Re: Ursus C-355, 1971 rok
: 26 mar 2025, 15:18
Forum Miłośników Starej Techniki Rolniczej
https://retrotraktor.pl//forum/
Niestety u tego pana bardzo często się tak zdarza, on rozbiera na części i wysyła to co ma pod ręką po prostu, sam kupiłem kilka rzeczy od niego i było podobnie
Samych trójwskaźników kupiłem bodaj z trzy sztuki, oczywiście wszystkie używki. Muszę finalnie upolować taki z działającym czujnikiem temperatury.Widzę, że kolejny ciekawy temat się zapowiada. Też lubię C-355 z początku produkcji i też się długo czaiłem z rejestracją. U nas jest od nowości 72r. numer 139767 i szczęśliwie dziadkowi nigdy nie chciało się go malować, więc przy remoncie 20 lat temu jedynie maska została przemalowana i założony Naglak zrobiony przez pracowników w garażu, a oryginalne błotniki słusznie poszły na złom. Szczątki puszki jeszcze leżą na strychu, jakby ktoś chciał szyby to pisać. Mam też na sprzedaż obudowy lamp i nowe zapakowane z PRL klosze do tylnych. Od dłuższego czasu planuję remont wizualny i przywrócenie zielonego, a korpus zostanie nieruszony. Jednak z racji kabiny i tura 100% oryginał to w najbliższym czasie na pewno nie będzie.
Dzięki komuś za podpowiedź z tą farbą młotkową, wygląda obiecująco.
Ile już tych trójwskaźników nakupiłeś? Mi się udało kupić 2 lata temu za 300zł nieużywany, ale bez czujnika temperatury. W sumie ok, bo mój nie liczy mth od kilkunastu lat(szacowany przebieg koło 8000, więc nowy na tyle ustawiłem), a tego od powietrza to wcale już nie ma, za to temperatury działa, choć chyba kłamie, ale niby da się podregulować.
Wyjścia hydrauliki to nasza oryginalnie miała zaślepione, ale i tak toleruję tylko euro do użytku i takie są założone. Jedynie myślałem dorobić ich mocowanie podobne do oryginału, ale na to jeszcze mam milion pomysłów... A te co kupiłeś to jakiś stary typ, bo takich wtyczek nigdy na oczy nie widziałem? One są kompatybilne ze zwykłymi skręcanymi?
Ogólnie widzę, że o niektórych rzeczach nie miałem pojęcia, tak jak metalowy zbiornik płynu hamulcowego, którego też nie widziałem.
Dorabia ktoś podstawy znaku do tych siatek? Moja już zgnita, myślałem dać gdzieś na wzór i zrobić z 10, to bym miał na sprzedaż, ale nie wiem gdzie by mi to wytłoczyli. Ostatecznie miałem kiedyś pomysł zrobić formę i odlać z aluminium, tylko nie wiem jak wtedy z farbą.
A wkręty atrapy jakie były oryginalnie w tych rocznikach, bo u nas jak pamiętam to zawsze śruby były wkręcone, ale to strasznie niepraktyczne?
Co do instrukcji od C-345 to też dobry temat na dyskusję, bo ile tam jest pozostałości po C-4011... Napis START też mi chodzi po głowie. A powie mi ktoś jak powinny być podłączone światła, bo obecnie mam na 2 krótkie, na 3 długie, ale niebieska/fioletowa kontrolka zapala się już na 2 i na 3 też świeci. A jak pamiętam wg. instrukcji chyba drogowe miały być właśnie na 2.