Strona 3 z 3
RE: 2CA90
: 24 mar 2010, 10:50
autor: Pentax
Witam. Jeśli dobrze zrozumiałem , to obudowa skrzyni biegów ( tzw ryj) od Stara 200 pasuje do silnika 2CA90. A czy z drugiej strony pasuje bez przeróbek do skrzyni Zuka 3 biegowej lub 4 biegowej ?.A jakie zastosować sprzęgło i jakie łozysko wyciskowe sprzęgła ? ( od Żuka czy od Stara i co ewentualnie trzeba przerobić )
RE: 2CA90
: 24 mar 2010, 12:40
autor: olowaty
Trzeba dorobić flanszę pomiędzy skrzynie a ryj niestety. Sprzęgło i łożysko o d Żuka.
RE: 2CA90
: 24 mar 2010, 15:45
autor: Pentax
Serdeczne dzięki za informacje .

RE: 2CA90
: 24 paź 2010, 20:30
autor: cycusxxl
Ja w swoim samie napęd mam przeniesiony z przodu przez paski, silnik tak nie cierpi, nie ma przenoszenia drgań. Już 5 lat jeżdze i pasków nie wymianiałem. Inny powie żę paski to głupota ale ja wybrałem taki wariant.
RE: 2CA90
: 17 sty 2012, 19:47
autor: pojawie11
Witam Wszystkich Mam pytanko Kupiłem silnik 2ca90 (andoria) i nie wiem jaką skrzynie podłączyć do niego by pasowała ( i oczywiście sprzęgło) Prosił bym o porady*yes*
Witam Poszukuje Zbiornika Paliwa do Andori 2ca90. Jeśli można prosił bym o pomoc !!!! To moje GG 19067389:)
Aha i wydechu tez poszukuję i nie mogę nigdzie znaleźć*bye* ;/
RE: 2CA90
: 19 sty 2012, 11:22
autor: oman7
Poszukuję Katalogu Części do silnika 2CA90.
W zamian oferuję inne katalogi i instrukcję 1CA90,S301D,TZ4K14.
RE: 2CA90
: 23 kwie 2012, 18:05
autor: Shooter
Cześć próbuje skompletować części na zbudowanie "dużego" (dużych kołach) es'a

Możecie mi powiedzieć jakie podzespoły wziąć i jak zapiąć silnik ( 2ca90, 1ca90 mam) na koło czy na rozrząd, a i dodam że mam:
-kolumne kierowniczą żuk
-cały przedni most (ze starego sama)
-elektryke
-skrzynie star nie wiem jaki ale jest świetna 5 biegów w przód 1wtył (dotąd pracowała z silnikiem 1ca90)
-siedzenie robione, razem z bagażnikiem pod nim
-cały zestaw do podnośnika (władymirec: pompa, siłownik itd.)
-sprzęgło i ryj do skrzyni ( w bardzo dobrym stanie)
-stary tylni most "jodełka" (żuk i koła kosiara też w świetnym stanie)
Powiedzcie co zostawić,co wziąć do niego, jak to pozrabiać itd.
RE: 2CA90
: 29 kwie 2013, 10:32
autor: BAR123
Kolego cycusxxl ile cenisz sobie za 2ca90??
RE: 2CA90
: 26 sty 2014, 23:11
autor: geoglob
Czy ktoś mi podpowie w jaki sposób możliwe jest połączenie skrzyni biegów od koleby i silnika 2ca90? Taki zestaw był prawdopodobnie w kolebach budowlanych WND. W tej chwili mam silnik benzynowy od motopompy i skrzynię od koleby. Być może jest to tylko kwestia obudowy sprzęgła.
RE: 2CA90
: 27 sty 2014, 19:12
autor: marek
W każdym zestawie napędowym pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów musi być sprzęgło cierne chyba że skrzynia jest automatyczna.A Ty nic o sprzęgle nie piszesz.
