Strona 3 z 4
RE: s 301d
: 17 sie 2013, 21:10
autor: Bolszewik
Było gdzieś o tym mowa w jakimś starym temacie, pamiętam bo przegrałem flaszkę mylnie twierdząc że S-301d i S-301 to to samo *yes*
RE: s 301d
: 17 sie 2013, 21:59
autor: oman7
Zewnętrznie te silniki nie różnią się niczym.Dopiero jak ściągniesz obudowę to w silniku s301 wtrysk jest wkręcany do głowicy a w S301D jest mocowany za pomocą jarzma na dwie śruby M8.Co do danych technicznych To S301D ma 7 koni mech. i bodajże 24Nm momentu obrotowego.Zaś S301 ma 6 koni mech. i 22Nm momentu obrotowego.
RE: s 301d
: 18 sie 2013, 9:52
autor: rzeznik2555
301 mam śr cylindra 80mm a 103d ma 85mm sam miałem z tym problem a tak głowice mogą być zamieniane bo cylindry mają tą samą średnicę po zewnętrznej stronie kołnierza na którym leży głowica . Mam głowice do tych silników wraz z zaworami jak ktoś chce to mogę sprzedać , sam kiedyś upolowałem całkiem nową i przy okazji zrobiłem remont a ta tylko leży i się marnuje więc jak ktoś chętny to pisać na pw
RE: s 301d
: 19 sie 2013, 15:28
autor: fezozd
a jakie macie zdanie na temat całego silnika z oleju ? tzn. mój dziadek twierdzi, że te silniki zawsze tak lały i chociażby nie wiem jak je uszczelniał to zawsze miał mokry i cały z oleju ....
RE: s 301d
: 19 sie 2013, 16:47
autor: Czeslaw
Jaki pan taki kram.
Nie ma nic prawa cieknąć.
Jeśli cieknie to dotąd trzeba uszczelniać aż przestanie.
Można nawet wprowdzić własne rozwiązania (np założyć dodatkowe oringi, simeringi, uszczelnienia. dopasować powierzchnie na złączach, wymienić przewody, opaski na przewodach itd)
Przy swoim robiłem kapitalny remont i nic nie cieknie.
Gdzie się tylko pojawił przeciek od razu usuwałem przyczynę.
Może być tylko okopcony lekko tłumik.
Najlepiej jak cały silnik jest pomalowany ,wtedy lepiej wszystko widać.
RE: s 301d
: 19 sie 2013, 20:27
autor: Bolszewik
Weź sobie kawałek drutu, odkręć pokrywkę klawiatury tam jest taka rurka od góry zgnieciona (jak kiep). Wetknij w nią drut i poruszaj.
Skręć, umyj silnik i stanie się cud. *flower*
Zakładam oczywiście że masz sprawne uszczelki.
U mnie po tym zabiegu silnik był suchy przez naście lat.
Jedyne miejsce gdzie wydostawał się olej to z otworu pod pokrywą rozrządu. Wetknąłem tam wężyk żeby nie był smarku na korpusie.
RE: s 301d
: 19 sie 2013, 20:44
autor: fezozd
nie wiem co mam sądzić o sposobie użytkownika ^Bolszewik xd ale najwięcej rabarbaru jest pod pompą paliwową oraz na obudowie koła zamachowego tak jakby uszczelka pod głowicą przepuszczała ?
RE: s 301d
: 19 sie 2013, 20:52
autor: Bolszewik
https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 1036074498
Tak wyglądał silnik po około 10 latach od kapitalnego remontu.
Wówczas dziadkowie mieli jeszcze gospodarstwo pole, łąka, las myślę że gdzieś 2,5 ha obsługiwał (poza głęboką orką).
Mniej więcej w takim stanie go sprzedałem.
Olej zmieniałem co wiosnę, czyściłem filtr powietrza i co jakiś czas zmieniałem filtr paliwa. Nie miałem oryginalnego założyłem więc taki za kilka zł przelotowy na wężyk. Jak sobie przypomniałem to obracałem kilka razy filtr szczelinowy. Od przypadku do przypadku sprawdzałem poziom oleju na bagnecie - ot cała obsługa silnika. Jak ulałem go ropą to powycierałem szmatą. Ze dwa pompa była w naprawie.
