Strona 3 z 13
RE: problem z odpaleniem s301d
: 19 kwie 2013, 15:58
autor: oman7
Pod głowicę jest aluminiowa uszczelka i nie ma określonej grubości po prostu przy dokręcaniu głowicy ją zgniatasz i ona ładnie się układa.
Natomiast wysokość komory spalania ustalasz specjalnymi podkładkami między cylindrem a korpusem silnika.
Wysokość komory spalania to 0,75mm.
RE: problem z odpaleniem s301d
: 19 kwie 2013, 20:31
autor: pawlo
Nie wiem jak te podkładki wygladają ale rozumiem jak zdejme cylinder będe widział te podkładki więc przy składaniu te same podkładki dam i wysokość spalania bedzie taka jak przed rozebraniem czy dobrze pisze?Czy one się złużywają?Ile tych podkładek tam jest? ze komora ma mieć 0.75mm kurde nie kumam tego.
RE: problem z odpaleniem s301d
: 20 kwie 2013, 8:32
autor: djhavay
Pod cylindrem są podkładki miedziane ,podobne jak pod głowicą tylko wykonane z miedzi, są dostępne bodajże w trzech grubościach i nie ma reguły ile i jakie wchodzą ,poprostu musisz ich mieć kilka sztuk różnych grubości i wtedy dajesz ich tyle,aby otrzymać wysokość komory spalania tak jak oman napisał 0,75mm ( w granicach tolerancji z książki napraw jest od 0,65do 0.85 mm). Te podkładki co masz to mogą być jeszcze dobre ale komore musisz zmierzyć bo te podkładki też sie wgniatają i po którymś tam z kolei ściągnięciu głowicy komora sie zmniejsza i trzeba dać nowe.
RE: problem z odpaleniem s301d
: 20 kwie 2013, 17:25
autor: pawlo
OK.Zanim zdejme cylinder zmierze komore na starych podkładkach jeżeli bedzie 0,75mm zostawie a jak nie zamówie nowe.Koledzy jest jakiś sposób zakładania pierścieni na na tłok s301d?czy poprostu delikatnie rozszerzyć i nakladać.W s301d chyba jest 5 pierścieni czy wszystkie trzeba zakładać od góry tłoka czy ułatwić sobie od dołu żeby pierścien nie przechodził przez rowki na tłoku.dzieki.pozdr pawlo
RE: problem z odpaleniem s301d
: 20 kwie 2013, 20:26
autor: djhavay
Ja do zakładania pierścieni używałem 3 najcieńszych blaszek ze szczelinomierza-ułożyłem je w trzech miejscach na tłoku i po nich ślizgałem pierścienie w dół każdy po kolei na swoje miejsce, tak żeby nie porysować tłoka. Pierścienie raczej zakładaj od góry ,bo żeby zakładać od dołu to musiałbyś mieć ściągniętego tłoka z korbowodu i później przy nabijaniu sworznia mógłbyś przez nieuwage uszkodzić pierścienie(szczególnie olejowy, który jest najbliżej otworu sworznia).
RE: problem z odpaleniem s301d
: 21 kwie 2013, 0:19
autor: pawlo
Bez obrazy i DZIEKI ZA POMOC dużo pomagacie bez was nic bym nie zrobił staram się pisać poprawnie i zrozumiale DZIEKI JESZCZE RAZ.pawlo.
RE: problem z odpaleniem s301d
: 21 kwie 2013, 10:51
autor: Bolszewik
Zamki uszczelniajacych ustaw co ok. 120 stopni.
RE: problem z odpaleniem s301d
: 21 kwie 2013, 11:49
autor: pawlo
Nie bardzo rozumiem.O jakie zamki chodzi?Gdzie one znajdują się?
RE: problem z odpaleniem s301d
: 21 kwie 2013, 13:09
autor: Wicher
Zamki pierścieni, czyli ich przecięcia.
RE: problem z odpaleniem s301d
: 21 kwie 2013, 15:02
autor: oman7
Luz w zamkach(w tych nacięciach) powinien być od 0.3 do 0.45mm.
Najprościej jest zmierzyć w ten sposób że zakładasz sobie nowy pierścień do wnętrza cylindra i szczelinomierzem mierzysz sobie jaka jest szczelina.
Drugą sprawą jest że na pierścieniach olejowych czyli tych dolnych w tłoku będziesz miał zabudowaną blokadę tych pierścieni,podczas zakładania tłoka z pierścieniami zwróć na to szczególną uwagę.