RE: 2CA90
: 27 sty 2014, 22:13
autor: geoglob
Na chwilę obecną wygląda to tak: silnik od motopompy strażackiej, sprzęgło syrena, skrzynia koleba budowlana (3+wsteczny). Będzie wymiana silnika na 2ca90. Pytanie: jak to połączyć wykorzystując starą skrzynię biegów?
RE: 2CA90
: 28 sty 2014, 19:21
autor: marek
SAM-y są sprzętami indywidualnymi i raczej niepowtarzalnymi. Zamieść jakieś fotki jak wygląda to co masz i co na co chcesz zamienić a wtedy może uda się coś podpowiedzieć.Na pewno frez w tarczy sprzęgłowej i wałku sprzęgłowym skrzyni musi być taki sam.Inaczej tego ze sobą nie złożysz
RE: 2CA90
: 03 lut 2014, 22:12
autor: geoglob
RE: 2CA90
: 04 lut 2014, 20:23
autor: marek
Moim zdaniem należało by spróbować np. przy pomocy tokarza wpasować koło zamachowe z silnika benzynowego do wnętrza koła zamachowego przy silniku który chcesz zamontować.Koło od usuwanego silnika stoczyć do minimum tak żeby swoją masą jak najmniej wpływało na nowe koło a pozwalało na pozostawienie oryginalnego i kompletnego sprzęgła.A wtedy dorobienie łącznika pomiędzy nowym silnikiem a obudową sprzęgła to już łatwizna. Może to być taki łącznik z 1 centymetrowej blachy jak dorabia się zmieniając silnik z Zetora 25 na silnik od c 330.Oczywiście dopasowany do Twojego urządzenia.Czy dotychczasowe sprzęgło wytrzyma nie wiem bo jednak jest różnica mocy.Ja mam taki pomysł a jaki mają inni ,zobaczymy.
RE: 2CA90
: 05 lut 2014, 13:50
autor: oman7
marek napisał/a:
Moim zdaniem należało by spróbować np. przy pomocy tokarza wpasować koło zamachowe z silnika benzynowego do wnętrza koła zamachowego przy silniku który chcesz zamontować.Koło od usuwanego silnika stoczyć do minimum tak żeby swoją masą jak najmniej wpływało na nowe koło a pozwalało na pozostawienie oryginalnego i kompletnego sprzęgła.A wtedy dorobienie łącznika pomiędzy nowym silnikiem a obudową sprzęgła to już łatwizna. Może to być taki łącznik z 1 centymetrowej blachy jak dorabia się zmieniając silnik z Zetora 25 na silnik od c 330.Oczywiście dopasowany do Twojego urządzenia.Czy dotychczasowe sprzęgło wytrzyma nie wiem bo jednak jest różnica mocy.Ja mam taki pomysł a jaki mają inni ,zobaczymy.
Też bym skłonił postąpić jak pisze Marek
RE: 2CA90
: 23 maja 2014, 17:06
autor: wiktor750
Witam Wszystkich
Chciałbym podpiąć się do tematu. Zdobyłem z magazynu wojskowego silnik 2CA90 (a właściwie cały agregat prądotwórczy) który przepracował od nowości kilka motogodzin , niestety nie ma rozrusznika. Po przewertowaniu forum znalazłem informację że do podobnego silnika (1CA90) pasuje rozrusznik od Fiata 126p. Czy będzie tak samo w przypadku silnika 2CA90?
Pozdrawiam
RE: 2CA90
: 24 maja 2014, 9:33
autor: oman7
Do 2CA90 pasuje rozrusznik z żuka ale model R5S lub R5K.
Najprościej rozrusznik musi się kręci się w prawo patrząc od strony szczotek.
Rozrusznik z malucha nie pasuje do 2CA90.
RE: 2CA90
: 25 maja 2014, 21:38
autor: wiktor750
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Po przewertowaniu ofert na znanym portalu aukcyjnym widzę że są duże trudności ze zdobyciem rozruszników R5S i R5K, a jak już są to ceny są bardzo wysokie. A czy są jakieś inne alternatywy? np zastosowania innego rozrusznika po odpowiednich przeróbkach?