No i zawsze lałem porządną ropę nie jakieś g***o.
RE: s 301d
: 21 sie 2013, 19:18
autor: fezozd
a jak jest z tym sklepej Firmowym Andorii ? Oni produkują nadal te wszystkei części ? ponieważ chciałem zamówić komplet uszczelek ale w magazynie jest 0szt.
RE: s 301d
: 21 sie 2013, 20:13
autor: oman7
Najlepiej zadzwoń do Andorii do sklepu.
Nie zawsze na stronie internetowej jest dana część a jak zadzwonisz to się wszystkiego dowiesz.
RE: s 301d
: 23 gru 2013, 23:58
autor: grzesieks301d
Witam chciałbym się pochwalić silniczkiem który ostatnio odremontowałem.
Z góry dziękuje za notatki z których korzystałem podczas prac.
silniczek pracuje jak na filmie :
http://www.youtube.com/watch?v=5YM52-gB ... e=youtu.be
proszę o opinie, jak wam się podoba wygląd i praca silnika.
RE: s 301d
: 25 gru 2013, 12:19
autor: oman7
Ale odpicowany lepiej jak z fabryki.
Co do pracy nie mam zastrzeżeń.*yes*
RE: s 301d
: 25 gru 2013, 21:23
autor: pawlo
Aż miło popatrzeć SUPER silniczek dobra robota p.Grzesku.
To mój traktorek.
http://www.fotosik.pl/u/pawlo30/zdjecie/1/album/1457293
RE: s 301d
: 25 gru 2013, 21:38
autor: jarekstryszawa
Ładna robota- jak z uciągiem?
RE: s 301d
: 25 gru 2013, 23:11
autor: pawlo
To są pierwsze fotki mojego traktorka.Obecnie już inaczej wygląda napewno zobaczycie go w innym wydaniu. Co do uciagu nie byłem zadowolony dopuki założyłem koło pasowe na wałek rozrzadu jest wolniejszy ale mocniejszy.Np.zapiołem astrę wbiłem 3bieg bez gazu dał rade ciagnac.Na 1,2 biegu tak naprawdę jeszcze nie wiem co potrafi ale myślę że jak na 3 ciagnie astrę to na 1,2 też dużo pokaże.Także nowe fotki już w krótce.pozdr.Pawlo.
RE: s 301d
: 26 gru 2013, 8:49
autor: grzesieks301d
Ja z uciagiem nie mam problemu naped odebrany bezposrednio z wału polaczone kolami pasowymi robionymi na wymiar a uklad napedowy to wzyczajny zuk (sprzeglo, skrzynia3 biegowa, most) a co do uciagu nie mozna narzekac bo woz z "nawozem naturalnym" spokojnie ciagnie:)
RE: s 301d
: 26 gru 2013, 10:58
autor: pawlo
p.Grzesku chciałbym zobaczyc w całosci ten traktorek.Proszę obejżeć mój fotki są pod datą 25.12.2013 przeslane wczoraj-proszę o komentaż?
RE: s 301d
: 26 gru 2013, 11:40
autor: grzesieks301d
Hmmm:
projekt bardzo ciekawy lecz zastanawiam się czy nie ma problemu z wymiana oleju u pana? ponieważ silnik jest schowany w ramę, i pytanie czy tak szeroka przednia os nie przeszkadza w manewrowaniu tym sprzętem:P
Traktorek całkiem fajny i widać ze zrobiony z pomysłem, a przede wszystkim widać ze konstrukcja jest bardzo wytrzymała.
poniżej album ze zdjęciami mojego "wyczynu"
http://www.fotosik.pl/u/grzesiek61291/album/1549176
RE: s 301d
: 26 gru 2013, 12:03
autor: oman7
Grzesiek ale "rakieta" ładnie odmalowany.
RE: s 301d
: 26 gru 2013, 12:13
autor: grzesieks301d
zastanawia mnie tylko jedno :
Dlaczego przy większości silników s301d nie ma blaszki ze śruba regulacyjna która ogranicza wysuw listwy pompy? Blaszka ta jest niezbędna do tego żeby wyregulować falowanie obrotów, i do tego aby nie kopcił zbytnio na czarno przy dodaniu gazu.