RE: problem z odpaleniem s301d
: 21 kwie 2013, 21:21
autor: pawlo
OK jak coś będę dopytywał.Na tłok wchodzi 5 pierścieni czy dobrze piszę?(3pierścienie od góry 2 poniżej sworznia mam obawy w który rowek i jaki pierścień powinien być założony??a czy bedę musiał ustawiać rozrząd? z góry dziekuje.
RE: problem z odpaleniem s301d
: 21 kwie 2013, 21:29
autor: BAR123
Nic w rozrządzie nie będziesz musiał ustawiać jak tylko mas zamiar wymienić pierścienie.
RE: problem z odpaleniem s301d
: 25 kwie 2013, 23:44
autor: pawlo
Witam.Zakładając pierścienie do s301d trzeba zdemontować tłok ze sworznia?Czytam wypowiedzi na temat kolejności zakładania jeszcze zamki zabezpieczające nie kurde nie kumam tego nie macie jakieś fotki z tłokiem i pierścieniami jak to powinno wygladac?boje się że to zchrzanie.Po zalożeniu na co trzeba zwrócić uwagę jest coś co może być nie tak? z góry dziękuje.
RE: problem z odpaleniem s301d
: 26 kwie 2013, 17:16
autor: oman7
Nie musisz demontować tłoka ze sworznia po co?
Na tym zdjęciu masz pokazane które pierścienie gdzie przychodzą czyli zaczynając od góry to są uszczelniające trzy sztuki (to są te gładkie pierścienie).Później masz olejowe dwa pierścienie czyli te z dziurami wewnątrz (pierścienie mają takie owalne wycięcia wewnątrz).
Podczas zakładania pierścieni uszczelniających zamki (czyli to gdzie pierścień jest rozcięty) ustaw co 120 stopni czyli tak jak ramiona gwiazdy mercedesa.
Zamki w pierścieniach olejowych ustaw co 180 stopni zwracając uwagę na to zabezpieczenie które zaznaczyłem na fotografii.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 11f8f.html
RE: problem z odpaleniem s301d
: 26 kwie 2013, 23:07
autor: pawlo
Cześć.Teraz kumam to zdjęcie pomogło oman7 DZIĘKI tak nazwę MISTRZU od esów!Jeżeli czas jutro pozwoli troszke pracy mam koło domu i trampolinę synkowi obiecałem rozłożyć ale wezne się za rozbiórkę silnika jak coś będę dopytywał. Fajnie że są ludzie co pomagają innym!!!Masz na imię Tomek?pozdr Pawlo.
RE: problem z odpaleniem s301d
: 28 kwie 2013, 9:04
autor: Bolszewik
Spokojnie da się założyć cylinder na tłok który wystaje z korpusu silnika.
Weź sobie tyko kogoś do pomocy (nie nerwusa).
RE: problem z odpaleniem s301d
: 02 maja 2013, 21:24
autor: pawlo
Witam.Dziś wymieniłem pierścienie w moim s301d sprawdziłem zawory naftą nie przepuszczają na zaworach pod głolwicą nie było żadnego nagaru,co do cylindra nie było żadnych rys na tłoku również.Złożyłem pali super.Dzięki za pomoc na was się opierałem co i jak naprawdę dziękujęMam jeszcze pytanko wlałem nowego oleju 2litry czy tyle może być?.Teraz zabieram się za modyfikowanie mojego traktorka pod względem napędu pozdr pawlo.
RE: problem z odpaleniem s301d
: 02 maja 2013, 22:05
autor: baro
Kolego wrzuć zdjecie traktorka. Jeżeli masz bagnet to masz na nim pozycje minimum i maksimum

pilnuj zeby miał:D ale chyba tam koło 2,5 3l wchodzi prawda?
RE: problem z odpaleniem s301d
: 03 maja 2013, 1:48
autor: pawlo
kolego baro jak ukończę prcacę nad moim traktorkiem na pewno wrzucę zdjecia poczekaj troszkę jakieś 2 tyg z malowaniem!Na moim bagnecie nie wyraznie piszę minimum maksimum.Moim zdaniem po gabarytach silnika 2,5l to wystarczająca ilość oleju.
RE: problem z odpaleniem s301d
: 03 maja 2013, 8:38
autor: Bolszewik
Moim zdaniem trzeba sięgnąć do źródeł, a nie zgadywać.
Max: 2,3 litra
Min: 1,25 litra