miała zaraz pęknąć czy można zastosować jakiś zamiennik czy szukać oryginalnego
*hmm*
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 17 paź 2011, 17:19
autor: Ursus
A skąd Ci to paliwo wyrzuca? Określ precyzyjnie.
A ocenić przydatność części można - ale na żywo. Nawet po zdjęciach ciężko jest cokolwiek doradzać.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 17 paź 2011, 18:13
autor: marek
Ocenić co jest do wymiany można poprzez pomiar ciśnienia oleju i kompresję.Jeżeli ciśnienie oleju w normie to panewki dobre.Jeżeli za niskie to panewki do wymiany plus szlif wału.Poprzez pomiar kompresji oceniasz tłoki i pierścienie oraz zawory.Jeżeli kompresja za niska to wlewasz do cylindra kilka cent. sześciennych oleju silnikowego.Jak kompresja znacznie wzrośnie to pierścienie i tłoki do wymiany.Jeżeli tylko trochę to do roboty zawory.A żadne paliwo nie ma prawa nigdzie tryskać bo pewnie dla tego też nie pracuje prawidłowo.Najpierw po uszczelniaj wszystko a dopiero potem jak nic się nie zmieni bierz za remont.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 18 paź 2011, 11:43
autor: lapsus37
jak są przewody metalowe co z pompy paliwowej idą do wtrysków no to jeden normalnie a z drugiego paliwo wylatuje zaraz przy pompie wylatuje tak jakby wtrysk był zatarty albo przewód zatkany a i przewody też leją ale do nich trzeba podkładki miedziane założyć
a i jeszcze tą belkę przednią wiecie jaką można ją zastąpić inną czy oryginalną
gryzie mnie jeszcze ta kompresja jak ucieka przedmuchami to możliwe żeby silnik chodził na jednym tłoku

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 18 paź 2011, 18:32
autor: marek
Przewód wysokiego ciśnienia jest prawdopodobnie pęknięty przy ,grzybku". To typowe uszkodzenie przewodów wtryskowych.Do wymiany.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 24 paź 2011, 18:51
autor: lapsus37
wiecie może jak uszczelnić miejsce skąd wychodzi ramię od kierownicy i lewy bęben bo non stop z niego cieknie*zipit*
jaka może być przyczyna głośnego wycia tylnego mostu podczas jazdy dodam tylko że oleju w nim nie ma ale czy coś jeszcze?
*music*
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 24 paź 2011, 19:07
autor: Ursus
Robisz sobie żarty? Nie ma oleju to masz przyczynę.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 24 paź 2011, 19:26
autor: lapsus37
naprawdę kupują go z allegro gość tłumaczył że trzeba uszczelnić tylny most no i tak a co do oleju było wlane do skrzyni 5l ale czytałem że trzeba wlać 15l ale mówię serio nawet podczas wpychania zetorka do garażu dość powoli było słychać to straszne wycie no a koleś przyszedł i mówił ż*helpless*ę są półosie krzywe
jeszcze jedno pytanie mam w tym zetorku chłodnice ale wydaje mi się że jest ona od czegoś innego ponieważ wentylator sięga tylko do połowy tzn śmigło wentylatora jest w górze to sięga do połowy chłodnicy od dołu czy oryginalna też jest taka?*dull*
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 24 paź 2011, 19:56
autor: SEBRIGHT
Kolego, do skrzyni biegów w Zetorku wchodzi 35L oleju więc 5 to tak jakbyś nic nie wlał. Zalej ją olejem to zobaczysz co się dzieje, a z własnego doświadczenia wiem że sprzedającym lepiej nie wierzyć na słowo

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 25 paź 2011, 17:54
autor: lapsus37
ale oleju ja nie wlewałem dużo z tego względu że leci mi olej pod pedałami hamulca i sprzęgła no i lewego bębna hamulcowego a może wiecie jak to uszczelnić a olej wlałem mamo bo chciałem zobaczyć czy nadal będzie wycie z mostu tylnego*dull*
zabieram się za rozbieranie zetorka zaczynam od pokrywy zaworów chce sprawdzić głowice może i wyplanować co mam robić po koleji pomocy*eek*
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 25 paź 2011, 19:20
autor: Ursus
Pisałeś o skrzyni, że Ci wyje, a zabierasz się za głowice. Ustal sobie jakiś porządek prac bo może się okazać, że rozbierzesz cały ciągnik i nie będziesz wiedział co i jak złożyć.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 26 paź 2011, 18:43
autor: lapsus37
zdecydowałem się wziąć najpierw za głowice z tego względu że ma ona przedmuch w dwóch miejscach i chyba dlatego chodzi na jednym tłoku no i wtryski też chyba do wymiany bo leją i kompresja nimi ucieka*blushing*
rozebrałem dziś głowice i okazało się że koło jednego gniazda zaworowego wyrwa którą prawdopodobnie uciekała kompresja nie wiem co robić da się to jakoś naprawić czy trzeba kupować nową głowice:?:o
zdjęcia mogę podesłać na maila to zobaczycie sami jak to wygląda
*secret*
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 26 paź 2011, 19:41
autor: Ursus
Podeślij do mnie na
ursus@retrotraktor.pl - ja wstawię tutaj zdjęcia.