Strona 18 z 41

RE: c 325

: 04 lis 2013, 22:16
autor: damber
Bossmann ja będę robił znowu na ten sam wzór jak ten pierwszy:
Obrazek

RE: c 325

: 04 lis 2013, 22:26
autor: bossmann
Ładny i "pękaty" taki ja w ciapkach. . .:p



Obrazek

RE: c 325

: 04 lis 2013, 22:31
autor: damber
Ten z foto ma długość całkowitą 920 mm, a od podłoża do końca tłumika jest równe 2 metry. Ten co teraz robię będzie miał równe 900 mm i tak jak ten poprzedni będzie miał wszystkie spawy na gładko wyszlifowane.

RE: c 325

: 04 lis 2013, 22:34
autor: bossmann
A kąt wygięcia jaki? I dlugość obu rych rureczek .



Obrazek

RE: c 325

: 04 lis 2013, 22:42
autor: damber
Kąt jest 45'. Musiał bym zmierzyć, bo wszystkich wymiarów nie pamiętam ;)

RE: c 325

: 04 lis 2013, 22:50
autor: bossmann
45? Czyli 135 ....

RE: c 325

: 04 lis 2013, 22:58
autor: Pawelc-328-
Pamiętam...kiedyś przy moim ciapku był tłumik podobny jak u Dambera, ale stary, cały pordzewiały, sypał się już, musiał sporo ważyć bo dość solidnie wyglądał -poszedł na złom. Jednak dźwięk pracy silnika brzmiał wtedy zupełnie inaczej...tak piękniej, melodyjniej... Porównując z obecnym tandetnym blaszakiem, którego teraz mam, to inna bajka...*no*

RE: c 325

: 04 lis 2013, 23:03
autor: bossmann
Te blaszaki dzwonią jak cholera.

RE: c 325

: 05 lis 2013, 7:54
autor: Wicher
Ja założyłem ruraka u siebie i faktycznie, silnik na niej chodzi inaczej... pomijając jej jakość.
Na blaszaku jakoś ładniej chodził, i to na starym. Może się pokuszę jeszcze o blaszaka.

RE: c 325

: 05 lis 2013, 19:47
autor: damber
bossmann napisał/a:
45? Czyli 135 ....
Tak. Zależy jaki punkt przyjmiesz za "0". Ja brałem pion jako punkt "0" i pochył od pionu wynosi 45'.

Pytałeś o długość rurek, a więc tak:
-Górna ma 200 mm mierzone od baniaka w pionie.
-Baniak (rura 110 mm razem z denkami) 460 mm
-Dolna 230 mm + blacha (mocowanie) 10 mm



Jeśli chodzi o dźwięk, to faktycznie jest inny niż na tłumikach współczesnych. Miałem dwa tłumiki współczesne pozakładane i optycznie mi nie pasowały do całości. Po prostu, to nie było to i na dodatek nieładnie wyglądały te szewki, które mają te tłumiki.

Obrazek

Tu trochę lepiej widać mój pierwszy tłumik. Kolejny będzie praktycznie identyczny tylko o 20 mm krótszy i sama końcówka będzie lepiej odwzorowana tak jak w oryginalnym.

RE: c 325

: 05 lis 2013, 19:48
autor: bossmann
Górna rurka 200mm to calość zmierzona ona jest już zagięta...

RE: c 325

: 05 lis 2013, 19:49
autor: damber
Mierzone już po zagięciu

RE: c 325

: 16 gru 2013, 19:45
autor: bossmann
Powoli sie cos robi , jak brak czasu to drobiazgi ale do przodu



Obrazek



Obrazek

RE: c 325

: 16 gru 2013, 19:47
autor: damber
Złącza można kupić nowe. Gdzieś ostatnio widziałem.

RE: c 325

: 16 gru 2013, 19:58
autor: bossmann
Obrazek



Aaaaa. Ja widziałem po 100 na alledrogo . I postanowilem swoje zrobić (naprawić) klej dwuskladnikowy, zagescilem go piaskiem kwarcowym i uformowałem , po 10 min szlifiereczko pięknie .... i wiertełkiem troche i mamy już zlepek złącze.... robota wykonana na 200% pełne zadowolenie i satyswakcja. Na tyle mi czasu starczyło.*eek*



:o

RE: c 325

: 16 gru 2013, 20:12
autor: damber
Co po 100 zł?
Są po 3-5 zł w sklepie internetowym, tylko nie pamiętam w jakim. Poszukam i jak znajdę, to dam Ci znać.

RE: c 325

: 16 gru 2013, 20:14
autor: bossmann
Taka "rozetka" 100 -wka na aukcji internetowej identyczna z opisem wfm osa....

RE: c 325

: 16 gru 2013, 20:29
autor: chrapek3011
No bo Ci nawet co sprzedają te do niby Osy,Syreny...nakupili współczesnych i myślą,że się sprzeda,oryginały trochę inaczej wyglądają...do ciapka potrzeba jedno trzyzaciskowe i jedno czterozaciskowe.

dobrze ~damber pisze....w każdym rolniczym do 10zł to już max.

RE: c 325

: 16 gru 2013, 20:36
autor: bossmann
Te jedno 3 zaciskowe to na maske a 4 zaciskowe gdzie było umieszczone?



Te jedno 3 zaciskowe to na maske a 4 zaciskowe gdzie było umieszczone?

RE: c 325

: 16 gru 2013, 20:38
autor: chrapek3011
Czterozaciskowe jest na tylnym lewym błotniku od strony koła w takiej puszce kwadratowej.Ale tylko w modelach C-325 z silnikiem 28KM,wszystkich 328 i wszystkich 330.